top banci online straine

Noul Mercedes CLA (2025). Interiorul celei de-a treia generatii a coupé-ului cu 4 usi

img
Home / Stiri si noutati auto / Noul Mercedes CLA (2025). Interiorul celei de-a treia generatii a coupé-ului cu 4 usi

CLA 3 anunta o noua era pentru Mercedes. Coupe-ul cu 4 usi, care va inlocui, de asemenea, Clasa A, adopta o platforma complet noua, o arhitectura software de ultima generatie si se mandreste cu o autonomie de aproape 800 km pe o versiune 100% electrica (combustia interna va urma).

In ianuarie 2023, Ola Källenius, presedintele Mercedes, a anuntat: „Scopul nostru este sa construim cele mai dorite vehicule din lume, indiferent de motor”. Aceasta declaratie reflecta noile ambitii ale marcii: sa se indeparteze de segmentul premium si sa vizeze luxul. Acest lucru se va reflecta intr-o reorganizare a gamei, care va fi acum impartita in trei familii de modele: „lux de varf de gama, lux de baza si lux entry-level”. Iar primul model care va intra in categoria entry-level luxury este noua generatie Mercedes CLA.

Cea de-a treia versiune a coupe-ului cu patru usi va deveni astfel Mercedes-ul entry-level al marcii, inlocuind nu numai actualul CLA, care va fi lansat in 2019, ci si Clasele A si B, a caror productie va inceta in 2026 si care nu va fi reinnoita. O alegere care poate fi o surpriza din perspectiva europeana, unde Clasa A este una dintre cele mai bine vandute ale marcii. Dar berlina compacta nu se bucura de aceeasi cariera la nivel mondial. In Statele Unite si China, pur si simplu nu exista, deoarece gama incepe cu… coupé-ul CLA. Prin urmare, aceasta noua generatie va fi chemata sa joace un rol principal, inclusiv pe Batranul Continent. CLA III este „cea mai inteligenta masina fabricata vreodata de Mercedes-Benz”.

Rezumat:

Vezi si:  Bulgarii prefera masinile noi

Nici o revolutie stilistica

Dar inainte de a ne uita la materia cenusie a germanului, sa aruncam o privire la plasticul sau. Noul CLA are o lungime de 4,72 metri. Adica cu 4 cm mai lung decat modelul actual. Usor mai lat (1,85 m fata de 1,83 m), este abia mai inalt (1,46 m fata de 1,45 m). In ciuda acestei cresteri in dimensiuni, germanul a avut mare grija de aerodinamica sa. Cu un Cx de 0,21, se descurca mai bine decat modelul actual (Cx de 0,23). Departe de a-si revolutiona stilul, Mercedes, care continua sa se concentreze pe un design elegant si dinamic, este la fel de bine proportionat ca intotdeauna. Cu ampatamentul sau marit (+6 cm), proeminentele reduse si partea din spate plonjata, acesta arata ca o adevarata masina sport.

100% electric la start

La lansare, CLA va fi oferit cu o baterie NMC (nichel-mangan-cobalt) de 85 kWh, care promite o autonomie de pana la 792 km. Aceste baterii vor fi asociate cu cele doua versiuni de lansare.

Pentru gama entry-level, CLA 250+ va avea un singur bloc de 271 CP (200 kW) in spate. Prin urmare, CLA trece la tractiunea spate, o arhitectura pe care nu a mai folosit-o pana acum.

Varful de gama va fi asigurat de CLA 350 4Matic.

Acesta va utiliza suspensia spate a modelului 250+ si va adauga un al doilea motor de 109 CP/80 kW pe puntea fata pentru a oferi tractiune integrala. Trebuie remarcat faptul ca acest motor electric va actiona ca un „boost” si va fi activat numai atunci cand este nevoie de putere sau pentru a maximiza tractiunea. Datorita unei noi unitati de deconectare (DCU), acesta poate fi decuplat de la puntea fata pentru a mentine consumul de combustibil sub control.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *