drpciv

Modificarile aduse de MAI ultimei variante ale Codului Rutier

Decizia referitoare la modificarile ce se vor aduse Ordonantei de Urgenta 195/2002 cu referire la circulatia pe drumurile publice aflata sub atentia celor trei comisii parlamentare de specialitate (Comisia pentru Administratie, Comisia Juridica si Comisia pentru Aparare) va fi din nou dezbatuta in urma respingerii acesteia cu 7 voturi impotriva si 5 abtineri, intr-un format revizuit, in urmatoarele 2 luni sau chiar mai mult, in functie de numirea unui nou ministru de interne ce va trebui sa isi exprime opinia inainte de a se lua o decizie.

Dupa votul nefavorabil dat de catre ele trei comisii, plenul Senatului a respins si el proiectul de modificare al Codului Rutier propus de MAI cu o majoritate covarsitoare de 119 voturi pentru, 2 voturi impotriva si o abtinere.

In urma acestor voturi nefavorabile si la numai 10 zile de la respingerea Senatului, MAI a revizuit proiectul de modificare si l-a supus pentru a doua oara dezbaterii publice, urmand ca o decizie finala sa fie luata in termen de 60 de zile.

Noul Proiect MAI este deja afisat pe site-ul ministerului

Institutia si-a publicat, in format revizuit, Ordonanta de Urgenta ce urmeaza sa modifice radical Codul Rutier din Romania. Purtatorii de cuvant ai MAI au declarat ca forma revizuita a proiectului a luat in considerare toate sugestiile si opiniile primite ca urmare a supunerii documentului pentru dezbatere publica. Este de asteptat astfel ca modificarile majore sa apara in sectiunile cel mai aspru criticate de cetateni, dar si parlamentarii si ONG-urile care au luat pozitie publica.

Pentru a demonstra buna intentie, MAI a pornit prin a reduce amenzile nejustificabil de mari propuse in proiectul initial, eliminandu-se astfel o serie de prevederi aspru criticate.

Conform noii variante de proiect:

  • soferii care nu achita amenda de circulatie in termen de 30 de zile nu isi vor mai pierde permisul de conducere asa cum cerea proiectul initial.
  • soferii care trec pe culoarea rosie a semaforului nu vor mai fi pasibili de o amenda de pana la 16.000 de lei si suspendarea permisului pentru doi ani.
  • soferii care nu acorda prioritate pietonilor in locurile special amenajate nu vor mai fi pasibili de o amenda de pana la 10.000 de lei si suspendarea permisului pentru 120 de zile.
  • soferii care conduc sub influenta alcoolului vor fi sanctionati in functie de concentratia de alcool in sange, astfel ca pentru o cantitate mai mica, intre 0.2 si 0.5 g/l de alcool pur in sange soferul va fi sanctionat cu amenda si suspendarea permisului, iar o concentratie de peste 0.5 g/l (fata de 0.8 g/l in Codul Rutier actual) va fi considerata infractiune si sanctionata ca atare.
  • soferii care sunt depistati cu o concentratie de alcool pur in sange de sub 0,2 g/l nu vor mai fi sanctionati in nici un fel, aceasta limita fiind legala.

Pe de alta parte, in noul proiect raman modificari ale Codului Rutier actual ce prevad pedepse mult mai aspre pentru autorii de accidente rutiere grave. Se elimina deci posibilitatea ca acestia sa continue sa conduca pana la definitivarea deciziei in instanta asa cum prevede Codul Rutier actual, pe baza unei prelungiri legale a dreptului de conducere. Posibilitatea de a prelungi dreptul de conducere este prezenta si in propunerea pentru noul Cod Rutier, cu adnotatia ca aceasta ramane la latitudinea judecatorului care isi asuma raspunderea in cazul in care soferul se face vinovat de un alt accident pe perioada in discutie.

Modificarile aduse Codului Rutier sunt de natura sa descurajeze orice tip de infractiune in domeniul rutier pentru a se asigura conditii mult mai sigure de trafic, in conformitate cu situatia din restul Uniunii Europene. Primul Ministru Victor Ponta declara ca aceste masuri nu sunt de natura sa umple bugetul de stat, amenzile fiind platite intr-un cont unic, la Trezorerie, mergand exclusiv catre bugetele autoritatilor locale.

Ce parere ai despre limita permisa de 0.2% de concentratie de alcool in sange? Comenteaza mai jos!

Comentarii

  1. By inginerul

  2. By mihaescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Toate drepturile rezervate © www.ODAT.ro - Chestionare auto DRPCIV