top banci online straine

Lancia Pu+Ra HPE: ce sa retinem despre acest concept sportiv electric?

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Lancia Pu+Ra HPE: ce sa retinem despre acest concept sportiv electric?

Lancia are un simt al stilului. Actul 2 al renasterii marcii italiene, conceptul Pu+Ra HPE amesteca diverse influente, dar este inca departe de viitorul Ypsilon din 2024.

Dupa o improbabila sculptura fara roti (Lancia Pu+Ra Zero), dezvaluita toamna trecuta la Torino, Lancia continua in aceasta primavara, la Milano, in cadrul Saptamanii Designului, cu acest uimitor concept car numit Pu+Ra HPE. Un nume alambicat care inseamna Pure Radical si High Performance Electric. Cu toate acestea, puterea masinii ramane un secret, marca indicand doar o autonomie a masinii de aproximativ 700 km.

Asadar, ne aflam clar la polul opus fata de viitorul Lancia Ypsilon, care va reinvia marca in 2024. Dar considera aceasta masina ca un manifest estetic care stabileste spectrul stilistic al urmatorilor 10 ani pentru Lancia. Un program pe cinste!

Intre coupe si break

Liniile ultra-intinse sunt in concordanta cu cele ale lui Stratos, care este, fara indoiala, cel mai emblematic model al marcii. Dar designerii, condusi de francezul Fréderic Duvernier, fost Citroën, nu au cazut in capcana de a resuscita pur si simplu icoana. Acest lucru a fost deja facut in 2005 cu Fenomenon Stratos. Lustruita ca o pietricica, pupa curbata este o evocare a modelelor Aurelia si Flaminia. Suprafata perfect plana a portbagajului si luminile circulare scobite ofera un contrast foarte puternic. Marginile amintesc chiar de un spoiler de Formula 1.

Apologia geometriei este la apogeu pe partile laterale, cu banda verticala neagra dintre aripa fata si portiera, care confera ritm si dinamism intregului, sau in designul jantelor cu trei spite. Este greu de imaginat ceva mai minimalist. In fine, structura piramidala a capotei peste linia groasa a centurii confera masinii un fals aer de caruta de vanatoare. De data aceasta, este un tribut adus modelului Lancia Beta HPE (vezi galeria noastra foto). Este o idee buna!

Un ecran rotund ca la Mini?

Ecranul este orizontal in modul normal de condus. Ecranul este inclinat in modul de conducere autonoma.

La bord, este un festival pentru retina cu doua fotolii de culoare galbena puisor semnate Cassina – un brand de mobila care va fi partener mai tarziu – vizual vorbind, par foarte confortabile si ne amintesc de tapiteria Alcantara de pe Delta HF Integrale. De asemenea, tratamentul mobilierului ne duce cu gandul la anii 1970-1980. Tabloul de bord in forma de disc plat este, de asemenea, izbitor. Sa vedem oare o dorinta de a maimutari ecranul lui Mini, care va fi un rival desemnat al viitorului Ypsilon in 2024, intr-un format mult mai mare?

S.A.L.A.: iDrive-ul Lancia?

In orice caz, ecranul urias se pivoteaza in jos – atunci cand treci in modul de conducere autonoma – si ofera o suprafata de afisare care ar face un Mercedes EQS sa fie mandru de hiperscreen-ul sau. Acest tip de ecran urias il evoca si pe cel al lui Peugeot e-Legend 2018.

Aceasta este o avanpremiera a urmatoarei interfete numite S.A.L.A., un acronim (inca unul!) pentru Sound Air Light Augmented, o interfata virtuala care, potrivit marcii, va fi „minimalista, inteligenta si va oferi clientului un control total asupra interiorului vehiculului, de la sistemul de sunet pana la aerul conditionat si iluminat.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *