drpciv

Instalatia de racire a masinii

Pentru ca motoarele sa poata functiona la temperatura optima este necesar un sistem de racire, acesta asigurand o temperatura medie de 80 – 90 grade C. Fara o instalatie de racire motoarele s-ar cala la scurt timp dupa pornire datorita temperaturilor foarte mari la care arde combustibilul.

Exista doua tipuri de instalatii de racire a motoarelor, cel care foloseste lichid in acest scop (sistem folosit la majoritatea motoarelor) si cel cu aer, fiecare producator in parte alegand unul din cele doua sisteme la constructia motoarelor.

Daca in cazul instalatiilor de racire cu aer lucrurile sunt mai simple pentru proprietarul autovehiculului deoarece aceste instalatii nu necesita intretinere, in cazul instalatiilor de racire cu lichid trebuie acordata o mai mare atentie.

Instalatia de racire cu lichid – Acest tip de instalatie este compus din radiator, ventilator, pompa de apa, termostat, vas de expansiune, termocontactul si tuburile prin care circula lichidul de racire. Lichidul folosit la racirea motorului poate fi apa distilata in perioadele in care temperaturile nu scad sub zero grade sau un amestec de antigel cu apa demineralizata pe timpul iernii. Specialistii recomanda folosirea amestecului de antigel cu apa demineralizata pe toata perioada anului si inlocuirea lichidului de racire o data la 3 ani.

Termostatul – are functia de a inchide sau de a deschide circuitul prin care lichidul de racire circula intre motor si radiator. Atunci cand termostatul este pe pozitia inchis, lichidul de racire circula numai in motor, iar cand acesta deschide circuitul, lichidul de racire trece si prin radiator, ceea ce duce la racirea acestuia.

Defectiunile termostatului – In cazul in care termostatul s-a blocat pe pozitia inchis, motorul se supraincalzeste. Cu toate acestea supraincalzirea motorului poate fi data si de ruperea curelei de la ventilator sau de pierderi ale lichidului de racire.

Daca termostatul ramane pe pozitia deschis se va observa o incalzirea foarte grea a motorului, acest lucru putand duce la uzarea prematura dar si la o poluare mai mare datorita temperaturii mici la care motorul functioneaza.

Mai stii ceva despre instalatia de racire a masinii? Comenteaza mai jos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Toate drepturile rezervate © www.ODAT.ro - Chestionare auto DRPCIV