drpciv

Instalatia de alimentare a motorului

Pentru a putea functiona motorul trebuie alimentat cu carburant, acesta fiind aspirat de pompa de combustibil si trimis catre carburator, pompa de injectie sau rampa de injectie, in functie de tipul motorului. Inainte de a ajunge la motor carburantul este filtrat pentru a se elimina impuritatile, de aceea este esentiala inlocuirea filtrului de carburant intocmai cu indicatiile producatorului.

Aerul necesar amestecului cu carburantul este tras din atmosfera in acelasi timp cu combustibilul din rezervor, amestecul formandu-se in galeria de admisie la motoarele cu carburator sau cu injectie monopunct si in interiorul cilindrilor la motoarele cu injectie multipunct. Amestecul aer-carburant se face in functie de nevoia motorului dintr-un anumit moment (sarcina si turatie).

Alimentarea motoarelor cu aprindere prin scanteie (benzina) se face prin intermediul carburatorului sau al pompei de injectie de combustibil, cel din urma sistem fiind preferat datorita randamentului mult mai mare si consumului mai mic.

Alimentarea motoarelor cu aprindere prin compresie (motorina) se face cu ajutorul pompei de injectie, a pompei injector sau prin tehnologia common rail (rampa comuna), in functie de tipul motorului.

In cazul acestui tip de motoare, instalatia de alimentare este compusa din rezervor, conductele de tur si retur, pompa de alimentare, filtru de carburant, pompa de injectie, conductele de inalta presiune si injectoarele. De asemenea exista si o pompa de amorsare care are rolul de a umple pompa de injectie cu motorina inainte de pornirea motorului.

La ambele tipuri de motoare exista sistemul de retur al surplusului de carburant catre rezervor.

In cazul in care se constata scaderea puterii motorului, in general aceasta este cauzata de infundarea partiala a tobei de evacuare cu zgura formata din gaze arse, fum si vapori de apa. O alta cauza posibila care rezulta intr-o putere mai mica a motorului este infundarea filtrului de aer ceea ce impune inlocuirea acestuia, dar acest lucru este mai rar intalnit deoarece la fiecare revizie se inlocuieste si filtrul de aer. Vezi mai multe despre mecanica masinii.

Mai stii ceva despre instalatia de alimentare a motorului? Comenteaza mai jos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Toate drepturile rezervate © www.ODAT.ro - Chestionare auto DRPCIV