Ford Explorer (2023): un Volkswagen ID.4 cu o schimbare majora de look!

img
Home / Stiri si noutati auto / Ford Explorer (2023): un Volkswagen ID.4 cu o schimbare majora de look!

Noua masina electrica europeana oferita de Ford vede astazi lumina zilei. Noul Ford Explorer are putine lucruri in comun cu actuala generatie de masini cu motoare diesel. Este de fapt… o verisoara a lui Volkswagen ID.4.

Ford are probleme in Europa, cu un catalog care este complet revizuit. Pe de o parte, Fiesta si Focus, care au fost povestile de succes ale filialei europene (mai ales germane) a Ford. Pe de alta parte, masini electrice din orizonturi foarte diferite. Un Ford Mustang Mach-E bazat pe o platforma 100% Ford, un Transit electric destul de interesant pe hartie si un SUV mai „mainstream” care foloseste platforma MEB de la Volkswagen, ca parte a acordurilor dintre cele doua companii. Un SUV pentru Europa, produs in Europa.

O revolutie in materie de design

Bordul noului Ford Explorer este mai consensual decat Mustang Mach-E si ecranul sau central este urias.

Explorer are unele dintre aceleasi linii si detalii ca si Mustang Mach-E. Deocamdata, nu exista niciun indiciu ca va inlocui actualul Explorer. Dar comparatia cu Mach-E se opreste clar aici pentru noutatea americana, care este atat de importanta in Europa. Ford intentioneaza sa isi „americanizeze” gama pe Batranul Continent, renuntand la modelele cele mai compacte pentru a se concentra pe o oferta de SUV-uri si modele emblematice precum Mustang.

Explorer ti se pare urias? Nu este. Impresionantele roti par sa umple niste pasaje de roata demne de un SUV de segment E, dar, cu o lungime de 4,46 metri, este de fapt la fel de lung… ca un Peugeot 3008. Este chiar cu 12 cm mai scurt decat ID.4, care ar trebui, prin urmare, sa ofere ceva mai mult la bord. Explorer are totusi un volum al portbagajului interesant pentru dimensiunile sale: 470 de litri. O valoare care se va confirma in timpul masuratorilor independente.

La bord, Explorer este intr-adevar un vehicul cu genetica „americana”: inevitabilul spatiu de depozitare XXL este prezent, cu o consola centrala de 17 litri (!) capabila sa transporte un laptop de 14,6 inch, conform Ford. In ceea ce priveste ergonomia, trebuie sa remarcam posibilitatea de a roti putin mai mult spre sofer ecranul tactil central de 15 inci. Un punct bun. Android Auto si Apple Carplay fara fir sunt incluse, la fel ca si incarcarea prin inductie pentru smartphone-uri si SYNC 4.

Ecran tactil glisant in interiorul SUV-ului

In interiorul habitaclului, noul Ford Explorer electric are loc pentru cinci ocupanti. Acesta dispune de un ecran tactil de 14,6 inch cu sistem de infotainment SYNC Move 2. Ecranul vertical este mobil si poate fi glisat in functie de nevoile soferului. De asemenea, ascunde un spatiu de depozitare privat si este compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto. In spatele volanului se afla un instrumentar de bord digital, in timp ce interioarele plansei de bord si ale usilor sunt prevazute cu iluminare ambientala.

In standard, in functie de nivelul de echipare, Explorer va avea scaune si volan incalzite cu functie de masaj, climatizare pe doua zone si acces hands-free.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *