top banci online straine

Este Toyota Yaris 4 la fel de fiabila ca generatiile anterioare?

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Este Toyota Yaris 4 la fel de fiabila ca generatiile anterioare?

Cine nu a auzit de Toyota Yaris? Pana de curand, si pentru multi ani, a fost cea mai produsa masina din Franta, la uzina producatorului japonez din Onnaing, in nordul Frantei. Nu numai ca era asamblata aici, dar se si vindea destul de bine, facand chiar cateva incursiuni in top 10 pe piata noastra de-a lungul anilor.

Este Toyota Yaris 4 la fel de fiabila ca generatiile anterioare?

Trebuie sa spunem ca Yaris este o masina de oras destul de inteligenta si practica in toate directiile. Prima generatie din 1999 avea deja o bancheta culisanta, ca la Renault Twingo. Si o multitudine de compartimente de depozitare. In timp ce generatiile ulterioare au pierdut din acest caracter practic, ele nu si-au pierdut din atractivitatea mecanica.

Intr-adevar, Yaris are marele avantaj de a fi fost oferit, odata cu a treia generatie si in iunie 2012, intr-o versiune hibrida foarte economica, ceea ce va contribui la succesul sau. Aceasta este deosebit de potrivita pentru condusul in oras, unde sistemul HSD ii permite sa consume in medie doar 4 litri/100 km.

Cea de-a patra si ultima generatie, pe de alta parte, a suferit o schimbare estetica completa, facandu-l dorit, atragator. La 3,94 m lungime, ramane foarte compact pentru un vehicul multifunctional. Acest lucru are dezavantajele sale in ceea ce priveste spatiul interior si portbagajul, care este destul de mic, cu doar 286 de litri, comparativ cu peste 350 de litri pentru unii dintre rivalii sai. Dar este mai usor de inghesuit inauntru.

Acesta pastreaza motoarele cu combustie interna pura, cum ar fi motorul cu 3 cilindri 1.0 de 70 CP si motorul cu 3 cilindri 1.5 de 120 CP, dar va continua sa fie vandut in principal ca hibrid (90% din vanzari pana in 2023). Acelasi 3 cilindri 1.5, redus la 91 CP, dar ajutat de un motor electric de 80 CP, ofera o putere combinata de 116 CP. La inceputul anului 2024, acesta va fi insotit de o versiune de 130 CP, mai rapida, dar nu mai economica. Si, bineinteles, sportivul GR Yaris s-a alaturat petrecerii in 2020, cu motorul sau turbo 1.6 cu 3 cilindri care produce 261 CP si apoi 280 CP. Foarte rar in Franta, era de asemenea foarte scump si era supus sanctiunii maxime.

Nivelul de echipare al acestei a 4-a generatii o plaseaza in liga mare, cu, de exemplu, cruise control adaptiv cu asistenta in ambuteiaje, cheia virtuala din smartphone pentru cele mai recente modele si ajutoarele de conducere devenite standard (avertizare la unghiul mort al vehiculului, citirea semnelor, franarea automata cu detectarea pietonilor, biciclistilor, motocicletelor etc.).

In sfarsit, fiabilitatea, care a fost intotdeauna unul dintre punctele forte ale lui Yaris inca de la prima generatie, considerata „indestructibila”. Cu exceptia unei probleme clar identificate a bateriei, acest model ramane un elev deosebit de sarguincios. Nu este perfect, dar grijile sunt inca rare.

Cea mai buna versiune este, fara indoiala, cea hibrida. Desigur, este destul de scumpa, dar consumul este foarte scazut, iar placerea masinii in oras este formidabila (un pic mai putin pe autostrada, trebuie spus). Poti ramane sub 4 litri in oras, ceea ce este remarcabil. In plus, performanta ramane constanta si confortul intact. Iar nivelul de echipare de top Collection este foarte bine echipat cu tot felul de caracteristici tehnologice, de confort si de conectivitate. De altfel, aproape ca nu are rost sa te uiti la versiunea hibrida de 130 CP, care ofera doar o imbunatatire minora a performantelor.

Sursa: https://www.caradisiac.com/la-toyota-yaris-4-est-elle-aussi-fiable-que-les-precedentes-generations-213525.htm

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *