DS7, Alfa Romeo Stelvio, Jagaur E-Pace, modelele de SUV care sunt premium, dar care nu prea se vand

Rezumat:
In Europa, DS7 ar putea fi cel mai bine vandut model al marcii, dar este inca departe de acest lucru. Este si cazul masinilor Alfa Romeo Stelvio si Jaguar E-Pace. De ce?
Exista un fel de constanta in domeniul automobilelor, care este adevarata aproape de fiecare data: cu cat urci mai sus in ceea ce priveste bugetul si categoriile, cu atat clientul este mai precaut. In afara de supermasini si masini de prestigiu, cumparatorilor de vehicule care costa cateva zeci de mii de euro nu le plac nebunia, indrazneala si originalitatea. Pentru a te convinge de acest lucru, trebuie doar sa vezi preponderenta marcilor germane in acest domeniu.
O limuzina? Mercedes S-Class zdrobeste concurenta la scara globala, in ciuda rivalilor uneori interesanti, la Lexus, Jaguar (fostul), Volvo sau chiar Cadillac. Un SUV mare? In Europa, nu cauta prea multe modele coreene, asiatice, franceze sau americane. Si acest lucru este valabil pentru vehiculele mai compacte, unde concurenta este si mai dura. Alfa Romeo, DS si Jaguar au invatat acest lucru pe calea mai grea, fara a reusi niciodata sa depaseasca Audi, BMW si Mercedes, chiar si Volvo. Dar de ce?
DS7: o problema cu imaginea?
Dintre cele trei modele din exemplul nostru, marca DS7 este cea care are probabil cel mai mare handicap din punct de vedere al imaginii. Brandul DS fiind foarte tanar (8 ani de existenta), totul trebuie sa fie construit pentru marca franceza care joaca cartea luxului tricolor parizian cu nume de finisaje foarte evocatoare (Rivoli, Louvre…). Poate un pic prea mult? Totusi, este foarte greu sa gasesti un loc sub soare astazi pe piata automobilelor…Cu toate acestea, DS7 are argumente: un spatiu foarte bun in interior si o buna calitate a constructiei, o oferta hibrid plug-in… Cu toate acestea, reteaua de distribuitori DS prea limitata la scara europeana si o lipsa de imagine legata probabil de lipsa unor modele mai prestigioase explica vanzarile de 24.000 de DS7 in Europa anul trecut.
Alfa Romeo Stelvio: are fani, dar nu cumparatori
Alfa Romeo se confrunta cu o problema reala pe care putini directori executivi au reusit sa o rezolve: o uriasa baza globala de fani ai marcii (poate cea mai mare si cea mai activa comunitate) si o identitate reala construita pe decenii, cu produse legendare. Dar daca Alfa Romeo este foarte urmarita pe Web, acest lucru nu este valabil si in concesiune. Entuziastii nu sunt neaparat clienti, iar producatorul a avut o experienta amara in acest sens cu modelul Stelvio. In primul trimestru al anului 2022, aproape un Stelvio a fost vandut pentru opt Mercedes GLC. Spre deosebire de DS7, Stelvio este construit pe o platforma specifica (Giorgio), in propulsie sau tractiune integrala, cu modele deosebit de puternice (QV) participand la imaginea sa.
Jaguar E-Pace: o problema de greutate
Land Rover, Jaguar, Bentley, Rolls Royce… In afara de McLaren si Lotus, ale caror productii sunt cel putin confidentiale, nu putem spune ca englezii sunt balerine care iubesc agilitatea. Jaguar, E-Pace nu face exceptie de la regula, iar acest lucru duce la un consum excesiv fata de concurenta germana, care cu siguranta nu este cea mai usoara, dar totusi mai eficienta. E-Pace poate fi un SUV dinamic, dar nu ofera rigoarea unui BMW X1 sau calitatea de constructie a unui Audi Q3. In ceea ce priveste DS sau Alfa Romeo intr-o masura mai mica, Jaguar sufera de o retea de distributie mai putin densa decat rivalii sai germani.