Cum sa treci cu brio proba de traseu

img
Home / Examenul auto / Cum sa treci cu brio proba de traseu
/
6284 Views

Cei care pica examenul practic pentru obtinerea permisului de conducere nu o fac din nestiinta, ci mai degraba pe fondul neatentiei si al emotiilor. Cazurile cele mai frecvente pentru care examinatorii sunt nevoiti sa ii pice pe participantii la examen au legatura cu neacordarea de prioritate, nerespectarea semnelor de “STOP” si de “Cedeaza Trecerea”, precum si cu nerespectarea insemnelor rutiere.

In continuare, v-am pregatit o serie de sfaturi si de clarificari (explicate intr-o maniera cat se poate de simpla) menite sa va ajute sa treceti peste proba de traseu fara emotii.

Trecerea de pietoni

Daca trecerea de pietoni nu e semaforizata, trebuie sa reduceti viteza pana la 30 km/h in oras (asta in cazul in care nu vrea nimeni sa traverseze) si pana la 50 km/h in afara orasului sau, daca pietonii se afla pe sensul vostru de mers, sa opriti neaparat si sa le dati prioritate. Mare atentie si la patrulele scolare, precum si la persoanele nevazatoare (care, de regula, traverseaza strada cu un baston de culoare alba).

Indicatoarele de “STOP” si de “Cedeaza Trecerea”

Examinatorii pun foarte mare accent pe comportamentul corect la intalnirea cu aceste doua indicatoare, motiv pentru care este esential sa le deosebiti. Daca intalniti indicatorul “STOP”, atunci rotile masinii trebuie sa se opreasca pentru cel putin o secunda, de preferinta o data in dreptul indicatorului, dupa care se poate avansa pana in locul cu vizibilitate maxima fara a intra in intersectie. La intalnirea indicatorului “Cedeaza Trecerea”, oprirea nu este obligatorie, insa este esential sa acordati prioritate vehiculelor de pe strada principala. Pentru a nu lasa loc de interpretari, nu opriti nejustificat in dreptul acestui indicator, tocmai pentru a nu-i da impresia examinatorului ca nu stiti diferenta.

Acordarea de prioritate

Neacordarea de prioritate este atat cel mai des invocat motiv pentru picarea probei de traseu, cat si pentru producerea a peste 5 din 10 accidente rutiere in Romania. Examinatorii vor pica fara drept de apel orice neacordare de prioritate, deci asigurati-va ca oferiti acest drept tuturor vehiculelor si pietonilor atunci cand este cazul. Pe de alta parte, acordarea de prioritate in mod repetat pietonilor si vehiculelor atunci cand nu au acest drept se sanctioneaza cu 3 puncte de penalizare cu atat mai mult cu cat examinatorii considera ca acest lucru se face pentru a se trage de timp.

Recomandari in timpul mersului

Cel mai bun sfat pe care vi-l putem da este acela de a va pastra calmul, indiferent de reactiile examinatorului. Luati proba de traseu nu ca pe un examen in sine, ci mai degraba ca pe o provocare in care nici macar nu stiti exact cand si cum sunteti testati.

Conduceti cat mai mult pe banda 1 atunci cand acest lucru este posibil si nu va avanturati in depasiri inutile (cu atat mai mult pe trecerea de pietoni) daca acest lucru nu este posibil. In mod ideal, nu e nevoie niciodata de viteza a 4-a, insa se poate schimba si in treapta a patra daca este posibil.

Semnalizati din timp si asigurati-va in fiecare intersectie, chiar daca se vede ca nu vine nici o alta masina. Cu cat examinatorul va vede mai responsabili, cu atat sansele de a obtine permisul cresc considerabil.

Daca ati gresit ceva, nu va ganditi ca ati picat automat. Daca se intampla acest lucru, examinatorul va spunea instant sa trageti pe dreapta si ca ati picat examenul, asa ca trebuie sa va vedeti de drum, caci inca mai sunt sanse. Daca va ganditi la greseala comisa, s-ar putea sa nu intelegeti indicatiile, cu atat mai putin daca ele sunt menite sa va deruteze. De exemplu, s-ar putea ca politisul sa va ceara sa virati stanga/dreapta in locuri unde sunt interzise virajele respective sau chiar sa va ceara sa intoarceti pe strazile cu sens unic. Indicatiile inselatoare sunt la ordinea zilei, asa ca e foarte important sa ramaneti concentrati, indiferent de greselile comise.

Inainte de a incheia acest articol, trebuie neaparat sa va mai facem o recomandare: nu dati crezare miturilor referitoare la aceasta proba. Se poate lua examenul fara a oferi bani si examinatorii nu vor sa va pice, indiferent ce ar zice cei care nu au reusit sa obtina permisul de conducere. Acest lucru e dovedit de toti cei care reusesc sa-si obtina saptamanal permisul de conducere.

Tu cum ai reusit sa iei examenul? Comenteaza mai jos!

11 Comments

  1. În teorie nu vrea nimeni să te pice la examen dar în practicã te pica fara motiv ca atunci cand te saturi de dat examene sa mergi cu mita !Spun asta din proprie experienta sidin experienta cunoscutilor care au facut si fac scoala de soferi !Din”gura” toti sunt cinstiti dar cand dai examen vezi opusul!

  2. NUMAI BANI ASTEAPTA TOTI EXMINATORI,DACA NU COTIZEZI AI SANSE MICI SA TRECI PROBA PRACTICA

  3. E misto asa in teorie sa crezi ca toata lumea e cinstita, dar in realitate cred ca doar 2-3% din populatia LUMII e cinstita

  4. Pentru a lua traseu sunt doar 2 variante: 1 pici la cu un politist care este cinstit si daca stii sa conduci il ei sigur . 2 dai bani pentru ca 90 % din politisti cauta motive sa te pice ,si fara sa cotizezi o sa faci vechime la scoala de soferi .

  5. A adevarat faza cu banii daca nu le dai rămâi de a permis… si eu conduc perfect si la o intersecție cu cedeaza trecerea fara vizibilitate am pus treapta 1 de viteze si mi so oprit motoru de 2 ori si când m am uitat era intra 2 …. era clar ca o facut cva sa ma pice daca nu i am dat ceva si o asteptat

  6. Mai exista oameni care invata si vor sa ia examenul cinstit,problema este ca sunt foarte putini, si nu prea au sanse de reusita.Fiecare examinator trebuie sa aiba picati, si cum nu il poate pica pe ala care a dat spaga, atunci este obligatoriu sa il pice pe cel care nu a dat.Te programeaza la traseu dupa 2 luni, timp in care trebuie sa mai iei niste ore, dai a doua oara patesti la fel, pici ca nu ai dat spaga, mai trec inca 2-3 luni, alti bani pe ore suplimentare, si daca ai noroc intr-un an iei permisul si cheltui aceeiasi pe care i ai fi dat la spaga dar intr-un timp mai scurt.

    Cine e de vina pt sitatia asta oare?

  7. Buna ziua.
    O întrebare puțin ieșită din context.
    Dacă am făcut școala într-un oraș și examinarea am susținut-o în orașul în care am domiciliul în buletin si nu am absolvit, pot sa fac cele 6 ore suplimentare în orașul în care susțin examinarea? Din punct de vedere al celor de la politie. Le-am scris un e-mail dar fără raspuns…

    Mulțumesc anticipat.

  8. Daca esti emotiv si pici cu un examinator aspru la vorba, pici!Am avut norocul unuia bland la vorba si am reusit din prima!Daca stii regulile de circulatie, esti atent si executi comenzile examinatorului, nu ai voie sa pici!Succes tuturor!PS:nu cred ca se ia doar daca „dai bani”!Este vorba despre vieti omenesti!

  9. Eu am dat deja o data traseul si am avut nenorocul ca fata ce a dat traseul inaintea mea sa dea ceva examinatorului iar eu am fost cea sacrificată ai picata automat cu tot cu condusul meu perfect.Cea dinaintea mea a oprit in intersecție pe contrasens,sa urcat cu masina pe trotuar la o curba si asa mai departe dar tot a luat cu 15 puncte.Din nefericire pe mine ma pus sa opresc intr-o intersecție si sa fac mersul inapoi iar eu i-am spus ca nu am voie decat cu permisiunea lui.Atunci domnului examinate ia sărit nu statul si a inceput sa tipe la mine.Din momentul acela a inceput calvarul.Abea cand am terminat traseul a inceput sa ma depuncteze pentru tot ce a vrut el.Oare cat de corecta este chestia asta?Unii invata pe brânci si nu dorm noptile pentru a reusi pe cont propriu iar pe altii ii doare in cot,dau bani si gata.Acum ma gandesc si eu sa dau bani pentru ca in curand dau iar traseul si nu mai vreau sacrificarea mea in favoarea altora care habar nu au.

  10. Am citit ultimul comentariu. Cel al Cristinei. Am trecut anul trecut prin aceeasi situatie. Acum am iar orasul. Sper sa imi pastrez calmul si eu dar si el…

  11. Nu e chiar asa. Am dat ieri traseul in Bucurestii Noi- Damaroaia, pe zapada si viscol. Nu am dat spaga, nu am avut nici un fel de intelegere nici cu instructorul si cu atat mai putin cu politistul, si am luat din prima. A trebuit doar sa fiu extrem de atent la trafic, foarte prudent, avand in vedere ca am dat examenul pe vreme de iarna si ce e cel mai important nu m-am grabit. Ba chiar politistului i s-a parut ca stau prea mult sa ma asigur si ca am tendinta sa acord prioritate tuturor, chiar si celor ca nu au acest drept. (Din acest moriv mi-a dat 6 puncte de penalizare). La final am luat calificativul ADMIS pe bune si pe zapada (12 PUNCTE PENALIZARE). Politistul, Agentul Chitu sau Chitoi… un om foarte corect. Cand am gresit cu semnalizarea intr-o intersectie mi-a atras atentia (6 puncte penalizare), la fel si atunci cand a constatat ca stau prea mult sa astept sa trec la un cedeaza trecerea…

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *