Cum sa scapi de amenda pentru radar

img
Home / Sfaturi utile pentru soferi / Cum sa scapi de amenda pentru radar

Chiar daca este recomandat sa se circule cu viteza legala, exista situatii in care aceasta este depasita, iar o depasire de numai 11-12 km/h poate aduce o amenda si cateva puncte de penalizare la permisul de conducere. Facand exceptie de la cazurile celor care nu tin cont deloc de limitele de viteza impuse si le depasesc cu mult peste pragurile admise, este binecunoscut faptul ca orice sofer depaseste putin limita maxima admisa cel putin o data la ceva timp, indiferent ca face acest lucru din graba sau din neatentie.

In cazul celor din urma, este bine sa se stie ca exista cateva reguli care daca nu sunt respectate pot atrage dupa sine anularea procesului verbal de constatare a depasirii de viteza. Dintre acestea fac parte:

1. Lipsa tuturor documentelor necesare utilizarii aparatelor radar – politistul care face constatarea depasirii limitei de viteza trebuie sa aiba asupra sa: certificatul de omologare a aparatului radar emis de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, buletinul de verificare metrologica (valabil 12 luni) si autorizatia de operator radar pentru agentul care incheie procesul verbal. Orice sofer oprit in trafic poate cere aceste documente, iar in cazul in care agentul constatator nu le are, acest lucru trebuie specificat in procesul verbal de constatare la rubrica ’’mentiuni’’. Ulterior, procesul va fi decalarat nul de catre instanta.

2. Aparatul radar trebuie sa aiba functia de autotestare incheiata – exista cazuri in care politistii vad un sofer care circula cu viteza mare si pornesc imediat aparatul radar pentru a-l inregistra. Acest lucru este total gresit deoarece conform normelor metrologice, orice aparat radar are o functie de autotestare pe care si-o activeaza de fiecare data cand este pornit si pana cand aceasta nu s-a incheiat, masuratoarea poate fi eronata. Daca in urma contestarii procesului verbal de constatare se va observa ca pe fotografia depusa ca proba apare in partea din stanga jos litera T, atunci proba nu este valida deoarece aparatul nu si-a terminat autotestarea.

3. Numarul mare de masini ce apar in fotografiile depuse in instanta – in momentul in care este contestata o contraventie, agentul constatator trebuie sa depuna probe in instanta cu ajutorul carora sa poata demonstra ceea ce a fost constatat in procesul verbal. In cazul radarului se vor depune fotografii in care, daca pe langa masina vizata ca fiind cea care depasit viteza legala mai sunt si alte masini care intr-o poza pot fi la o anumita distanta iar in alta poza la alta distanta fata de masina care se presupune ca a depasit viteza, proba devine nula, deoarece conform normelor metrologice nu se poate specifica clar care masina a depasit viteza.

4. Procesul verbal trebuie intocmit de catre agentul constatator – in mod special in cazurile in care depasirea limitei de viteza este constata de catre un operator radar, dar autovehiculul este oprit de un alt agent aflat la o anumita distanta si procesul verbal este intocmit de catre acesta (procedura de transmitere prin statie a vitezei cu care a fost detectat autovehiculul), procesul devine nul conform prevederilor legale.

5. Readucerea la cunostinta contravenientului dreptul de a completa rubrica „mentiuni”. In cazul in care agentul constatator nu aduce la cunostinta contravenientului ca poate completa rubrica ,,mentiuni,, a procesului verbal, se declara nulitatea din oficiu.

6. Folosirea camerelor fixe pentru constatarea depasirii vitezei. Camerele fixe folosite in multe localitati pentru depistarea celor care depasesc limita legala de viteza nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala, acestea fiind destinate numai supravegherii traficului sau depistarii celor care nu respecta culoarea semaforului, a dreptului de prioritate al pietonilor, etc. In acest caz, procesele de constatare a depasirii limitei de viteza sunt nule din oficiu.

Ai reusit vreodata sa scapi de amenda pentru radar folosind una din metodele de mai sus? Comenteaza mai jos!

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    1 Comments

    1. Mențiunile de la punctul 4 al acestor sfaturi este incorect juridic, a se vedea
      Decizia nr. 4/2017 privind examinarea sesizării formulate de Tribunalul Caraș-Severin – Secția a II-a civilă, de contencios administrativ și fiscal, în Dosarul nr. 23.520/271/2014
      În interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 109 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 180 și 181 din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu art. 15 și art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, polițistul rutier poate încheia procesul-verbal de constatare și sancționare a contravenției pe baza informațiilor comunicate prin radio de către operatorul radar, aflat în alt loc decât acela în care se afla polițistul rutier.

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *