drpciv

Cum ar trebui sa arate programul Prima Masina pentru a fi avantajos

Programul Prima Masina este subiect de discutie inca din momentul in care au aparut primele zvonuri in presa. Parerile sunt impartite intre entuziasmul tinerilor interesati de achizitionarea unei masini noi si dealerii care nu sunt convinsi ca in formula actuala programul va avea succes. Cum ar trebui sa arate programul Prima Masina in varianta ideala? Raspunsul vine tot de la dealeri.

Problemele variantelor actuale ale programului Prima Masina

De la primele zvonuri si pana in momentul actual detaliile in legatura cu forma in care programul guvernamental Prima Masina va fi lansat in Octombrie, in cazul in care initiativa nu va suporta amanari au fost in permanenta subiect de discutie intre dealeri, banci si initiatorii programului.

Suma actuala de 10.000 de euro plus TVA care va fi acordata celor interesati sa acceseze programul se aplica unui numar relativ mic de marci si modele de autoturisme noi. Raspunsul dealerilor a fost acela de a veni cu oferte promotionale pentru aceasta toamna astfel incat mai multe modele de autoturisme sa se incadreze in pretul maxim disponibil.

Un alt impediment in calea succesului programului ar fi plafonul maxim de indatorare care este in momentul actual de aproximativ 30% fata de 60% cum este cazul imprumuturilor ipotecare. Astfel, pentru a putea accesa programul, tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani trebuie sa realizeze venituri lunare de cel putin 450 de euro.

Nici categoria de varsta aleasa nu este cea mai inspirata. Desi programul este dedicat tinerilor cu varste incepand de la 18 ani pana la maxim 35 de ani, conform unor analize realizate de specialisti, in mod real s-ar incadra in cerintele actuale doar persoanele cu varste cuprinse intre 30 si 35 de ani care ar avea vechimea in munca si stabilitatea financiara necesare.

Cum ar trebui sa arate programul Prima Masina pentru a atrage tinerii?

Criticile la adresa programului Prima Masina au fost in principal constructive. Dealerii nu se arata deloc convinsi de initiativa, dar s-au grabit sa ofere solutii pentru toate problemele formei actuale a programului guvernamental.

In legatura cu suma maxima garantata, dealerii Opel si Skoda negociaza cu guvernul pentru marirea creditului maxim de la 10.000 de euro plus tva, pana la aproximativ 11.200 de euro plus tva, o suma care ar asigura o diversitate mult mai mare de modele din care persoanele care acceseaza programul ar putea alege.

Desi programul este clar mai avantajos decat creditele de nevoi personale disponibile in momentul actual, prelungind durata de la 5 la 7 ani, dealerii sunt de parare ca pentru a fi tentant programul trebuie sa ofere o dobanda preferentiala cu cel putin 2-3 procente mai mica decat cea a creditelor de nevoi personale.

O alta schimbare care ar putea afecta impactul programului ar fi largirea categoriei de varsta. Cei mai multi dealeri sunt de parare ca un procent foarte mic de persoane de 18 ani ar incerca sa acceseze programul, de aceea sugereaza o schimbare a categoriei de varsta careia ii este adresat programul, astfel incat sa poata fi accesat incepand cu varsta de 20-25 de ani si pana la varsta de 40 de ani. Segmentul de cumparatori de 35-40 de ani este unul dintre cele mai profitabile, declara acestia.

Nici tipul de masini vizate nu a scapat obiectiilor din partea dealerilor care incearca sa negocieze introducerea unei variante a programului inclusiv pentru masini second-hand in conditiile in care la fiecare masina noua cumparata in Romania se cumpara 3 masini second hand.

Comentarii

  1. By Claudiu

  2. By Claudiu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Toate drepturile rezervate © www.ODAT.ro - Chestionare auto DRPCIV