top banci online straine

Ce motor sa alegi pentru masina – diesel sau benzina?

img
Home / Sfaturi utile pentru soferi / Ce motor sa alegi pentru masina – diesel sau benzina?

Alegerea motorului diesel sau benzina, in mod special atunci cand se cumpara o masina noua, este foarte importanta mai ales ca fiecare motorizare in parte are avantajele si dezavantajele ei.

Toate aceste plusuri si minusuri ajuta cumparatorul sa se decida asupra motorizarii alese, iar o decizie bine gandita va rezulta in economii financiare pe termen scurt sau lung.

Diferenta de pret intre doua masini identice ca dotari dar una echipata cu motor diesel iar cealalta cu motor pe benzina pleaca de la un minim de 500 de euro, iar in unele cazuri depaseste 4.000 de euro, masina diesel fiind intotdeauna cea mai scumpa.

diesel-vs-benzina

De ce factori trebuie sa tii cont in alegerea motorizarii?

Pentru a se alege motorizarea cea mai avantajoasa trebuie sa se acorde atentie urmatoarelor aspecte foarte importante:

1. Ce distanta urmeaza a fi parcursa pe an. Un numar mare de kilometri parcursi pe an (peste 15.000 km) este indiciul clar ca o masina dotata cu motor diesel este mai avantajoasa. In caz contrar, se recomanda o masina echipata cu motor pe benzina. Pe piata de profil au aparut noi generatii de motoare pe benzina cu consum redus, dar costul acestora este inca destul de mare. Motorul diesel este recomandat si in cazul in care se circula pe distante lungi in afara oraselor datorita performantelor foarte bune pe care acesta le are.

2. Ce performante ofera fiecare motor in parte. Motoarele pe benzina au o pornire mai buna si ofera o putere de accelerare mare, dar la acest aspect motoarele diesel recupereaza rapid teren, devenind din ce in ce mai performante. Motoarele diesel moderne sunt echipate cu turbine puternice si ofera un cuplu mare la roata, facand din masinile pe care sunt montate autovehicule puternice, rapide si foarte economice.

Un alt aspect de care trebuie sa se tina cont atunci cand se alege motorizarea masinii este durata de viata a motoarelor, motoarele pe benzina oferind performante maxime pana la aproximativ 150.000 de kilometri parcursi in timp de motoarele diesel trec cu usurinta de 300.000 de kilometri.

3. Ce costuri de intretinere implica fiecare tip de motorizare. Reviziile la masinile pe benzina se fac la 10-15.000 de kilometri sau la interval de un an in functie de modelul motorului, iar la masinile echipate cu motoare diesel de generatie noua reviziile se fac la 25-30.000 de kilometri sau la intervale de timp ce ajung si la doi ani. Cu cat reviziile sunt mai rare cu atat costurile sunt mai mici.

4. Ce motorizare ofera un avantaj la vanzarea masinii. In cazul in care se doreste vanzarea masinii dupa o anumita perioada de timp, potentialii cumparatori vor fi mult mai interesati de o masina echipata cu motor diesel datorita duratei mari de viata a acestuia. Spre exemplu, o masina pe benzina cu aproximativ 150.000 km la bord isi va gasi foarte greu cumparator, in schimb, daca motorizarea este diesel cu siguranta vor fi clienti interesati.

Taxele referitoare la asigurare, impozit, rovinieta si celelalte cheltuieli curente nu difera intre masinile din aceeasi categorie, indiferent ca sunt echipate cu motoare diesel sau benzina.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    2 Comments

    1. Acest articol face, practic, reclama motoarelor diesel, fiind lipsit de obiectivitate. Dragi experti, daca doar atat de putine avantaje si lucruri stiti despre motoarele pe benzina … De impactul asupra mediului ati auzit? Stiati faptul ca marea majoritate a masinilor de clasa mini si mica sunt pe benzina? In aceste conditii, credeti ca „va fi foarte greu” de vandut o asemenea masina? Oricum, motoarele mici pe benzina sunt in general foarte fiabile, mai usor de intretinut decat cele diesel, mai elastice, iar consumul este comparabil cu al motoarelor diesel.

      Apoi, conteaza si unde faci acei peste 15.000 km. Daca proportia este de 80-90% intr-un mediu urban aglomerat (ex. Bucuresti), atunci recomandarea este benzina, nu diesel. De ce? Din cauza „regimului” urban: opriri dese, deplasari in general scurte.

      Cat despre intervalul de 25-30.000 km, in Romania este probabil o chestie de marketing. Aceste intervale se practica de foarte multi ani in Europa Centrala si de Vest. Dar acolo sunt alte conditii de mediu, alta fluenta a traficului etc.

    2. Corect Cris,
      Ca să nu mai spun că până și la loganul meu din 2009 benzinar, reviziile se fac la 20.000km sau un an. Este recomandarea producătorului, pe care n-am respectat-o chiar cu strictețe, am mai depășit cu o lună, două, poate chiar trei (mea culpa!) perioadele, iar în primul an am făcut 24.000km cu uleiul de fabrică!
      În prezent am 160.000km și 14 luni de la ultima revizie, iar mașina nu mănâncă ulei, și nici altă problemă nu am avut cu ea la motor. Am avut o grămadă de alte probleme, dar niciuna cu motorul!
      Mai mentionez că 85% din cei 160.000km i-am făcut în București.

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *