Avatr 11- un SUV chinezesc electric care imbina de minune luxul si performanta

Piata automobilelor a evoluat in China mult mai mult decat in alta parte de cativa ani incoace. SUV-ul electric de la Changan Automobile este dovada acestui lucru.
Inainte de anii 2000, productia de masini chinezesti consta in modele rudimentare. Acestea erau in mare parte cvadricicluri si masini mici, inainte ca producatorii europeni sa soseasca in Regatul de Mijloc.
Iar colaborarile dintre marcile chineze si specialistii indistriei de pe Vechiul Continent au creat in ultima vreme, in esenta copii ale masinilor europene. Industrializarea automobilului s-a accelerat in ultimii ani foarte mult, pana la un nivel impresionant astazi.
SUV-ul electric al lui Changan Automobile, care raspunde denumirii Avatar 11, este dovada acestei evolutii. Noul brand provine dintr-o asociere intre Changan,Huawei si CATL, iar SUV-ul isi arata in sfarsit capacitatile.
Apropiat ca dimensiune de NIO EC6, panoul sau frontal nu va revolutiona genul cu un design futurist si o optica destul de elaborata. Optica principala formeaza un V mare inclinat si se extind catre lampile de ceata care sunt inconjurate de LED-uri in forma de carlig.
In profil, crossover-ul ofera o silueta rationalizata destul de reusita, cu proportii armonioase, o linie de acoperis adancita, manere ascunse ale usilor si usile din sticla fara cadru. Acest aspect, a carui parte din spate este orientata spre partea laterala a lui Jaguar, este intarit de roti de 21 sau 22 de inci cu etriere de frana Brembo cu 4 pistoane. Designul a fost semnat de Nader Faghihzadeh, caruia ii datoram BMW seriile 6 si 7.
Avatar 11 are doua motoare electrice si are o putere totala de 600 de cai putere. Cuplul nu este de mai prejos, deoarece SUV-ul dezvolta 650 Nm. Vehiculul ajunge de la 0 la 100 km/h in mai putin de patru secunde, iar viteza maxima este de 200 km/h.
In ceea ce priveste alegerea bateriei, soferii chinezi vor putea alege intre doua pachete marca CATL. Capacitatile celor doua pachete vor fi de 90 kWh si 117 kWh. Autonomia lor respectiva va fi de 555 de kilometri si 680 de kilometri intr-o singura incarcare. Cu toate acestea, aceste cifre provin din ciclul de omologare chinez, care este mai optimist decat WLTP-ul.
La capitolul incarcare, SUV-ul ofera o putere de 240 kW, care teoretic iti permite sa recuperezi 200 de kilometri de autonomie in 10 minute. Dar mai ales la nivel tehnologic acest model marcheaza un adevarat progres.
Tehnologie de ultima generatie la un pret rezonabil
Vehiculul are 34 de senzori, inclusiv trei LiDAR, care ofera conducere semi-autonoma. Si pentru ca Huawei a participat la proiect, cabina este ultra-tehnologica. Exista astfel trei ecrane pe tabloul de bord.
Un ecran tactil central de 15,6 inchi ofera control complet al vehiculului, in timp ce exista doua afisaje de 10,25 inchi in fata soferului si a pasagerului. Huawei a fost cel care a proiectat ecranele, atat din punct de vedere hardware, cat si din punct de vedere software.
Acest flagship al masinii chinezesti ramane insa rezonabil din punct de vedere al preturilor in comparatie cu masinile europene. Pretul de intrare al lui Avatar 11 este echivalent cu 50.000 de euro cu bateria de 90 kWh. Versiunea cu bateria de 117 kWh porneste la un pret apropiat de 60.000 de euro. Nu se stie inca daca acest nou brand de origine chineza va aparea si in Europa mai in viitor.