Weekend bun la Budapesta pentru Mihai Marinescu
In etapa a treia din World Series by Renault, programata pe circuitul Hungaroring langa Budapesta, Mihai Marinescu a reusit sa termine pe locul 11 o cursa inceputa de pe pozitia 25. Weekendul maghiar nu a inceput deloc bine pentru pilotul roman. Confruntat cu dificultati financiare majore, Mihai Marinescu nu a putut continua in echipa austriaca Interwetten si s-a inscris in etapa a treia din campionatul World Series by Renault, programata pe circuitul Hungaroring, in ultima secunda, adica joi seara, cand a reusit sa ajunga la un acord cu echipa italiana RC Motorsport.
Mihai Marinescu si-a intrat greu in ritm, in antrenamentele libere de vineri, , masina italienilor fiind mult diferita fata de cea cu care concurase deja in etapele de la Barcelona si Monaco. Surpizele neplacute nu s-au oprit aici. Sambata dimineata, in sesiunea de calificari, Mihai a ramas fara motor, inca din primul tur. O serie de alarme afisate pe display-ul de la bord au anuntat aceasta pana, insa nu si gravitatea ei. Mihai a incercat, prin diverse manevre, sa reporneasca motorul, dar fara succes, si a fost nevoit sa urmareasca sesiunea de calificari de pe marginea circutului.
Monopostul a fost adus pe platforma la boxele echipei RC Motorsport, unde inginerii echipei italiene asistati si de tehnicienii Renault, au incercat sa descopere cauza problemelor. Dupa cateva ore bune, au ajuns la concluzia ca pe circuitul electric al motorului a aparut un scurt circuit care a dus la arderea unor sigurante. A fost necesara schimbarea cablajului electric al masinii, operatiune terminata cu doar 3 minute inainte de pornirea in turul de formare al primei curse.
Mihai Marinescu a reusit sa ia startul in prima cursa, programata sambata, dar dupa doar trei tururi problemele au reaparut, fiind obligat sa abandoneze. Tehnicienii echipei RC Motorsport au lucrat sambata seara si duminica dimineata si pana la urma au reusit sa rezolve oarecum toate problemele. Cu un monopost “carpit”, Mihai a ocupat penultima pozitie, a 25-a, a grilei de start pentru cea de-a doua cursa de pe Hungaroring.
Cursa in sine a fost una extrem de spectaculoasa. Mihai a avut un start excelent si in primul tur a castigat noua locuri si se afla pe pozitia a 16-a cand un accident colectiv a dus la aparitia Safety Carului pe pista. La restart pilotul roman a mai recuperat cateva pozitii si a ajuns pana pe locul 13. O serie de noi incidente au readus masina de securitate pe pista, avantajandu-i pe cei 4 piloti care au intrat la boxe, oprire obligatorie in World Series by Renault, in timpul primei perioade de neutralizare.
Dupa al doilea restart, Mihai a continuat sa avanseze, ajungand pe locul 4 inainte de oprirea obligatorie la boxe. Dupa schimbul de pneuri, Mihai a revenit pe circuit pe locul 14, dar a continuat sa forteze si, in final, s-a clasat pe pozitia a 11-a.
“A fost o cursa buna si a fost prima oara cand am simtit perfect monopostul. Am reusit sa merg la limita, sa-l “storc” si am scos timpi foarte buni pe sectiunile tehnice, virajate. Cred ca m-am acomodat cu aceasta masina, care e extraordinara, puternica si tehnica in acelasi timp. Sper sa pot continua in acest campionat si sa incep sa fructific experienta acumulata”, a spus Mihai Marinescu.
Etapa de pe Hungaroring a fost castigata de coechipierul lui Mihai, italianul Pasquale di Sabatino: “Nu as fi visat niciodata ca o sa castig plecand de pe pozitia a 15-a a grilei de start. Am avut insa mult noroc cu a doua intrare a Safety Car-ului. In spatele acestui succes este insa si foarte multa munca”, a declarat italianul.
Pentru Mihai Marinescu exista oportunitatea de a continua in World Series by Renault, echipa Interwetten facandu-i o oferta avantajoasa pentru inca trei curse in acest sezon. „Singura problema, in acest moment, este bugetul. Daca voi gasi un partener care sa ma sustina voi lua startul si in cursele de la Silverstone, Le Mans si Nurburgring. Totul depinde doar de acest lucru”, a mai adaugat Mihai Marinescu, la finalul cursei din Ungaria.