Volkswagen prezinta ultimele noutati pentru prezent si viitor la IAA 2009
E-Up! – model inteligent de oras cu motor electric pentru anul 2013
L1 – model inovator cu doua locuri cu motor hibrid TDI ,consuma numai 1,38 litri de motorina
Polo cu trei usi – noua versiune de baza va costa 12.150 euro în Germania Recorduri de consum pentru BlueMotion – 3,3 litri la Polo, 3,8 la Golf si 4,4 la Passat
Golf R – cel mai dinamic Golf din toate timpurile cu un consum mai redus cu 21 procente
R-Line si Exclusive – modelele Golf, Scirocco, Passat CC, Golf Variant individualizate
Multivan/California – noul model puternic cu un consum mai redus cu pâna la 1,9 litri
Bucuresti/ Frankfurt, septembrie 2009. Volkswagen prezinta la cea de-a 63-a editie a Salonului International Auto (IAA) de la Frankfurt ultimele noutati din sectorul automobilistic din prezent si viitor. Gama premierelor mondiale, de o varietate iesita din comun, a porneste de la conceptul cu zero emisii E-Up!, include prototipul apropiat de productia de serie al modelului senzational L1 care consuma numai 1 litru, modelul Polo economic cu trei usi, versiunile deosebit de economice BlueMotion ale modelelor Polo (3,3 l/100 km), Golf (3,8 l/100 km) si Passat (4,4 l/100 km) pâna la Golf R, cu performante sportive remarcabile (270 CP) si noua generatie Multivan / California (T5). Numeroase modele individualizate, de exemplu trei versiuni noi, dinamice R-Line (Golf, Scirocco si Passat CC), precum si primul model din noua categorie Top-Label Volkswagen Exclusive (Golf Variant) completeaza gama premierelor de la IAA.
Numitorul comun al tuturor modelelor noi Volkswagen: eficienta maxima. Iar aceasta performanta este valabila si pentru versiunea Golf R cu tractiune integrala si pentru modelul T5 de mari dimensiuni. Pentru ca reducerile la capitolul consumului de carburant ating chiar si pentru aceste doua modele valori de peste 20 de procente. Între prezent, viitorul apropiat si cel îndepartat, noile modele Polo, Golf, Passat, Multivan, California si Touran TSI EcoFuel cu cinci locuri si motor pe gaz, prezentat de asemenea în premiera la Frankfurt (cu o raza de actiune de 670 kilometri) reprezinta tehnologiile actuale fiabile si rentabile. O fereastra catre viitorul apropiat este reprezentata de prototipurile E-Up! si L1.
Premiera mondiala 1: prototipul E-Up!
Prototipul cu nivel zero de emisii E-Up! se bazeaza pe modulele New Small Family, care ar urma sa fie lansata în anul 2011. Cu o lungime de 3,19 metri, acest prototip este însa mai compact si demonstreaza cum ar putea arata în viziunea Volkswagen un model specializat de oras în anul 2013, propulsat exclusiv cu ajutorul energiei electrice. Caroseria puternica si bine conturata a prototipului E-Up! respecta elementele specifice de design Volkswagen si se remarca prin potentialul de a se transforma într-un model clasic. Pentru ca de multa vreme un model ultracompact – care nu mizeaza pe liniile retro, ci adopta solutii noi – nu s-a remarcat prin calitati atât de atractive, dar, în acelasi timp, clasice si generale. La interior, cel mai mic Volkswagen al tuturor timpurilor impresioneaza prin modalitatea unica pâna în prezent de valorificare a spatiului. Trei adulti si un copil au loc fara probleme la bordul prototipului E-Up!; o încarcare a bateriilor cu litiu-ion permit parcurgerea unei distante de aproximativ 130 de kilometri în oras cu emisii zero.
Premiera mondiala 2: prototipul L1
Prototipul L1 este unic la nivel mondial. Gratie unei caroserii din plastic rigidizat cu fibre de carbon (CFK), acesta cântareste numai 380 de kilograme. Modelul cu doua locuri este antrenat de un nou propulsor Turbodiesel Common-Rail (TDI cu doi cilindri) si un electromotor. Cu un consum mediu de 1,38 litri motorina, L1 (Cw 0,195!) care permite utilizarea în regim cotidian si foarte aerodinamic este modelul hibrid cu cel mai redus consum de carburant din lume. Emisiile de CO2 ale prototipului care atinge 160 km/h sunt de numai 36 g/km. Daca L1 va fi preluat în 2013 de asemenea în productia de serie, ar fi lansat astfel un concept complet nou în domeniul autovehiculelor de constructie usoara si ar începe o noua era a productiei de automobile.
Premiera mondiala 3: Polo cu trei usi
De asemenea în premiera mondiala, Volkswagen prezinta la IAA cel mai nou membru al familiei Polo: un model agil cu trei usi. Gratie portierelor mai lungi în comparatie cu versiunea cu cinci usi, a noului design al geamurilor laterale, precum si a montatilor posteriori cu caracter sportiv, liniile acestui autovehicul se apropie foarte mult de cele ale unui coupé. Cu ocazia lansarii pe piata din toamna, modelul cu trei usi, cu o calitate superioara si o siguranta remarcabila, va fi disponibil cu sase variante de motorizare (44 kW/60 CP pâna la 77 kW/105 CP) si trei linii de echipare (Trendline, Comfortline, Highline). Versiunea de baza a seriei este reprezentata de modelul Polo 1.2 cu trei usi Trendline care include ESP si este disponibil la pretul de 12.150 euro. Astfel, gama Polo se extinde tot mai mult pe piata. Obiectivul declarat: succese la clasa Polo la nivelul impus de Golf.
Premiere mondiale 4, 5 si 6: Polo, Golf si Passat în versiunile BlueMotion
Performantele care pot fi obtinute în cazul în care sunt combinate corespunzator cele mai bune tehnologii actuale, disponibile la un pret accesibil, sunt demonstrate de Volkswagen la Frankfurt printr-o noua generatie BlueMotion a modelelor Polo, Golf si Passat. Lansarea versiunii de serie pentru toate cele trei modele a avut loc la IAA; si toate trei vor putea fi comandate din toamna. Fiecare dintre aceste modele BlueMotion redefineste notiunile de consum, emisii si costuri la clasa din care face parte. Un exemplu în acest sens este Polo BlueMotion (55 kW/75 CP): cea de-a doua generatie a acestui model care a impus noi tendinte se remarca printr-un consum mediu de numai 3,3 litri la 100 de kilometri, fiind „modelul cu consum de 3 litri“ din perioada moderna si, totodata, si cel mai economic model cu cinci locuri din lume. Rezervorul sau cu o capacitate de 45 litri permite o raza teoretica de actiune de 1.363 kilometri! Pretul de baza accesibil aplicabil în Germania pentru acest model economic, care simbolizeaza înalta tehnologie: 16.575 euro.
Alimentarea cu carburant devine o preocupare secundara si la bordul noului Golf BlueMotion (77 kW/105 CP). Gratie unui consum de numai 3,8 litri de motorina (99 g/km CO2), este cel mai economic model din clasa din care face parte. Raza teoretica de actiune este în acest caz de 1.447 kilometri (rezervor de 55 litri). Noul Golf BlueMotion va fi disponibil pe piata germana începând cu un pret de 21.650 euro. Un adevarat record este raza de actiune oferita de noul Passat BlueMotion (77 kW/105 CP). În conditiile unui consum mediu de numai 4,4 litri de motorina (114 g/km CO2), gratie rezervorului sau de 70 litri, poate parcurge fara alimentare nu mai putin de 1.591 de kilometri! În prezent, în întreaga lume nu exista un model cu un consum mai redus la aceasta clasa. Tehnologiile BlueMotion ale celor trei modele Volkswagen includ un pachet cu diferite elemente tehnologice de ultima generatie, între care se numara refolosirea energiei de frânare (recuperare) si un sistem de pornire si oprire (oprirea motorului, de exemplu la culoarea rosie a semaforului), precum si o gama individualizata de dotari. Pe piata din Germania, Volkswagen va comercializa modelul PassatBlueMotion cu aceste tehnologii si dotari remarcabile la un pret începând cu 27.850 euro.
Premiera mondiala 7: Golf R este cel mai puternic Golf din toate timpurile
Pasionatii de automobilism sunt atrasi în continuare de modelele puternice. Posibilitatea de a reduce consumul chiar si în gama modelelor sport de înalta tehnologie a fost demonstrata de Volkswagen prin premiera mondiala a modelului Golf R cu o putere de 199 kW/270 CP R. Explicatia: daca la versiunea anterioara Golf R32 (184 kW/250 CP) era nevoie de 10,7 litri de carburant procesati la 100 de kilometri de sistemul de injectie, la noul Golf R, gratie motorului TSI cu turbina de supraalimentare, sunt necesari numai 8,5 litri – ceea ce înseamna o scadere de 2,2 litri sau de 21 procente! Modelul Golf R cu tractiune integrala (cuplu motor de 350 newton-metri la o turatie între 2.500 si 5.000 rotatii/min) accelereaza de la 0 la 100 km/h în numai 5,7 secunde h (Golf R DSG: 5,5 secunde) si atinge o viteza limitata electronic de 250 km/h. Doua dintre numeroasele elemente specifice caracterizeaza modelul Golf de exceptie: noile stopuri cu LED si luminile de zi cu LED. Golf R va putea fi comandat în Germania chiar de la sfârsitul anului.
Patru variante noi de modele: R-Line si Exclusive
Pentru toti clientii care sunt atrasi de o echipare foarte dinamica a caroseriei si a interiorului în spiritul versiunilor puternice R, , dar care doresc în acelasi timp un propulsor pe benzina sau motorina cu o putere mai scazuta, specialistii de la Volkswagen Individual au creat „R-Line“. Producatorul prezinta în premiera mondiala la IAA nu mai putin de trei modele complet noi din aceasta serie: Golf R-Line, Scirocco R-Line si Passat CC R-Line. Toate acestea vor fi lansate pe piata în toamna acestui an. A fost repozitionata de asemenea si marca „Volkswagen Individual“; aceasta va functiona în viitor cu denumirea „Volkswagen Exclusive“ si va concentra o gama de modele si caracteristici superioare de echipare. În acest sens, o premiera dubla: primul model Exclusive va fi noul Golf Variant; prin interiorul echipat în piele si numeroasele individualizari suplimentare, acesta realizeaza trecerea de la modelul destinat utilizarii în regim cotidian la o un autoturism combi care defineste un stil de viata.
Premierele mondiale 8 si 9: Multivan si California
Transporter, Caravelle, Multivan si California – acestea sunt cele patru versiuni de baza ale unui bestseller produs în milioane de unitati. Prin premiera mondiala a modelelor Multivan si California celebrata la IAA, este lansata o noua generatie de modele de succes produse de Volkswagen Autovehicule Comerciale. Noua versiune îmbunatatita semnificativ se remarca prin consumul mai redus, emisiile mai scazute, dar si rentabilitatea, confortul, siguranta, inteligenta si suveranitatea la un nivel unic pâna în prezent.
Primele comenzi pentru toate cele patru versiuni de baza pot fi lansate chiar la IAA. Caroseria bestseller-ului are la baza noile elemente definitorii ale designului Volkswagen. Aceasta serie, denumita pe plan intern T5, a înregistrat un salt urias si la capitolul tehnologiei. Un exemplu în acest sens sunt propulsoarele: noile motoare turbodiesel mai economice si foarte silentioase (TDI cu 62 kW/84 CP pâna la 132 kW/180 CP) dispun în prezent de un sistem de injectie Common-Rail. Gratie noilor propulsoare TDI, consumul a scazut cu pâna la 1,9 litri, iar emisiile de CO2 în mod corespunzator cu 52 g/km; în mod suplimentar, toate propulsoarele respecta cerintele normei de poluare Euro 5. De asemenea, pentru prima data este disponibila la nivel mondial în aceasta clasa o cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu 7 trepte (DSG). Un alt element optional este reprezentat de noul sistem de tractiune integrala controlat electronic (4Motion).