Volkswagen debuteaza in segmentul pick-up cu Amarok

img
Home / Stiri si noutati auto / Volkswagen debuteaza in segmentul pick-up cu Amarok

· Amarok propune noi standarde în clasa de modele pick-up de o tona
· Motoare TDI Euro 5 cu un consum redus de carburant si trei concepte de tractiune
· Siguranta activa si pasiva la cel mai înalt nivel
· Productie si lansare pe piata în America de Sud; debutul pe piata europeana va avea loc în 2010
Odata cu modelul Amarok, Volkswagen Autovehicule Comerciale îsi face debutul în cadrul segmentului de automobile pick-up de dimensiuni medii, cu un volum de piata anual de doua milioane de vehicule la nivel mondial. Amarok reprezinta cea de-a patra gama de modele produse de marca Wolkswagen Autovehicule Comerciale. Noul model îmbina robustetea necesara unui automobil cu caroserie de tip pick-up cu tehnologia inovatoare, standardele ridicate de siguranta si valorile de top în ceea ce priveste consumul de carburant, confortul si ergonomia. Automobilul va intra în curând în productia de serie la uzina „Pacheco” din Buenos Aires, Argentina.
Modelul Amarok va fi lansat la nivel mondial într-o versiune cu patru usi si cabina dubla, o varianta cu cabina single urmând a fi lansata în prima jumatate a anului 2011. Din punct de vedere conceptual si stilistic, modelul Amarok – cu o lungime de pâna la 5,25 metri – este un automobil pick-up cu un design „ca la carte”. Caroseria reflecta foarte clar trasaturile noului ADN al marcii Volkswagen.
Rafinate, puternice si eficiente:
motoarele TDI cu tehnologie inovatoare
În ceea ce priveste sistemul de propulsie, Volkswagen Autovehicule Comerciale a ales pentru lansarea pe piata a modelului pick-up doua motoare turbo diesel fiabile, ecologice si eficiente din punct de vedere al consumului de carburant. Motorul 2.0 TDI biturbo cu sistem de injectie Common Rail si o putere de 120 kW / 163 CP este prevazut cu supraalimentare în doua etape, care genereaza un cuplu de 400 Nm la o turatie redusa de 1.500 rpm. Un alt motor TDI cu patru cilindri si o putere de 90 kW / 122 CP va fi disponibil ca o a doua varianta de motorizare începând cu mijlocul anului 2010. Acest motor este prevazut cu un turbocompresor cu geometrie variabila si dezvolta un cuplu maxim de 340 Nm disponibil de la 2.000 rpm. Ambele motoare sunt prevazute cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza.
Alaturi de raspunsul extrem de rapid pe care îl ofera, cele doua motoare uimesc deopotriva prin valorile deosebit de scazute ale consumului de carburant, cele mai scazute în cadrul acestui segment de piata. Sa analizam, spre exemplu, versiunea Amarok cu tractiune integrala nepermanenta. Chiar si în aceasta varianta 4×4, motorul TDI de 122 CP consuma doar 7,6 litri la 100 de kilometri (echivalentul unui nivel de emisii de CO2 de 199 g/km). În cazul motorului TDI de 163 CP, consumul de carburant este, de asemenea, unul deosebit de scazut, atingând valoarea de 7,8 litri (206 g CO2/km). Este pentru prima data când un autovehicul cu tractiune integrala cu un nivel al emisiilor de CO2 mai mic de 200 de grame este prezent în aceasta clasa. Datorita rezervorului de 80 de litri, modelul pick-up poate oferi o autonomie chiar mai mare de 1.000 de kilometri! Toate versiunile de pick-up Amarok sunt echipate, de asemenea, cu un indicator de comutare în treapta potrivita de viteza, menit sa-i ajute pe soferi în demersul de a obtine un mod de conducere economic.
Trei variante de tractiune:
dinamic si sigur pe toate tipurile de carosabil
Pentru transferarea puterii sunt oferite trei concepte diferite de tractiune, fiecare dintre acestea adaptat unei anumite piete: tractiune integrala permanenta, tractiune integrala nepermanenta si tractiune pe puntea spate. În varianta de baza, modelul Amarok este prevazut cu tractiune spate. Aceasta versiune este destinata clientilor care opteaza pentru un model pick-up în special datorita formei caroseriei si versatilitatii sale.
Cele doua versiuni cu tractiune integrala se adapteaza perfect oricarui tip de teren. Versiunea Amarok 4MOTION cu tractiune integrala nepermanenta si cifra „4” de culoare rosie în emblema sa reprezinta alegerea ideala pentru trasee ce implica deplasari în rampa si în panta. Versiunea Amarok 4MOTION cu cifra „4” de culoare neagra este cea prevazuta cu tractiune integrala permanenta, care ofera un confort optim în timpul calatoriei, pe drumurile asfaltate.
Modelul Amarok cu tractiune integrala nepermanenta utilizeaza un ambreiaj pozitiv care si-a dovedit calitatile în segmentul de automobile pick-up. Atunci când este cuplat prin simpla apasare a unui buton, acesta transfera puterea motorului pe cele doua punti. Pentru cele mai dificile situatii, automobilul este prevazut, de asemenea, cu un reductor, care face posibila abordarea cu usurinta a traseelor off-road dificile; acesta poate face fata si la înclinari de 100 %, încarcat la capacitate maxima. Sistemele „Heavy Duty”, cu reglare progresiva, garanteaza un factor ridicat de siguranta la supraîncarcare, datorita celor trei lamele de arc principale si a celor doua auxiliare.
Versiunea cu tractiune integrala permanenta reprezinta o raritate în clasa din care face parte. Diferentialul Torsen distribuie forta de tractiune pe puntile fata si spate într-un raport de 40:60, iar acest lucru asigura simultan atât caracteristici excelente de dinamica a automobilului, cât si o forta ridicata de tractiune. În plus, frânarea selectiva a rotilor la deplasarea pe teren accidentat permite rotii cu cea mai buna tractiune sa primeasca întotdeauna cea mai mare parte a puterii motorului. Acest concept de tractiune este asociat unui aparat de rulare proiectat special pentru a permite obtinerea unui nivel ridicat de confort.
Un diferential spate autoblocant este disponibil optional pentru toate tipurile de tractiune.
De la autoutilitara la modelul pick-up stilat: trei nivele de echipare pentru satisfacerea unei game extinse de cerinte
Pentru modelul Amarok sunt disponibile trei nivele de echipare. Versiunea de baza include, în principal, componente pur mecanice, extrem de rezistente, cu sisteme manuale de actionare a geamurilor, blocare a portierelor si reglare a oglinzilor. Bara de protectie fata, mânerele portierelor si carcasele oglinzilor nu sunt vopsite, ceea ce le face ideale pentru utilizarea în conditii dificile. Aceasta versiune de baza este echipata cu jante standard din otel de 16”. Printre celelalte functii standard se numara: scaune fata cu reglare pe înaltime, bancheta spate variabila rabatabila, compartiment de manusi cu cheie si iluminare pentru suprafata de încarcare. Antenele integrate în oglinzile exterioare reprezinta o functie speciala.
Varianta Amarok Trendline atinge un nivel mai înalt în privinta echiparii. Pentru aceasta versiune, bara de protectie din fata, mânerele portierelor si carcasele oglinzilor sunt vopsite în culoarea caroseriei. Macaralele geamurilor, mecanismele de blocare a portierelor si reglarea oglinzilor sunt toate actionate electric. În plus, sistemul audio cu CD player, sistemul de control al climatizarii (Climatic), afisajul multifunctional, tempomatul si proiectoarele de ceata sunt incluse în  dotarea standard. Jantele din aluminiu de 16 inch scot în evidenta aspectul puternic al vehiculului.
Varianta exclusivista Amarok Highline este echipata cu sisteme care asigura un nivel optim de confort. Având la baza nivelul de echipare Trendline, varianta Highline este actualizata prin insertii cromate la carcasele oglinzilor, elemente decorative prezente atât la exterior cât si în interiorul automobilului si pasaje proeminente ale aripilor, care creeaza suficient spatiu pentru jantele din aluminiu de 17”. În plus, cel mai înalt nivel de echipare este individualizat prin culoarea contrastanta a panoului de instrumente si, în functie de configuratia automobilului, prin sistemul automat de control al climatizarii (Climatronic), prin elementele din piele, sistemul audio performant si husele pentru scaune din material textil elegant.
Pe lânga aceasta gama larga de dotari standard, pentru modelul Amarok este disponibil, de asemenea,  un program vast de accesorii, precum sisteme hard top, soft top, rampa cu reflectoare.
Spatiu suficient pentru pasageri si pentru încarcatura: interior cu dimensiuni generoase si cel mai mare spatiu de încarcare din clasa sa
Interior: habitaclul cu design ergonomic al automobilului, cel mai mare din clasa sa, este foarte asemanator cu cel al altor modele Volkswagen. „Locul de munca” din spatele volanului este caracterizat printr-un acces facil, spatiu generos si loc suficient pentru zona capului. Aceste proprietati, precum si spatiul amplu pentru picioarele pasagerilor de pe bancheta din spate transforma modelul Amarok într-o veritabila berlina cu cinci locuri. Când la bord se afla doar doua persoane, spatiul interior de depozitare poate fi extins prin rabatarea înaltei banchete din spate.
Exterior: modelul Amarok este prevazut cu cel mai mare spatiu de încarcare din clasa sa. La vehiculele cu o platforma cu înaltimea de doar 525 milimetri, spatiul de încarcare masoara 2,52 m2 (1.555 mm lungime, 1.620 mm latime). Dar asta nu e tot: modelul este cel mai bun din clasa sa, datorita celor 1.222 mm latime a zonei dintre pasajele rotilor. Amarok devine primul automobil pick-up din clasa medie care poate fi încarcat cu un europalet dispus pe latime, pentru a economisi spatiu. Datorita dimensiunilor sale mari si a unei sarcini utile de pâna la 1,15t, cu acest model pot fi transportate echipamente sportive, precum Quad-urile si utilaje voluminoase. Cele patru inele de ancorare aflate în colturile platformei vehiculului contribuie la protejarea încarcaturii în timpul deplasarii. În plus, cârligul (optional) poate sa faca fata unei remorci cu greutatea de pâna la 2,8 t.
Patru airbaguri, ESP, ASR, ABS si sisteme de asistenta: modelul Amarok stabileste în clasa sa noi standarde în materie de siguranta
În mod firesc, modelul Amarok dispune de tetiere reglabile pe înaltime si centuri de siguranta pentru toate cele cinci locuri. Centurile pentru locurile din fata sunt prevazute cu dispozitive de pretensionare si sunt conectate la un sistem de avertizare vizuala si sonora cu privire la fixarea acestora. Airbagurile laterale de tip cortina, care asigura protectia zonei capului sunt, de asemenea, disponibile pentru sofer si pentru pasagerul din fata. Sistemele ABS si ASR sunt incluse în dotarea standard a modelului Amarok, la fel cum este si cazul diferentialului autoblocant electronic (EDL). O alta functie standard care poate fi activata prin simpla apasare a unui buton este Off-Road ABS, care scurteaza semnificativ distanta de frânare pe teren accidentat sau pe drumuri acoperite cu pietris. Daca sistemul optional ESP este instalat, la activarea functiei Offroad-ABS când viteza automobilului se situeaza sub 30 km/h, va fi activat si sistemul de asistare la coborârea în panta Hill Descent Assist. Acesta mentine
constanta viteza de deplasare prin interventii selective ale sistemului de frânare, asigurând o coborâre în panta sigura si controlata. Pentru prima data în aceasta clasa de automobile, în timpul deplasarii cu viteze sub 30 km/h soferul poate seta în mod individual viteza de rulare pentru conditiile respective de coborâre prin frânare si accelerare.
În plus, toate automobilele echipate cu sistemul ESP beneficiaza totodata de sistemul de asistenta la pornirea din rampa Hill Hold Assist, care imobilizeaza autovehiculul la pornirea în rampa pâna când soferul apasa pedala de acceleratie suficient de mult încât sa previna deplasarea vehiculului.
Lansarea în America de Sud va fi urmata de Australia si Africa de Sud, precum si Europa
Pietele cheie pentru modelul Amarok sunt America de Sud, Africa de Sud si Australia. Pe aceste piete, modelele pick-up se numara printre cele mai cautate automobile dupa cele pentru recreere si comerciale, datorita versatilitatii de care dau dovada. Datorita tehnologiei eficiente de tractiune si versatilitatii sale exceptionale, se asteapta ca modelul Amarok sa fie un deschizator de drumuri pentru clasa actuala de automobile pick-up din Europa. Lansarea sa pe piata din America de Sud este programata pentru prima parte a anului 2010, iar Europa va urma în a doua jumatate a aceluiasi an.
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *