Volkswagen a castigat la Cannes distictia Advertiser of the year
Cu ocazia celei de-a 56-a editii a festivalului international de publicitate „Cannes Lions 2009“, cel mai mare producator de automobile din Europa a obtinut sâmbata pentru prima data un Leu la categoria „Advertiser of the year“ – si, prin aceasta, cea mai înalta distinctie din sectorul publicitar. Începând cu anul 1961, Volkswagen a obtinut aproximativ 150 de „Oscaruri publicitare“ la Cannes. „Prin decernarea premiului catre Volkswagen, exprimam astazi aprecierea noastra fata de o firma care simbolizeaza de mai multe decenii un marketing creativ si inovator în industria automobilelor“, a afirmat Terry Savage, directorul festivalului, cu ocazia ceremoniei de premiere.
Christian Klingler, director de vânzari, marketing si After Sales al marcii Volkswagen autoturisme, a afirmat cu privire la acest premiu: „Volkswagen este „Das Auto”. Si în viitor dorim sa transpunem în cadrul campaniilor noastre publicitare remarcabile aceasta cerinta specifica marcii noastre. Suntem foarte mândri de acest premiu si dorim sa adresam multumirile noastre agentiilor DDB Worldwide si Almap pentru cooperarea deosebita bazata pe relatii de parteneriat, precum si pentru numeroasele concepte creative”, a afirmat Klingler.
Publicitatea la marca Volkswagen a fost premiata în repetate rânduri la Cannes Lions Festival pentru abordarile inovatoare, marcate de elemente de noutate. La finalul anilor 1950, prin campania la modelul Beetle „Think Small” realizata în SUA, Volkswagen a impus o noua tendinta in USA în sectorul publicitar. Pentru prima data, dimensiunea unui produs nu a fost exagerata prin masuri publicitare, ci prezentarea s-a realizat respectând întocmai realitatea, cu referire clara la beneficiul clientului. Astfel, Volkswagen a conturat decisiv imaginea firmei sale în SUA.
Un alt punct de atractie a fost atins în anul 1968 prin campania la televiziunea germana „Broscuta – merge înainte…”, prin care Volkswagen a transpus în domeniul publicitar democratizarea mobilitatii si care a impus valorile acestei firme, reprezentând totodata simboluri actuale – responsabilitate, valoare si inovatie.
În deceniile urmatoare, Volkswagen a scris în repetate rânduri noi pagini în istoria publicitatii, de exemplu în anii 1980 cu campania britanica la modelul Golf cu tema „Divortul” si sloganul acesteia „Daca în viata toate lucrurile ar fi la fel de trainice ca Volkswagen”. Si în prezent, Volkswagen impune noi tendinte în sectorul publicitar, de exemplu prin campania creata de Horst Schlämmer în anul 2007, realizata în principal prin bloguri video, podcasts, precum si YouTube si a surprins astfel exact realitatile vremurilor.
Festivalul international de publicitate „Cannes Lions” este cea mai mare si mai renumita reuniune din bransa din aceasta categorie. Peste 10.000 de participanti din 94 de tari se reunesc anual pe Côte d’Azur. 28.000 de filme publicitare sunt evaluate de un juriu la 11 categorii. Din aceasta categorie fac parte filme, clipuri, panouri, masuri de marketing direct, media, Cyber (online – digital), radio, promo (promovarea vânzarilor), design si PR. Distinctia „Advertiser of the year” reprezinta o categorie speciala si este cea mai importanta distinctie decernata la Cannes Lions Festival.