Volkswagen Tiguan oficial in Romania
Volkswagen a lansat oficial în România noul SUV Tiguan, ultimul model ce completeaza gama Volkswagen. Evenimentul a avut loc la Poiana Brasov, pe 17-18 ianuarie 2008, sub forma unui drive-test de amploare. Protagonistele au fost 50 de modele Tiguan, conduse pe un traseu special amenajat off-road, de catre reprezentantii presei centrale. Tiguan a primit recent calificativul de siguranta de 5 stele la testele de impact, în urma testelor efectuate de organizatia independenta EuroNCAP.Noul Tiguan atinge toate simturile în mod egal, pentru ca în el se unesc o multitudine de detalii neobisnuite într-o imagine generala de putere si eleganta. Design-ul extravagant al farurilor Bi-Xenon fascineaza de la prima vedere. Acestea nu arata doar elegant, ci sunt si foarte practice, permitând iluminarea optima a soselei – multumita AFS – chiar si în viraje. Pe lânga design-ul foarte expresiv si confortul neobisnuit, Tiguan ofera si o functionalitate deosebita: numeroase posibilitati de depozitare în plafon, portiere si sub scaune. Acest „frate mai mic” al modelului Touareg poate fi recomandat tuturor soferilor ce sunt atrasi de aspectul vizual si flexibilitatea unui SUV, dar doresc un nivel superior de confort, agilitate si variabilitate. Trenul de rulare al acestui autovehicul stabileste noi standarde în domeniul segmentului SUV, deoarece masina are o tinuta de drum extrem de dinamica si de sigura. În prezent, motoarele TDI, complet noi si foarte silentioase, respecta deja standardul Euro 5, care va intra în vigoare abia în 2009. Optional, Tiguan poate fi parcat aproape automat, în jungla urbana, cu ajutorul sistemului Park Assist. Pe de alta parte, pe lânga carosabil, ultima generatie de sisteme de radio-navigatie (RNS 510) îi poarta pe ocupantii autovehiculului înapoi spre lumea civilizata utilizând functia off-road. În acelasi timp, cu un spatiu de încarcare maxim de 1.510 litri, Tiguan prezinta si unele calitati de van. Sarcina tractabila de 2.500 de kilograme confera, de asemenea, valoarea cea mai buna din segmentul Tiguan-ului.Liniile de echipare Trend&Fun si Sport&Style ofera calitati în domeniul inteligentei si al agilitatii în orice situatie. Tiguan este disponibil în România în liniile de echipare Trend&Fun, Sport&Style si Track&Field, în doua versiuni de caroserie. Versiunile Trend&Fun si Sport&Style au fost proiectate special pentru utilizare on-road. Tinuta lor de drum agila, sigura si foarte confortabila este egala cu cea a unui autoturism. În acelasi timp, aceste versiuni ale autovehiculului Tiguan fac fata cu succes conducerii pe teren accidentat sau sarcinilor de tractare. Traseele pe teren accidentat cu adevarat dificile sunt lasate în seama variantei Track&Field. Track&Field pentru utilizare solicitanta pe teren accidentat Versiunea Tiguan Track&Field a fost proiectata special pentru utilizare off-road. Diferita de versiunile Trend&Fun si Sport&Style, aceasta versiune destinata aventurii are un unghi de atac mai pronuntat (28 în loc de 18 grade; unghiul maxim la care autovehiculul nu atinge terenul cu partea frontala). În dotarea standard a versiunii Tiguan Track&Field intra, de asemenea, o optiune pentru teren accidentat care activeaza o întreaga armata de sisteme de asistare, pentru a conferi siguranta deplasarilor pe teren accidentat.Primul SUV din lume în a carui dotare intra motoare cu turbocompresie. Tiguan este primul SUV din lume disponibil în versiuni de motorizare cu turbocompresie. Avantajul turbocompresiei: mai multa putere, consum redus si nivel redus al emisiilor de noxe. Motoarele pe benzina: vor fi disponibile trei motoare TSI noi – motoare cu injectie directa cu turbocompresie sau cu turbocompresie si supraalimentare. Cei patru cilindri furnizeaza 110 kW / 150 CP, 125 kW / 170 CP si 147 kW / 200 CP. Motoarele diesel: este utilizata o generatie complet reproiectata de motoare cu patru cilindri cu injectie common rail, sensibil mai silentioase. Cele doua motoare TDI furnizeaza 103 kW / 140 CP si 125 kW / 170 CP si se încadreaza cu brio în cerintele standardului de emisii Euro 5.Tractiunea integrala permanenta 4MOTION si doua cutii de viteze cu sase trepte. Tractiunea integrala permanenta este absolut esentiala la deplasarea pe teren accidentat. Pe carosabil, un sistem de tractiune integrala inteligent amelioreaza siguranta activa. La modelul Tiguan, este utilizata cea mai recenta generatie de tractiune integrala 4MOTION. Aceasta este controlata de transmisii cu sase trepte manuale sau, optional, automate. Ambele transmisii satisfac cerintele speciale pentru deplasare pe teren accidentat. De exemplu, transmisia manuala poate fi actionata la o turatie a motorului de 1.000 rpm sau la o viteza a autovehiculului de doar 6,69 km/h; aceasta facilitate echivaleaza practic cu treapta pentru deplasare lenta a unui reductor. Transmisia automata ofera posibilitatea de pre-selectare a treptei maxime; în regim de deplasare off-road, aceasta functie prevenind comutarea în treapta imediat superioara. Un interior de SUV cu versatilitatea unui van Tiguan este un talent multilateral. Aceasta caracterizare nu descrie doar proprietatile sistemului de tractiune, ci si interiorul functional si foarte spatios. Bancheta din spate este rabatabila fractionat, cu un raport de 60:40, poate fi reglata 16 centimetri pe directie longitudinala, iar spatarul banchetei prezinta reglaje de înclinare multiple. Aceste calitati ofera fie spatiu suplimentar pentru picioare în spate, fie spatiu suplimentar în compartimentul de încarcare. Optional, este disponibila o podea variabila, ce include un sistem de gestionare a încarcaturii. Ca dotare standard pentru versiunile Track&Field si Sport&Style, este disponibil, de asemenea, un scaun rabatabil pentru pasagerul din fata, pentru a permite depozitarea obiectelor foarte lungi. În ce priveste pozitia în scaune, pasagerii calatoresc foarte confortabil atât pe locurile din fata, cât si pe cele din spate. Locurile din spate sunt situate putin mai sus si, prin urmare, asigura o pozitie în scaun mai relaxata.Tiguan parcheaza autonom si gaseste singur iesirea din desert. În premiera la bordul unui SUV, este prezent sistemul de asistare a parcarii Park Assist, prin care Tiguan se încadreaza aproape automat într-un spatiu de parcare, într-o maniera impresionanta. Modul pentru deplasare pe teren accidentat deja mentionat este un spectacol tehnologic; nici un alt SUV din lume nu dispune de o asemenea retea de sisteme de siguranta în regim de teren accidentat la simpla apasare a unui buton. Tiguan îsi demonstreaza, de asemenea, calitatile în materie de sarcina tractabila: poate tracta pâna la 2.500 de kilograme, manevrate de noul cârlig de remorcare rabatabil. Într-o clasa proprie se situeaza sistemele audio si de navigatie cu display touch-screen; modelul de vârf (RNS 510) ofera un spatiu de stocare pe hard disk standard de 30 GB, un mod de navigare pe teren accidentat si o camera video retrovizoare. Toti pasagerii pot admira prin acoperisul panoramic peisajul salbatic sau urban.Design si dimensiuni Contururile marcante confera Tiguan-ului un caracter general atletic, iar design-ul autovehiculului transfera perfectiunea modelului Touareg într-o alta clasa. Tiguan are o imagine de înalta calitate, matura si abila. Acesta transfera ideea de calatorie suprema si SUV off-road din spatele modelului Touareg într-o alta clasa. Asemeni fratelui mai mare, modelul mai compact Tiguan stapâneste calatoria în ambele lumi, comportându-se la fel de bine pe asfalt si pe drumurile forestiere. Design-ul Tiguan-ului se potriveste exact acestui caracter. Un Volkswagen tipic, prietenos si de încredere. Si totusi, totul este nou, totul este diferit. Grila radiatorului a fost dezvoltata suplimentar si dimensiunile acesteia au fost reduse semnificativ fata de versiunile anterioare. Farurile sunt caracteristice; acestea formeaza un corp comun cu grila si cu bara de protectie. Capota motorului este decupata în conturul farurilor si confera un aspect concentrat partii frontale a autovehiculului. Bara de protectie de sub faruri este modelata larg, iar farurile de ceata de pe partile laterale completeaza imaginea de ansamblu.Caracterul real al partii frontale este totusi generat de efectul combinat al tuturor trasaturilor de design. Tiguan-ul, cu latimea de 1,81 metri si înaltimea de 1,67 metri (fara barele portbagaj), afiseaza o claritate a formei si a proportiilor ce confera acestui SUV cu lungimea de aproximativ 4,43 metri calitatea de a se distinge pregnant în aglomeratia din jungla urbana. Partea frontala a versiunii Tiguan Track&Field – proiectata special pentru utilizarea în regim nerutier – ocupa o pozitie speciala. Pentru obtinerea unghiului de atac cel mai mare posibil (28, în loc de 18 grade), aceasta nu este prevazuta cu spoilerul frontal pronuntat, cu prize de aer asortate, ce figureaza în dotarea versiunilor Tiguan Trend&Fun si Sport&Style. Profilul lateral Claritatea si forta profilului lateral domina, de asemenea, formele; în acest caz, nu exista detalii care sa para întâmplatoare sau inutile. Vazut din lateral, cu exceptia micului simbol Volkswagen prezent pe jante, nu exista nici o emblema care sa „dezvaluie” faptul ca Tiguan-ul este un Volkswagen. Si totusi, nu exista îndoiala ca poate fi considerat un Volkswagen dintr-o privire. Claritate si forta conferite de pasajele rotilor, linie ascendenta a geamurilor, ce se ridica din fata spre spate, aripi ale caror suprafete sunt proiectate cu modulatii puternice, precum si montanti C inconfundabili. Spoiler-ul spate. Design-ul spate este tipic pentru un Volkswagen. Dar si în acest caz, este tipic si totusi complet diferit. Tipic, deoarece dispunerea blocurilor optice posterioare urmeaza modelul Eos si Passat Variant si sunt integrate în sectiunea pronuntata a „umerilor”. Este diferit, deoarece design-ul original urmeaza cai noi, hayon-ul cu înclinatie mare se extinde mult catre bara de protectie, si elementele clasice, pur SUV, sunt combinate cu forme contemporane, urbane. Segmentul inferior al barei de protectie este similar partii frontale si nu este vopsit, pentru a asigura rezistenta la impact în cazul rularii pe teren accidentat.