Volkswagen Comerciale a atins un nou record in domeniul vanzarilor

Volkswagen Autovehicule Comerciale a atins un nou record în domeniul vânzarilor, al cifrei de afaceri si profiturilor în 2008
• 503,000 de unitati livrate catre clienti în anul 2008• Profit operational majorat cu 23 procente• Estimarea majorarii cotei de piata în anul 2009• Anul comercial 2009 reflecta situatia dificila de piata • Se mentin obiectivele de crestere pe termen lung
Bucuresti, 31 martie 2009- în ciuda conditiilor dificile de ansamblu în cea de-a doua jumatate a anului 2008, Volkswagen Autovehicule Comerciale a vândut cel mai mare numar de autovehicule pâna în prezent si a obtinut noi valori record în ceea ce priveste cifra de afaceri si profitul operational. „În ansamblu, 2008 a fost un an foarte bun pentru marca noastra”, a subliniat Stephan Schaller, CEO al Volkswagen Autovehicule Comerciale, cu ocazia conferintei de presa anuale sustinuta la Hanovra. Cu toate acestea, Volkswagen Autovehicule Comerciale nu a putut evita efectele scaderii dramatice la nivel mondial a cererii de autovehicule comerciale. „Beneficiem de o pozitie suficient de puternica pentru a depasi criza si a vinde mai multe autovehicule dupa depasirea situatiei dificile de piata”, a afirmat Schaller.
Livrari în anul 2008
Pentru prima data, firma a reusit anul trecut sa vânda peste jumatate de milion de autovehicule de tonaj redus si greu la nivel mondial. Cu un numar total de 502,964 livrari catre clienti (totalul unitatilor din anul precedent: 488,726), s-a înregistrat o crestere cu 2.9 procente în raport cu anul precedent. Produsul care s-a bucurat de cea mai mare cautare în anul 2008, cu un numar de 178,007 de unitati vândute (anul precedent: 191,205) a fost T5, prin modelele Transporter, Caravelle, Multivan si California. Caddy si-a continuat drumul catre succes, cu 151,565 unitati livrate în anul 2008 (în comparatie cu 147,133 pe parcursul anului precedent), ceea ce reprezinta o crestere de 3 procente. Si Crafter si-a mentinut tendinta de dezvoltare, înregistrând o crestere de 10.7 procente, cu 51,101 unitati vândute (valoarea din anul precedent: 46,161).
Astfel, Volkswagen Autovehicule Comerciale a reusit sa îsi consolideze pozitia de lider pe piata europeana. „Cu un numar de peste 332,000 de unitati vândute, ne-am aparat cu succes „titlul” de campioni europeni si ne-am distantat si mai mult de ceilalti competitori”, a subliniat Schaller. În anul 2008, cota de piata detinuta de Volkswagen Autovehicule Comerciale în Europa s-a majorat cu 0.4 procente, atingând o valoare de 15 procente.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a continuat sa câstige teren si în afara Europei. Modelele Saveiro si T2, ambele produse si comercializate în America de Sud, au depasit performantele înregistrate anul precedent, cu o crestere de peste 17 procente, atingând un numar de 67,270 de unitati vândute (cifra din anul precedent: 57,446). Si la capitolul autovehiculelor comerciale de mare tonaj s-a înregistrat o evolutie pozitiva. Cele 55,021 de unitati livrate în anul 2008 (în comparatie cu cele 46,781 de unitati din anul precedent) au reprezentat o crestere de 17.6 procente – si, prin aceasta, un nou record de vânzari.
Evolutia rezultatelor 2008
Cei mai importanti indicatori financiari au înregistrat de asemenea o evolutie pozitiva pe parcursul anului comercial 2008, înregistrând noi valori record. „Am obtinut aceste rezultate remarcabile pentru cifra de afaceri si profit nu doar prin cresterea numarului de unitati livrate, ci si prin aplicarea unui management strict al costurilor si prin eficientizare,” a explicat Klaus-Dieter Schürmann, membru al consiliului de administratie, responsabil pentru finante si integrarea tehnologica.
Cifra de afaceri la nivelul pietelor s-a îmbunatatit cu 3.3 procente, cu o crestere la 9.6 miliarde euro. Profitul operational a înregistrat o crestere cu 23 procente la 375 milioane euro, un record pâna în prezent. Reducerea costurilor de productie si a celor pentru materiale a contribuit semnificativ la acest rezultat, la fel ca îmbunatatirea semnificativa a performantelor în domeniul achizitiilor. Investitiile realizate de marca s-au majorat cu 92 procente în comparatie cu anul precedent, cu o valoare de 275 milioane euro. Fluxul monetar net a atins din nou o valoare pozitiva evidenta, cu 183 milioane euro. Rata de rentabilitate a capitalului investit a atins pentru prima data o valoare cu doua cifre, fiind de 11.5 procente. Marja profitului a atins 3.9 procente.
„În contextul acutizarii situatiei economice de ansamblu în cea de-a doua jumatate a anului, am obtinut un rezultat excelent – cel mai bun bilant înregistrat pâna în prezent de marca noastra. Acesta înseamna ca, în ciuda crizei actuale, dispunem de baza financiara pentru a mentine obiectivele noastre de dezvoltare pe termen lung”, a mentionat Schürmann.
Perspective pentru anul 2009
De la mijlocul celei de-a doua jumatati a anului trecut, Volkswagen Autovehicule Comerciale s-a confruntat cu conditii economice caracterizate de diferente semnificative. „Nu putem ignora evolutia actuala si vom comercializa un numar mai redus de automobile în acest an în comparatie cu 2008”, a afirmat Schaller. „În acest context, dorim sa obtinem o cota de piata mai extinsa.”
Interlocutorul nostru evalueaza marca în calitate de specialist în sectorul autovehiculelor comerciale de tonaj redus, dar a ocupat o pozitie suficient de puternica „pentru a mentine cursul chiar si în vremuri dificile „.
În acelasi timp, el sustine ca gama de produse va continua sa se extinda. Alaturi de versiuni suplimentare pentru Caddy, T5 si Crafter, cea mai importanta realizare va fi noul pickup, care va fi lansat de Volkswagen Autovehicule Comerciale pentru început pe piata din America de Sud la finalul anului 2009, cu o lansare ulterioara si în Europa. „Noul pickup va oferi marcii noastre o noua dimensiune si ne va permite accesul pe piete noi”, a subliniat directorul general al marcii.
Se mentine strategia pentru anul 2018
Marca îsi mentine obiectivele de crestere pe termen lung si intentioneaza sa comercializeze aproximativ 750,000 de autovehicule comerciale de tonaj redus în anul 2018. Volkswagen Autovehicule Comerciale considera ca exista un potential important de dezvoltare pentru autovehiculele comerciale, în special în tarile BRIC – Brazilia, Rusia, India si China. „Piata pentru autovehicule comerciale va înregistra o noua crestere pe termen lung, si dorim sa ne asiguram o cota cât mai mare din aceasta piata. Putem obtine aceste rezultate prin concentrarea asupra activitatii noastre principale: modele pickup, carosate, cu caroserii si variante relevante”, si-a exprimat convingerea directorul general al Volkswagen Autovehicule Comerciale. Suplimentar fata de profilul distinct al marcii noastre, el considera ca apartenenta la un concern puternic reprezinta avantajul decisiv de care dispune Volkswagen Autovehicule Comerciale în raport cu concurenta.