Volkswagen Autovehicule Comerciale la salonul auto Hanovra
Volkswagen Autovehicule Comerciale la salonul auto HanovraHanovra, septembrie 2010: Volkswagen Autovehicule Comerciale prezinta inovatii mondiale la salonul auto international de autovehicule comerciale, printre acestea o noua varianta a Volkswagen AmarokConform declaratiilor reprezentantilor marcii, pietele urmeaza în general un trend ascendent, livrarile catre clienti la nivel mondial crescând pâna la sfârsitul lui august 2010 cu 18,1% la 269.800 autovehicule comerciale usoare.„Volkswagen Autovehicule Comerciale se concentreaza asupra unei evolutii profitabile, bazata pe crestere. Reusim aceasta prin produse noi, piete noi si tehnologii noi.” a declarat Dr. Wolfgang Schreiber, purtator de cuvânt al Consiliului Director Volkswagen Autovehicule Comerciale, la conferinta de presa din 21 septembrie 2010.Numai în ultimele douasprezece luni, Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat trei noi modele, noul T5, Amarok si, cel mai recent, noul Caddy. Aceste game de modele ofera un consum redus, siguranta sporita si mai mult confort”, explica Dr. Schreiber. Întreaga gama Volkswagen îndeplineste acum standardele Euro V.În anul financiar curent, pîna la sfârsitul lui august, marca a reusit o crestere la nivel mondial de 18,1%, livrând 269.800 autovehicule comerciale usoare din gamele Caddy, T5 si Amarok, precum si Saveiro împreuna cu T2, modelele braziliene (ianuarie – august 2009: 228.400).Principala contributie a fost adusa de noul T5, care a reusit o crestere la nivel mondial de 20,5%, atingând 91.300 livrari (ianuarie – august 2009: 75.800).„Cotele de piata de top, 47,1% în Germania, respectiv 26,5% în Europa de Vest, sunt dovada clara a succesului actualizarii gamei T5, care cu noile motoare cu un consum optimizat, siguranta sporita si o gama mai larga de dotari, câstiga noi categorii de clienti”, a subliniat Dr. Schreiber.În ciuda schimbarii de model, ce se desfasoara acum, Caddy reuseste volume de vânzari stabile. În primele opt luni ale anului 2010, 83.780 livrari au fost realizate la nivel mondial, corespunzând unei scaderi de 7% fata anul anterior. (ianuarie – august 2009: 90.400)Purtatorul de cuvânt al Consililui Director a subliniat cât de încrezator este ca noul Caddy va atinge volume la fel de promitatoare ca noul T5 pentru restul anului, aceasta datorita eficientei crescute, a economiilor generale evidente pe care le asigura în ceea ce priveste costurile de utilizare, si a dotarilor de calitate. În septembrie 2010, comenzile pentru noul Caddy au crescut deja cu 20%.Crafter a reusit o crestere de 9,2%, atingând 22.420 livrari la nivel mondial.În anul sau de debut, Amarok a atins pâna în acest moment 8.000 de livrari. Dr. Schreiber a evidentiat de asemenea si ca volumul de comenzi înregistrate la nivel mondial este de 40.000 de unitati.El este foarte încrezator ca în anul financiar 2010, marca va depasi recordul anterior, stabilit de cele 447.000 de autovehicule comerciale usoare livrate în 2008.Rezultatul financiar al marcii la jumatatea anului, cu o crestere de 33,3% a vânzarilor la 3,54 miliarde Euro, si rezultate operationale de 118 milioane Euro, au confirmat succesul de piata.„Per total suntem multumiti cu evolutia din acest an. Pentru noi criza din piata autovehiculelor comerciale usoare a fost depasita.”, a declarat Dr. Schreiber.Programul din acest an al Volkswagen Autovehicule Comerciale la salonul auto international pune accentul pe consumul de carburant, performante ridicate si siguranta. Tehnologiile BlueMotion sunt deja oferite pentru toate modelele, iar sistemul ESP face parte din echiparea standard, subliniaza Dr. Schreiber.Noul Caddy:Start-ul noii generatii se da în curând, cu motoare si mai economice, cu design nou, precum si cu un standard mai ridicat de siguranta si functionalitate sporita * Noile motoare TDI si TSI Euro 5 reduc mult consumul, emisiile si costurile de utilizare * Partea frontala redesenata conform noului ADN al design-ului Volkswagen * Interior reconfigurat cu functionalitate si calitate optimizate * Noua generatie a sistemului ESP – în dotare standard pentru toate modeleleVolkswagen Autovehicule Comerciale introduce pe piata o noua generatie a bestseller-ului Caddy. Van-ul compact, cu conceptul sau practic, cu usi laterale culisante, a fost perfectionat din toate punctele de vedere. Sase noi motoare TDI si TSI reduc consumul de combustibil cu pâna la 21%, liniile de echipare sunt reconfigurate, noul design frontal prezinta linii precise, în stilul generatiei actuale T5 (Transporter, Multivan). Interiorul este de o calitate sporita, iar acum exista si posibilitatea de a detasa rândul al doilea scaune. Cheltuielile de întretinere sunt reduse si mai mult. Toate acestea fac ca noul Caddy sa fie unul dintre cele mai inovatoare masini din categoriile transport de oras si van-uri compacte. La nivel mondial, cea de-a treia generatie Caddy a fost vânduta, în doar 6 ani (din 2004 si pâna în 2009), în circa 800.000 de unitati. Noul Caddy este conceput pentru a continua în mod dinamic aceasta poveste de succes.Noul Caddy este prima masina din categoriile pentru transport de oras si van compact care are ESP în dotarea standard a tuturor versiunilor. Volkswagen Autovehicule Comerciale urmareste astfel cu consecventa strategia de înalta siguranta, menita sa protejeze, în cel mai bun mod posibil, soferul si pasagerii. Caddy este de asemenea singura masina din clasa sa care beneficiaza, ca dotare optionala, de eficienta transmisiei automate DSG cu dublu ambreiaj si cu 6 si 7 trepte de viteza, precum si de asistentul la plecarea din rampa. Bineînteles ca si noua generatie a bestseller-ului va fi disponibila cu ampatament marit (Maxi) si – singura masina din segment – cu tractiune integrala (4MOTION). Tractiunea 4MOTION este disponibila atât pentru Caddy cât si pentru Caddy Maxi.Pentru prima data, la ambele modele, poate fi detasat complet rândul al doilea de scaune. Astfel pentru Caddy, cu 5 locuri, rezulta, încarcându-l pâna la nivelul plafonului, un volum de încarcare de pâna la 3.030 litri; pentru Caddy Maxi volumul este de 3.880 litri. De interes pentru furnizorii de servicii: dotând Caddy Maxi cu pachetul Flexseat-Plus, lungimea disponibila pentru încarcare (pe partea însotitorului) se mareste usor peste 3 metri; în paralel volumul de încarcare creste pâna la 4,7 m³ – valoare record în clasa aceasta. În noua versiune, Caddy poate fi dotat optional si cu un al treilea rând de scaune, dispunând astfel de pâna la sapte locuri.Sase noi motoare de ultima generatie: propulsoarele Caddy pe benzina si diesel (toate îndeplinesc normele de poluare Euro 5) ofera eficienta maxima. Toate cele sase motorizari complet noi dispun de supraalimentare cu turbina si de injectie directa.Turbodiesel: motoarele diesel supraalimentate cu 4 supape (TDI) ofera 55 kW / 75 CP, 75 kW / 102 CP, 81 kW / 110 CP si 103 kW / 140 CP. Toate propulsoarele TDI opereaza acum cu injectia directa Common-Rail, aceasta fiind deosebit de silentioasa si de eficienta. Toate variantele TDI dispun în dotarea standard de filtru de particule diesel. Optional versiunea 102 CP TDI / 75 kW poate fi comandata cu transmisia DSG cu 7 trepte de viteza. Pentru mai puternicul 140 CP TDI / 103 kW este de asemenea disponibila o versiune DSG cu 6 trepte, special adaptata. Motorul 110 CP TDI / 81 kW poate fi comandat exclusiv în varianta 4MOTION.Motoare pe benzina: în gama propulsoarelor pe benzina au fost incluse doua noi motoare TSI. Ambele motoare ce dispun de tehnologie de ultima generatie dispun, printre altele, de supraalimentare cu turbina si de injectie directa. Din cilindreea de 1,2 litri, aceste motoare extrem de eficiente în 4 cilindri dezvolta 63 kW / 86 CP si 77 kW / 105 CP. Eficienta motoarelor este dovedita, de exemplu, de versiunea de 77 kW / 105 CP cu un consum mixt de doar 6,6 litri la 100 kilometri. Spre comparatie: consumul a putut fi redus astfel cu 1,6 litri, în raport cu modelul anterior, adica cu cele 21 % mentionate mai sus.Liniile de echipare au fost repozitionate conform cererii pietei. Variantele pentru uz comercial sunt în continuare Furgon si Kombi, care reprezinta volumul cel mai mare de vanzari. Suplimentar acestora au fost create alte doua linii de echipare, Trendline si Comfortline, care dispun de o dotare serie foarte bogata (selectie: faruri ceata, radio CD, pachete electrice, capitonaje si elemente de design)Noutati: Pentru toate variantele, luminile de zi sunt o dotare standard. În plus, intra ca optionale în gama, elemente de echipare precum luminile adaptive în viraje (integrate în proiectoarele de ceata), bare longitudinale pe plafon pentru sisteme portbagaj (standard pentru Comfortline) si nou conceputul sistem de radio-navigatie RNS 315.Cu toate ca noul Caddy are o dotare de serie mai bogata (de ex. ESP si închidere centralizata), preturile recomandate de vânzare se situeaza usor sub nivelul preturilor modelelor precedente. Ele încep pentru motorizarea TSI 1,2 l 63 kW de la 11.516 Euro (Furgon), respectiv de la 12.221 Euro (Kombi) exclusiv T.V.A.În plus, cumparatorii beneficiaza de avantajul taxei de înmatriculare zero, datorita motorizarilor Euro V.Lansarea pe piata a noului Caddy începe, în România, la mijlocul lunii octombrie.Pickup, acum si cu cabina simpla:Amarok cu cabina simpla, dezvaluit în premiera la salonul auto international de la HanovraAmarok cu cabina simpla si suprafata de încarcare mai lungaCabina simpla cu interior mai confortabil si spatiu generos pentru pasageriDupa lansarea internationala a Amarok-ului cabina dubla, Volkswagen Autovehicule Comerciale dezvaluie acum, la cel de-al 63-lea salon auto international de la Hanovra (23 – 30 septembrie), cea de-a doua varianta: un Amarok cu o cabina mai scurta si suprafata de încarcare mai lunga.Comparat cu Amarok cabina dubla cu patru usi, Amarok cu cabina simpla, la aceeasi lungime, ofera o suprafata de încarcare cu o lungime de 2.205 milimetri, fiind astfel cu 650 de milimetri mai lunga. Doi europaleti pot fi încarcati transversal, unul dupa celalalt, ramânând în continuare un spatiu suplimentar de încarcare de 60 de centimetri. Cu o latime de încarcare neschimbata de 1,22 metri între pasajele rotilor, suprafata de încarcare ajunge la 3,57 mp. Sase inele de ancorare, cuprinse în echiparea standard, permit transportul în siguranta chiar si pentru obiecte voluminoase.Pickup-urile cu cabina simpla sunt vazute drept vehiculele clasice pentru domenii dificile, precum constructii, agricultura sau furnizari de servicii – cum ar fi de exemplu paza si protectie, interventii. Ceea ce conteaza mai presus de toate în aceste domenii este suprafata spatiului de încarcare, însa inginerii de la Volkswagen Autovehicule Comerciale au pus în acelasi timp accent si pe crearea unui spatiu adecvat pentru ocupantii vehiculului. Cabina simpla este astfel mai lunga decât cea a modelelor competitorilor, permitând cu usurinta depozitarea obiectelor în spatele celor doua scaune.Amarok cu cabina simpla este propulsat de motorul de 2,0 litri TDI (ce livreaza 120 kW / 163 CP) sau de catre varianta TDI cu 90 kW / 122 CP, ce este acum prezentata pentru prima data. Clientii pot alege tractiunea spate sau tractiunea integrala nepermanenta cu reductor. Un diferential blocabil pe puntea spate este disponibil optional pentru ambele variante. Suspensia pentru drumuri grele „Heavy Duty” permite vehiculului sa transporte o sarcina maxima de 1,26 tone. Siguranta ramâne la acelasi nivel înalt. Acesta include ESP ca în echiparea standard, airbag-uri fontale pentru sofer si pasager si airbag-uri laterale.Amarok cu cabina simpla va fi lansat la nivel international în prima jumatate a anului 2011.La IAA, Volkswagen Autovehicule Comerciale prezinta cel mai economic Transporter * VW Transporter cu tehnologie BlueMotion consuma doar 6,8 l la 100 kilometri * Datorita celor 179g CO2 la kilometru, liderul de piata este si cel mai putin poluant Transporter din clasa sa * Tehnologia BlueMotion este implementata începând cu primavara anului 2011 în gama modelelor T Marca Volkswagen Autovehicule Comerciale îsi dovedeste puterea de inovatie la cel de-al 63-lea salon IAA pentru utilitare din Hanovra (între 23.09.10 si 30.09.10). Alaturi de highlight-uri precum noul Caddy si Amarok, constructorul de la Hanovra prezinta o varianta deosebit de economica a modelului Transporter: Transporter TDI cu tehnologie BlueMotion si cu potential ridicat de economisire.Comparativ cu un model actual de serie cu aceleasi dotari, Transporter BlueMotion Technology consuma cu 0,5 litri mai putin diesel, ajungând 6,8 litri la 100 kilometri. Emisiile de CO2 sunt de 179 grame, fata de 193 grame per kilometru.Aceste rezultate devin posibile multumita motoarelor în patru cilindri cu tehnologie Common Rail, care sunt foarte eficiente si dispun de un cuplu motor deosebit de puternic. Motoarele acestea au fost îmbinate cu un sistem Start-Stop, cu functia de recuperare a energiei de frânare, cu anvelope cu rezistenta foarte redusa la rulare si cu masuri speciale de ameliorare a caracteristicilor aerodinamice.Dr. Wolfgang Schreiber, purtatorul de cuvânt al consiliului de conducere al marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale si coordonatorul pentru dezvoltare tehnica declara în acest sens: “Prin motorul diesel de 2,0 litri cu tehnologie Common Rail, dispunem în gama noastra de un propulsor modern cu potential mare de economisire. Masurile speciale fac posibile reduceri pâna la valori record în clasa respectiva. În plus, aceasta tehnologie va fi combinata pe termen mediu si cu transmisia noastra automata cu dublu ambreiaj.”Sistemul Start-Stop în detaliuDeosebit de interesanta este o incursiune în modul de functionare a sistemului Start-Stop cu operare intuitiva: Soferul se apropie cu Transporter BlueMotion de un semafor cu lumina rosie, frâneaza pâna când masina se opreste de tot, scoate cutia din viteza si ridica piciorul de pe pedala de ambreiaj. Astfel motorul este oprit imediat. Pe display-ul multifunctional apare acum indicatia “Start Stop”. Când semaforul arata lumina galbena si soferul apasa pedala de ambreiaj, motorul porneste automat, iar indicatia “Start Stop” din bord dispare, soferul selecteaza treapta de viteza corespunzatoare si îsi continua drumul. Nu este necesara nicio actiune suplimentara de operare fata de un modelul obisnuit Transporter. Sistemul Start-Stop contribuie în mod semnificativ la reducerea consumului.Sistemul de recuperare în detaliuSistemul de recuperare a energiei de frânare ajuta la exploatarea optima a energiei utilizate la mers. Atunci când soferul ridica piciorul de pe pedala de acceleratie sau când frâneaza, tensiunea generatorului este sporita si utilizata la încarcarea masiva a acumulatorului masinii.Multumita acestui mod de functionare a generatorului si deci a încarcarii optime permanente a acumulatorului, tensiunea generatorului poate fi redusa în timpul accelerarii sau a rularii cu viteza constanta dorita. Astfel este degrevat motorul si consumul se reduce. Pentru a implementa sistemul de recuperare, este necesar un software special de management al energiei si de modificarea software-ului unitatii de comanda a motorului.Transporter cu tehnologie BlueMotion îsi face debutul la salonul de autovehicule comerciale IAA 2010 de la Hanovra. Începând cu primavara anuui 2011, cel mai economic Transporter al tuturor timpurilor va fi introdus în gama de modele Volkswagen Autovehicule Comerciale.