Volkswagen Autovehicule Comerciale demareaza puternic in anul 2010
Volkswagen Autovehicule Comerciale demareaza puternic in anul 2010
– Livrarile mondiale cresc în primul trimestru cu 13,7 %
– Livrarile în Europa au înregistrat pe unele piete de volum o crestere de doua cifre
– Revigorarea pietelor se face simtita mai ales în martie
– Volkswagen Autovehicule Comerciale este din nou, si în 2009, lider pe piata europeana
– In Romania, marca Volkswagen Autovehicule Comerciale inregistreaza in primele 3 luni o crestere cu 1,6% a cotei pe piata totala, fata de aceeasi perioada a anului trecut
Volkswagen Autovehicule Comerciale raporteaza cresterea cifrelor de vânzari în primul trimestru al anului curent. Producatorul auto care ocupa pozitia de lider al pietei din Europa, a livrat în aceasta perioada, la nivel mondial, 88.990 autovehicule comerciale usoare, mix-ul fiind compus din toate modelele gamei. Acest volum corespunde unei cresteri de 13,7 % comparativ cu perioada similara a anului precedent (trimestrul 1 2009: 78.200 vehicule).
„Se resimte faptul ca nivelul pietei vehiculelor utilitare, care în anul 2009 a scazut mult, datorita crizei, mai ales în Europa, este marcata acum de un trend ascendent. Inovatoarele noastre autovehicule comerciale usoare sunt foarte apreciate pe piata, iar înviorarea pietei creeaza o suplimentare a cererii.“, declara Harald Schomburg, responsabil pentru Distributie si Marketing in cadrul Consiliului de Administratie Volkswagen Autovehicule Comerciale. „Si 2010 va fi un an plin de provocari, dar modul în care decurge acum activitatea ne face sa fim optimisti.“
În Europa de Vest, vânzarile perioadei ianuarie-martie 2010 au crescut cu 8,9 %, însumând 53.600 unitati (trimestrul 1, 2009: 49.200 vehicule). Piata care a adus marcii cel mai mare volum a fost, datorita Primei de Casare, Germania, în ciuda faptului ca revigorarea nu s-a facut simtita si acolo. Pe piata germana livrarile la clienti s-au ridicat la 24.150 autovehicule (trimestrul 1 2009: 24.900 unitati; -2.9 %). Pe o parte dintre pietele europene de volum, unde vânzarea de autovehicule comerciale usoare scazuse mult în 2009 din cauza crizei mondiale economice, în primele trei luni ale 2010 produsele Volkswagen Autovehicule Comerciale au obtinut cresteri de doua cifre ale volumului de livrari. În Marea Britanie, vânzarile au crescut la 6.600 vehicule (trimestrul 1 2009: 4.300 unitati; + 52,3 %), în Franta cu 28,7 %, iar în Spania cu 33,3 %.
Modelul care s-a vândut în volumul cel mai mare, cu un plus de 18%, este Transporter. La nivel mondial, din ianuarie pâna în martie 2010, au fost vândute 32.950 Transporter, Caravelle, Multivan si California (trimestrul 1 2009: 27.900 vehicule). „Noul T5 a facut un urias pas înainte în ceea ce priveste consumul si beneficiile economice în general. În prezent înregistram o evolutie pozitiva a comenzilor pentru modelul nostru Transporter, care acum este mai bun ca niciodata,” explica Schomburg.
Piata cea mai favorabila pentru Volkswagen, din exteriorul Europei, a fost Brazilia cu un plus al livrarilor de 54,9 %, adica în total 20.600 vehicule modelele Saveiro si T2 (trimestrul 1 2009: 13.300 vehicule). În Orientul Apropiat, vânzarile aproape ca au fost dublate, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Mai ales în Turcia, livrarile de 3.800 unitati au adus un plus consistent (trimestrul 1 2009: 1.800 vehicule; + 113,3 %).
În martie 2010, odata cu lansarea pe piata sud-americana a modelului Amarok, au fost livrate primele vehicule ale celui de-al patrulea model din gama Volkswagen Autovehicule Comerciale. Pâna la finele lunii mai au fost înregistrate deja aproximativ 18.000 comenzi pentru noul Volkswagen Amarok.
Luna cu cele mai bune rezultate la livrarile marcii a fost martie, cu un plus de 20,7 %, adica un total de 41.700 unitati livrate la nivel mondial (martie 2009: 34.500). În Europa de Vest, vânzarile marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale au crescut cu 15,6 %, la un total de 26.250 autovehicule (martie 2009: 22.700), în Germania cu 3,3 %, la un total de 12.000 livrari la client (martie 2009: 11.600).
„Cresterea livrarilor pe pietele noastre de volum, precum si evolutia buna a comenzilor noi în primul trimestru, sunt rezultatul faptului ca autovehiculele noastre comerciale sunt moderne si au un grad de rentabilitate superior, precum si a consecventei de care au dat dovada, pe fiecare piata, importatorii si distribuitorii nostri”, a detaliat Harald Schomburg, responsabil pentru Distributie si Marketing in cadrul Consiliului de Administratie Volkswagen Autovehicule Comerciale. “Evolutia de pâna acum ne face sa fim încrezatori ca si în 2010 vom ramâne numarul unu în Europa.”
În 2009, marca de autovehicule comerciale din Hanovra, a fost, pentru cel de-al treilea an consecutiv, liderul pietei europene în ceea ce priveste numarul de înmatriculari de vehicule noi. Cota de piata a marcii pe piata europeana a autovehiculelor comerciale usoare a crescut în 2009 la 15,9 % (2008: 15 %). Aceasta cota procentuala a reprezentat 247.800 autovehicule comerciale usoare cu sigla Volkswagen.
In Romania, Volkswagen Autovehicule Comerciale isi extinde cota de piata in primele 3 luni ale anului 2010, ajungand la un procent de 13,1% pe piata de import – cu o crestere de 1% – si 10,6% pe piata totala – cu un plus de 1,6 puncte procentuale.