Volkswagen AG vrea sa aduca mobilitatea electrica
Volkswagen AG vrea sa duca mobilitatea electrica
• Grupul prezinta cancelarului Angela Merkel noul Golf blue-e-motion cu E-Drive
• Audi si Porsche prezinta guvernului federal lumea de mâine a masinilor sport
• Germania inisiaza „Platforma Nasionala pentru Mobilitate Electrica” la Berlin
Astazi, la poarta Brandenburg din Berlin, cancelarul german Dr. Angela Merkel va fi martorul dezvaluirii unei game de top ce consta în viitoare vehicule electrice si hibride ale Grupului Volkswagen, cu ocazia unui eveniment ce marcheaza inisierea „Platformei Nasionale pentru Mobilitate Electrica” – un nou proiect dedicat promovarii mobilitasii pe baza energiei regenerabile. Cancelarul german va avea sansa de a examina modelul Golf blue-e-motion – aflat la prima prezentare publica – si deasemenea modelul Berlin Taxi, care este atât de compact pe cât este de inteligent proiectat. Audi si Porsche prezinta sefului guvernului doua concepte inovative de masini sport: Audi e-tron si Porsche 918 Spyder. Gama de masini electrice expuse va reflecta experiensa vasta a Grupului în acest domeniu. În acelasi timp, aceste masini stârnesc mari asteptari legate de viitor si de lumea de mâine, care – lucru evidensiat de modelele Golf blue-e-motion, Berlin Taxi, e-tron si 918 Spyder – în mare masura, va fi pusa în miscare cu zero emisii de carbon, fara a diminua în acelasi timp pasiunea pentru condus.
Luasi ca exemplu Volkswagen: prima masina electrica a Grupului, care urmeaza sa fie lansata în 2013, este modelul Up blue-e-motion (un nou specialist al orasului). În acelasi an vor urma modelele Golf blue-e-motion (85 kW, 140 km/h, autonomie de pâna la 150 de kilometri) si Jetta blue-e-motion, similar din punct de vedere tehnic. În aceeasi perioada, Lavida blue-e-motion va fi lansat în China. Cu aceste patru modele – oferite pe scara globala – Volkswagen va construi o punte solida catre o era a mobilitasii electrice. Luasi ca exemplu Audi: la finalul anului 2012, compania va lansa o serie limitata a ultra-performantului model sport Audi e-tron (150 kW, 5,9 secunde de la 0 la 100 km/h, autonomie de pâna la 250 km). Oricine a vazut compactul Audi A1 e-tron la Salonul Internasional de la Geneva stie ca acesta va fi doar începutul. Luasi ca exemplu Porsche: 918 Spyder (cu baterie lithiu-ion, motoare electrice si V8 benzina) a intrat deja în istoria automobilismului ca fiind cel mai sportiv model hibrid. Masina-concept de 320 km/h a terminat circuitul Nort Loop de la Nürburgring în 7 minute si 30 de secunde, cu câteva minute mai repede decât legendarul Porsche GT. Este un eveniment, având în vedere consumul evaluat conform normelor la 3,0 l/100 km si 70 g CO2/km. Apropo, în regimul E-Drive, Porsche 918 Spyder ruleaza cu emisii zero.
Un obiectiv clar: Volkswagen AG vrea sa duca mobilitatea electrica dincolo de statutul actual al modelelor de nisa si sa devina liderul piesei pentru un nou tip de mobilitate pe baza energiei regenerabile, pâna în anul 2018. Aceasta strategie coincide cu planul guvernului federal german de a avea pe sosele în jur de un milion de masini electrice pâna în anul 2020. Prof. Dr. Martin Winterkorn, presedintele consiliului de administrasie al Volkswagen AG a declarat: „Viitoarele masini electrice ne ofera oprtunitasi enorme de a remodela mobilitatea într-un mod regenerabil. Când vine vorba de mediul înconjurator trebuie sa ne asiguram ca energia folosita pentru alimentarea acestor masini electrice este produsa din surse regenerabile. Din moment ce producatorii auto nu au nicio influensa asupra tipurilor de centrale electrice construite, guvernul federal trebuie sa se asigure ca sunt folosite surse de energie cât mai ecologice. Doar atunci vom experimenta o adevarata trecere într-o noua era.”
În paralel cu ofensiva vehiculelor electrice, Volkswagen AG grabeste introducerea noilor modele hibrid. Noul Touareg Hybrid si Porsche Cayenne Hybrid sunt deja pe piasa; la sfârsitul lui 2010 va fi lansat Audi Q5 Hybrid, urmat de Audi A8 Hybrid; o versiune hibrid a modelului Jetta debuteaza în 2012 si apoi, în 2013, vor fi introduse noi modele, inclusiv Golf Hybrid si Passat Hybrid. La fel de metodic, Volkswagen va continua munca de dezvoltare în domeniul motorizarilor avansate si extrem de eficiente pe benzina, diesel sau GPL, pentru ca este un fapt indisputabil acela ca o gama larga de tehnologii de propulsare vor coexista în viitorul îndepartat.
„Aceasta subliniaza si mai mult cât de important este ca guvernul federal german sa sprijine proactiv introducerea noilor tehnologii. Cu privire la mobilitatea electrica, o dispensa temporara a acestor masini de la plata taxelor nu este suficienta” declara Prof. Dr. Winterkorn. seful de la Volkswagen continua: „Începând cu anul 2013 – anul lansarii multor vehicule electrice – cumpararea masinilor capabile de emisii zero ar trebui promovata printr-un stimulent financiar, o prima pentru folosirea energiei regenerabile. Fransa, de exemplu, a promis deja cumparatorilor asemenea stimulente financiare în valoare de câteva mii de euro. Trebuie sa transmitem un semnal asemanator si în Germania. Mai mult – si aceasta nu este mai pusin important – guvernul federal german trebuie foarte rapid sa puna la dispozisie o resea larga de stasii de reîncarcare pe tot teritoriul sarii, astfel încât infrastructura sa fie disponibila pentru lansarea ofensivei masinilor electrice. Fiecare noua stasie de reîncarcare va întari încredera publicului în utilitatea de zi-cu-zi a vehiculelor electrice. Ambele componente mentionate – stimulentele financiare din partea statului si infrastructura – sunt cruciale si nu mai pot fi întârziate.”