top banci online straine

Victorie pentru Citroen in Raliul Argentinei

img
Home / Stiri si noutati auto / Victorie pentru Citroen in Raliul Argentinei

Sébastien Loeb, Daniel Elena si Citroën C4 WRC au supravietuit celor trei zile de ceata, ploaie si conditii teribile de pe probele speciale din Argentina si au castigat pentru a patra oara raliul din America de Sud. Dani Sordo si Marc Martí au completat succesul echipei Citroën-Total terminand etapa argentiniana in pozitia a treia. In urma acestui rezultat, Sébastien a urcat pe prima pozitie in clasamentul general al pilotilor, iar Citroën a redus diferenta la doar trei puncte fata de liderul din clasamentul constructorilor. La succesul echipei Citroën-Total au asistat peste 1.000.000 de spectatori care nu s-au speriat de vremea mizerabila si care au luat cu asalt toate probele speciale ale raliului. Principala problema, pentru echipajele Citroën-Total, in cele trei zile ale raliului, a fost vremea total nefavorabila. Ceata a fost prezenta pe aproape toate probele, iar ploaia a transformat suprafata specialelor in adevarate gropi de noroi. La fel ca si Diego Maradona, in zilele cand purta tricoul cu numarul 10 al echipei nationale a Argentinei, Sébastien Loeb si Daniel Elena au trecut in „dribling” de toate capcanele din acest sfarsit de saptamana reusind sa aduca modelul Citroën C4 WRC intreg in parcul de service din Villa Carlos Paz. Maradona, poreclit si „El Pibe de Oro”, a fost copilotulu lui Loeb pentru o proba speciala si a avut ocazia sa se convinga, in timpul testelor programate inaintea raliului, ca nu e deloc usor sa pilotezi in astfel de conditii. Pneurile Pirelli au constituit o alta provocare pentru Sébastien Loeb. Versiunea „hard”, singura disponibila pentru acest raliu, s-a dovedit a fi mult prea dura pentru noroiul de pe probele speciale. In aceste conditii – de aderenta si vizibilitate scazute – nu a fost o surpriza faptul ca Sébastien si Daniel au fost extrem de incantati de cea de-a 39-a victorie din Campionatul Mondial de Raliuri. „Credeti-ma, nu a fost deloc usor. Tinad cont de conditiile dificile, am fost nevoiti sa stam concentrati la maximum de la start la sosire. Am profitat si de o evolutie impecabila a masinii noastre, Citroën C4 WRC, care nu numai ca a fost foarte competitiva, dar a fost si extrem de fiabila. Inainte de start, tinand cont si de rezultatele obtinute in Raliul Argentinei, speram ca putem trece pe prima pozitie in clasamentul general si sa adunam cat mai multe puncte pentru Citroën. Si exact asta am facut”, a spus Sébastien Loeb, la finalul raliului. Pentru Citroën aceasta este a 5-a victorie consecutiva in Argentina, in timp ce Sébastien Loeb a devenit pilotul cu cele mai multe victorii in etapa din America de Sud, francezul urcand aici de patru ori consecutiv pe cea mai inalta treapta a podiumului. „Era extrem de usor sa pierzi controlul masinii si sa abandonezi”, a remarcat si Dani Sordo, imediat dupa terminarea raliului. „A fost o etapa foarte dificila. Cea mai mica greseala putea sa compromita toata munca echipei Citroën si am fi ratat aceasta oportunitate de a reduce din diferenta in clasamentul constructorilor. Sunt foarte bucuros ca am reusit sa termin pe pozitia a treia, mai ales ca timpii de pe probe au fost exact ceea ce speram.” Cu doua masini pe podium, cu Sébastien Loeb pe prima pozitie in clasamentul pilotilor, si cu Citroën la doar trei puncte in spatele liderului din clasamentul constructorilor, a fost clar ca si pentru Olivier Quesnel a meritat deplasarea in Argentina. „Este un rezultat excelent pentru noi. Tinand cont de cum au evoluat lucrurile aici e evident ca nu a fost un raliu usor si sunt bucuros ca cele doua echipaje ale noastre au fost printre cele care nu au facut nicio greseala. In plus, in afara problemelor cu directia masinii, care l-au incetinit pe Dani, in prima zi a raliului, nu am avut alte defectiuni mecanice. Combinatia dintre cei doi piloti de top si fiabilitatea modelului C4 WRC, ne-a permis sa urcam pe primul loc in clasamentul pilotilor si sa micsoram diferenta in clasamentul constructorilor. Acum depinde doar de noi sa repetam aceasta performanta excelenta si in Raliul Iordaniei, urmatoarea etapa din calendarul mondial. In final as vrea sa felicit si echipajul Conrad Rautenbach/ David Senior care au terminat pe locul 4 in ierarhia generala cu o masina Citroën C4 WRC preparata de echipa privata PH Sport cu ajutor tehnicienilor de la Citroën Sport”, a completat si Olivier Quesnel, directorul Citroën Sport. Statistici – Raliul Argentinei 2008 Victorii de proba speciala: Ziua 1: PS1 si PS2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – PS3: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – PS4: M. Hirvonen – PS5: Sébastien Loeb (Citroën C4) – PS6: JM. Latvala – PS7: Gigi Galli (Ford Focus) – PS8: JM. Latvala – PS9: Chris Atkinson (Subaru Impreza). Ziua 2: PS10: Petter Solberg (Subaru Impreza) – PS11 si PS12: S. Loeb – PS13: C. Atkinson – PS14: P. Solberg – PS15: S. Loeb – PS16, PS17 si PS18: P. Solberg. Ziua 3: PS19: JM. Latvala – PS20: S. Loeb – PS21: JM. Latvala. Victorii PS: S. Loeb, 5 victorii PS – P. Solberg, 5 – JM. Latvala, 5 – M. Hirvonen, 3 – C. Atkinson, 2 – G. Galli, 1. Liderii raliului: PS1 la PS4: M. Hirvonen – PS5 to PS21: S. Loeb. REZULTATE – RALIUL ARGENTINEI 2008 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 5h05min:48,6 s 2. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 2min:33,2 s 3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 4min:04,7 s 4. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 20min:03,5 s 5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 25min:15,3 s 6. F. Villagra/J. Pérez-Companc (Ford Focus) + 27min:42 s 7. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 27min:51,8 s 8. A. Aigner/K. Wicha (Mitsubishi Lancer) + 28min:59,3 s 9. S. Beltrán/R. Rojas (Mitsubishi Lancer) + 30min:04,9 s 10. J. Ketomaa/M. Teiskonen (Subaru Impreza) + 31min:52,6 s Campionatul Mondial de Raliuri FIA: Clasament general – Constructori (etapa a 4-a/15) 1. Ford, 44 puncte – 2. Citroën-Total, 41 p – 3. Subaru, 33 p – 4. Stobart, 22 p – 5. Munchi’s, 10 p – 6. Suzuki, 6 p. Campionatul Mondial de Raliuri FIA: Clasament general – Piloti (etapa a 4-a/15) 1. S. Loeb, 30 puncte – 2. M. Hirvonen, 25 p – 3. C. Atkinson, 22 p – 4. JM Latvala, 16 p – 5. G. Galli, 11 p – 6. D. Sordo, 9 p – 7. P. Solberg, 9 p – 8. C. Rautenbach, 5 p – 9. F. Villagra, 5 p – 10. F. Duval, 5 p – 11. A. Mikkelsen, 4 p – 12. H. Solberg, 4 p – 13. M. Wilson, 3 p – 14. JM. Cuoq, 2 p – 15. T. Gardemeister, 2 p – 16. A. Aigner, 1 p – 17. PG. Andersson, 1 p – 18. J. Hänninen, 1 p – 19. S. Ogier, 1 p.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *