Vanzarile realizate de Chevrolet in Europa de Vest au fost mai mari in 2009
Vanzarile realizate de Chevrolet in Europa de Vest au fost mai mari in 2009
Chevrolet a inregistrat in anul 2009 o crestere a volumului de vanzari si a cotei de piata in Europa de Vest.
· Vânzarile realizate de Chevrolet în Europa de Vest au fost cu 15% mai mari în anul 2009· Cota de piata totala stabila în Europa de 2,3%· Chevrolet a fost si în anul 2009 marca straina numarul unu în Rusia· Chevrolet este a 4-a marca de autovehicule pe plan mondial în privinta volumului de vânzari· Chevrolet Cruze, câstigator al premiului AutoBest 2010, joaca un rol esential în cresterea ponderii marcii în China
În anul 2009, Chevrolet a vândut 425.874 de autovehicule în toata Europa, având o cota de piata de 2,3% (2008: 506.433; 2,3%). Chevrolet a devenit lider în domeniul industriei auto pe segmentul Europa de Vest în ceea ce priveste numarul de vânzari, înregistrând în aceasta privinta o crestere cu aproape 15% comparativ cu anul 2008 (de la 148.868 la 170.591 de autovehicule). În climatul economic dificil al anului 2009, Chevrolet a atras clienti noi, aflati în cautarea unui raport calitate/pret excelent, realizând o cota de piata record în cadrul a zece piete europene.
„Probabil ca vor mai trece câtiva ani pâna ce industria de autovehicule va ajunge din nou la nivelurile atinse în 2007, deoarece ne confruntam cu o serie de provocari economice fara precedent cauzate de criza economica mondiala; depunem eforturi intense împreuna cu reteaua noastra de dealeri pentru a obtine fiecare contract si pentru administrarea cu succes a afacerii în contextul acestei perioade dificile”, a declarat Wayne Brannon, Presedinte si Director executiv al Chevrolet Europe. „Am dezvoltat o multime de modele noi, inclusiv cel mai bun autovehicul al anului 2010 (AutoBest 2010), modelul Chevrolet Cruze, alaturi de noul model Spark, destinat traficului urban. În plus, gama noastra de modele va fi extinsa cu un model de autovehicul de familie absolut nou, noul Camaro, si modelul revolutionar electric cu autonomie extinsa, Volt”, a declarat Brannon.
Chevrolet a înregistrat un volum de vânzari de peste doua ori mai mare în Franta (+132,4%) si a sporit vânzarile în Germania cu 40%. În Italia, Germania, Franta, Marea Britanie, Turcia, Austria si Portugalia au fost realizate recorduri absolute în domeniul volumului de vânzari si al cotei de piata. Cea mai buna cota de piata din toate timpurile a fost obtinuta în Spania, Polonia si în zona Europei de Sud-Est. Cele mai mari piete ale Chevrolet în privinta volumului de vânzari din anul 2009 au fost Rusia, Italia, Germania, Franta si Spania.
Performantele de exceptie obtinute în Europa de Vest au fost contrabalansate de scaderea vertiginoasa a vânzarilor din industria auto în Europa de Est, în special în Rusia. Cota de piata a marcii Chevrolet în Europa a ramas stabila, în ciuda declinului industriei cu 50% pe piata ruseasca. Chevrolet a fost si în 2009 marca straina numarul unu în Rusia în privinta volumului de vânzari. Desi cota de piata pentru Chevrolet în Rusia a fost mentinuta la 7%, volumul de vânzari al marcii în aceasta zona a Europei a avut de suferit concomitent cu declinul pietei.
Cel mai bine vândut model al gamei de autovehicule Chevrolet în Europa, în anul 2009, a fost Aveo (90.000 de autovehicule), urmat de Matiz (82.000 de autovehicule). Vânzarile noului Cruze în Europa (2009: 21.048 de autovehicule) au depasit estimarile noastre cele mai optimiste. Modelul Spark, absolut nou, destinat traficului urban, va fi pus în vânzare în februarie 2010.
Pe plan mondial, Chevrolet a vândut în anul 2009 peste 3,5 milioane de autovehicule, ocupând astfel locul 4 în lume în privinta volumului de vânzari – fiind, de asemenea, pe locul întâi în cadrul GM. În 2009, Chevrolet a sporit vânzarile în China cu 67%, ajungând la 332.774 de autovehicule vândute, piata chineza a Chevrolet devenind astfel a treia ca marime, dupa S.U.A. (1.344.629 de autovehicule) si Brazilia (595.500 de autovehicule).
În China au fost comercializate pâna acum peste 800.000 de autovehicule Chevrolet, aproximativ o treime din acestea fiind achizitionate în anul 2009. Modelul Cruze a jucat si va continua sa joace un rol esential în propulsarea marcii Chevrolet pe locul trei pe piata mondiala.