Vanzarile de autovehicule noi au crescut in primele doua luni
Vânzarile de autovehicule noi au totalizat 51.186 unitati în primele doua luni, în crestere cu 33,3% fata de perioada similara din 2007, cel mai mare avans fiind înregistrat pe segmentul autobuzelor, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Vânzarile de autoturisme noi au crescut cu 28,3%, de la 33.030 unitati în primele doua luni ale anului trecut la 42.363 unitati în intervalul inuarie-februarie 2008. Dintre acestea, 28.173 automobile au provenit din import, în crestere cu 33,5% fata de nivelul de 21.107 unitati din primele doua luni din 2007. Livrarile de vehicule comerciale au avansat de la 5.047 unitati în ianuarie-februarie 2007, la 8.156 vehicule în primele doua luni ale acestui an, reprezentând o crestere de 61,6%. Vânzarile de autobuze au crescut cu 103,4%, de la 328 unitati, la 667 unitati, în intervalul mentionat. Vânzarile Dacia, incluzând si vehiculele comerciale, au crescut cu 33,8%, de la 10.529 unitati în primele doua luni din 2007 la 14.095 autovehicule în parioada corespunzatoare a acestui an. Dacia conduce în clasamentul celor mai vândute marci din România, prin cele 14.095 unitati comercializate în ianuarie si februarie, detinând o cota de piata de 27,5%. Pe locul al doilea se afla Skoda, cu 4.175 unitati livrate si o cota de piata de 8,2%, în timp ce Volkswagen ocupa locul al treilea, cu 3.671 unitati comercializate, echivalentul unei cote de piata de 7,2%. Top cinci este completat de Ford, care prin cele 3.616 unitati livrate detine 7,1% din piata, si de Renault, cu 3.572 unitati vândute si o cota de piata de 7%. Cel mai cautat autoturism de import a fost Skoda Octavia (1.831 unitati), urmat de Renault Clio (1.489 automobile) si de Ford Focus (1.467 exemplare). Pe ultimele locuri în top cinci se afla Renault Megane (1.313 automobile) si Skoda Octavia Tour (1.200 unitati). Comparativ cu clasamentul din primele doua luni ale anului trecut, Renault Clio a pierdut locul întâi la importuri, pe care l-a detinut si la sfârsitul lui 2007, Ford Focus a urcat pe pozitia a treia, de pe locul 14 în ianuarie-februarie 2007, iar modelul Skoda Fabia a iesit din top cinci. Al doilea producator autohton, Daewoo, a înregistrat o scadere a vânzarilor cu 36,5%, de la 1.835 unitati în primele doua luni din 2007, la 1.164 unitati în acelasi interval din acest an. Din cele 42.363 autoturisme vândute în România, în primele doua luni, 54,3% au fost echipate cu motoare pe benzina, iar restul cu motorizari diesel. În acelasi interval din 2007 raportul era 53,3% benzina si 46,7% diesel. Productia si asamblarea de autovehicule din România a cunoscut o crestere de 50,8% în ianuarie si februarie, comparativ cu acelasi interval din aceleasi luni din 2007. Singurul constructor auto de pe piata româneasca care a produs în ianuarie, Dacia, a urcat productia si asamblarea locala de la 31.700 unitati în primele doua luni din 2007 la 47.815 autovehicule în acelasi interval al acestui an, inclusiv vehiculele comerciale. Daewoo a înghetat, la 1 ianuarie 2008, productia singurului model pe care îl mai producea, Matiz, pâna la 31 martie. Exporturile de autovehicule au crescut cu 54,3%, la 27.211 unitati, fata de cele 17.636 vehicule trimise peste hotare în primele doua luni ale anului 2007.