Vanzarile de autoturisme noi in cadere libera
Vânzarile de autoturisme noi, mai mici cu 43,1% în mai
Vânzarile de automobile noi din România au cazut cu 43,1% în mai, la 13.336 unitati, si cu 49,2% în primele cinci luni, la 57.894 unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
În mai 2008 au fost livrate 23.464 masini noi, iar în perioada ianuarie-mai a anului trecut vânzarile au totalizat 114.020 unitati.
Livrarile de automobile au scazut în luna mai cu 10,4% fata de aprilie, de la 14.884 masini la 13.336 unitati.
Piata auto româneasca totala (automobile, vehicule comerciale si autobuze) a scazut cu 48,1% în mai, fata de aceeasi luna a anului trecut, de la 29.170 autovehicule la 15.123 unitati.
În intervalul ianuarie-mai, livrarile totale au însumat 65.094 autovehicule, în scadere cu 53,4% fata de aceeasi perioda a anului trecut, când au fost vândute 139.762 autovehicule.
Piata totala a scazut cu 8,1% în mai, comparativ cu aprilie 2009, de la 16.458 autovehicule la 15.123 unitati.
Vânzarile de vehicule comerciale, al doilea segment al pietei din punct de vedere al volumelor, au scazut cu 68,5% în mai, la 1.691 unitati, si cu 71,6% în primele cinci luni, la 6.762 autovehicule.
Livrarile de autobuze au scazut de la 324 unitati în mai 2008 la 96 unitati în aceeasi luna din acest an. La cinci luni, regresul acestui segment a fost de 76,9%, de la 1.855 unitati în 2008 la 438 unitati în acest an.
Dacia ramâne în continuare liderul pietei auto românesti, în functie de numarul de unitati vândute, cu 16.726 automobile în primele cinci luni, în scadere cu 47,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, si o cota de piata de 28,9%, în coborâre cu 0,8 puncte procentuale.
Hyundai se afla pe pozitia a doua, cu 5.275 masini livrate în perioada ianuarie-mai, în crestere cu 13,7%, nivel corespunzator unei cote de piata de 9,1%, în urcare cu 4,2 puncte procentuale.
Volkswagen ocupa locul al treilea, cu 4.552 autoturisme (-43,5%) si o cota de piata de 7,9%, în urcare cu 0,7 puncte, iar pe pozitia imediat urmatoare se afla Renault, cu 4.332 masini (-48,5%), echivalentul unei cote de piata de 7,5%, în urcare cu 1,1 puncte.
Skoda s-a clasat pe pozitia a cincea în functie de numarul de masini livrate în primele cinci luni, cu un total de 3.645 unitati (-64,6%) si o cota de piata de 6,3%, în scadere cu 2,7 puncte.
Clasamentul celor mai bine vândute modele de import din primele cinci luni este condus de Renault Clio (2.492 unitati), care este urmat de Kia C’eed (2.191 masini) si de Hyundai Accent (1.585 unitati). Pe pozitia a patra se afla Volkswagen Golf, cu 1.464 exemplare, iar top cinci este încheiat de Ford Focus, cu 1.399 masini.
În ceea ce priveste vânzarile pe clase, segmentul masinilor mici de oras (clasa A) a raportat cea mai mica scadere la cinci luni, de 18,3%, comparativ cu intervalul corespunzator al anului trecut, la 2.689 unitati.
Clasa B a cazut cu 50,4% în perioada analizata, la 11.605 unitati, iar cel mai important segment al pietei din punct de vedere al volumelor, clasa C, a scazut cu 49,6%, la 18.023 masini.
Vânzarile de Sport Utility Vehicles (SUV) au raportat un declin de 39,6% în primele cinci luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 4.701 unitati, iar livrarile de limuzine de companie (clasa D) au avut un declin de 50,2%, la 3.116 unitati.
Masinile din segmentele E si F, dominate de limuzine premium, au înregistrat scaderi ale vânzarilor de 53,3%, respectiv de 62,5%.
Livrarile de masini de familie (clasa monovolum) au coborât cu 42,6% la cinci luni, la 618 unitati.