Vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 50 de procente in patru luni

Vânzarile de automobile noi din România au cazut cu 35,7% în aprilie, la 14.884 unitati, si cu 50,8% în primele patru luni, la 44.558 unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
În aprilie 2008 au fost livrate 23.171 masini noi, iar în perioada ianuarie-aprilie a anului trecut vânzarile au totalizat 90.565 unitati.
Pe de alta parte, livrarile de automobile s-au revigorat cu 10,4% în aprilie, comparativ cu luna precedenta, de la 13.484 unitati la 14.884 masini.
Piata auto româneasca totala (automobile, vehicule comerciale si autobuze) a scazut cu 42,4% în aprilie, fata de aceeasi luna a anului trecut, de la 28.581 autovehicule la 16.458 unitati.
În intervalul ianuarie-aprilie, livrarile totale au însumat 49.971 autovehicule, în scadere cu 54,9% fata de aceeasi perioda a anului trecut, când au fost vândute 110.839 autovehicule.
În schimb, comparativ cu martie, piata totala de autovehicule a urcat cu 11,1% în aprilie, de la 14.812 unitati la 16.458 autovehicule.
Vânzarile de vehicule comerciale, al doilea segment al pietei din punct de vedere al volumelor, au scazut cu 70,5% în aprilie, la 1.488 unitati, si cu 72,9% în primele patru luni, la 5.071 autovehicule. Datele APIA arata ca în primele patru luni ale acestui an au fost vândute aproximativ tot atâtea vehicule comerciale câte au fost comercializate anul trecut doar în luna aprilie.
Livrarile de autobuze au scazut de la 355 unitati în aprilie 2008 la 86 unitati în aceeasi luna din acest an. La patru luni, regresul acestui segment a fost de 78,1%, de la 1.560 unitati în 2008 la 342 unitati în acest an.
Dacia ramâne în continuare liderul pietei auto românesti în functie de numarul de unitati vândute, cu 12.365 automobile în primele patru luni, în scadere cu 52,2%, si o cota de piata de 27,8%, în coborâre cu 0,8 puncte procentuale.
Hyundai se afla pe pozitia a doua, cu 4.231 masini livrate în perioada ianuarie-aprilie, în crestere cu 21%, nivel corespunzator unei cote de piata de 9,5%, în urcare cu 5,6 puncte procentuale.
Volkswagen ocupa locul al treilea, cu 3.616 unitati (-43,3%) si o cota de piata de 8,1%, în urcare cu un punct procentual, iar pe locul al patrulea se afla Renault, cu 3.314 masini (-52%), echivalentul unei cote de piata de 7,4%, în scadere cu 0,9 puncte.
Skoda s-a clasat pe pozitia a cincea în functie de numarul de masini livrate în primele patru luni, cu un total de 3.113 unitati (-62,1%) si o cota de piata de 7%, în scadere cu 2,1 puncte.
Clasamentul celor mai bine vândute modele de import din primele patru luni este condus de Renault Clio (1.822 unitati), care este urmat de Kia C’eed (1.670 masini) si de Hyundai Accent (1.410 unitati). Pozitia a patra este împartita de Skoda Octavia si de Volkswagen Golf, fiecare cu 1.172 livrari.
În ceea ce priveste vânzarile pe clase, segmentul masinilor mici de oras (clasa A) a raportat cea mai mica scadere la patru luni, de 11,2%, comparativ cu intervalul corespunzator al anului trecut, la 2.213 unitati.
Clasa B a cazut cu 50,4% în perioada analizata, la 9.217 unitati, iar cel mai important segment al pietei din punct de vedere al volumelor, clasa C, a scazut cu 51,5%, la 13.809 masini.
Vânzarile de Sport Utility Vehicles (SUV) au scazut cu 41,1%, la 3.658 unitati, iar livrarile de limuzine de companie (clasa D) a avut un declin de 50,3%, la 2.480 unitati.
Masinile din segmentele E si F, dominate de limuzine premium, au înregistrat scaderi ale vânzarilor de 47,6%, respectiv de 62,4%.
Livrarile de masini de familie (clasa monovolum) au coborât cu 45% la patru luni, la 459 unitati.