Vanzarile Tata Motors in scadere in ciuda lansarii modelului Nano
Tata Motors a lansat recent „cea mai ieftina masina din lume” cu speranta ca va ajuta la revitalizarea companiei pe toate pietele din lume. Insa lucrurile nu stau chiar asa de bine cu vanzarile la nivel mondial pentru producatorul indian, acesta raportand o scadere cu 14% pentru anul fiscal ce s-a incheiat pe 31 Martie. Mai mult chiar, compania spune ca aceste date sunt cauzate de criza economica mondiala si ca anul 2009 va fi un an foarte dificil pentru companie.”Deprecierea pietelor financiare din intreaga lume a afectat mult India, mai ales in ultimele 3 luni ale anului 2008″, a declarat Debasis Ray, purtatorul de cuvant al Tata Motors. „Ne asteptam ca 2009 sa fie un an greu”, a mai adaugat acesta.Mai concret, vanzarile celui mai mare producator din India au scazut de la 582 390 de masini in 2008 la 498 581 de masini noi, fara a pune la socoteala si vanzarile pentru Jaguar si Land Rover.Compania se asteapta la rezultate si mai slabe pentru acest an, cu exporturi cu 38% mai mici, cele mai mari piete pentru masinile Tata fiind Spania, Italia, Turcia, Rusia si Africa de Sud.India este inca cea mai buna piata pentru companie, chiar daca vanzarile globale au scazut cu 18%.Tata Motors a lansat de curand mult asteptatul model Nano, o masina ce a fost deseori promovata ca fiind cea mai ieftina din lume. Masina va fi comercializata in Europa din 2011, insa este posibil sa fie disponibila si in Statele Unite, daca producatorul indian va modifica masina pentru a corespunde standardelor locale.Potrivit unor specificatii tehnice dezvaluite de compania indiana inainte de lansarea oficiala, Tata Nano Europa va produce aproximativ 100 g/km de CO2 si va avea un consum mediu de 4.7 l/ 100 km.