VANZARILE SKODA LA NIVEL INTERNATIONAL AU CRESCUT

VÂNZARILE ÎNREGISTRATE DE ŠKODA LA NIVEL INTERNATIONAL AU CRESCUT ANUL TRECUT CU 7,1 % În comparatie cu anul 2007, vânzarile Škoda Auto au crescut cu 7,1 % la nivel mondial, fiind comercializate 674.530 de automobile, stabilindu-se astfel un rezultat record pentru producatorul ceh. Având în vedere criza financiara mondiala înregistrata pe parcursul ultimelor sase luni ale anului, rezultatul este remarcabil. Vânzarile companiei s-au majorat în special gratie pietelor din China si Europa de Est. Cota de piata detinuta de marca ceha s-a majorat la 2,3 % in Europa de Vest, în ciuda scaderii cu 8,4 % a pietei generale a automobilelor. Vânzarile Škoda Auto s-au majorat în Europa de Est cu 30,1 %, înregistrând un numar de 123.630 de automobile livrate. Cea mai importanta crestere a fost obtinuta în Rusia, unde în anul 2008 au fost comercializate 50.733 de automobile, reprezentând o crestere de 84,2% în raport cu anul precedent. Cel mai mare producator de automobile din Cehia a livrat în 2008 un numar total de 59.284 de automobile în China, ceea ce înseamna o crestere de 117 % în raport cu 2007. Alte 16.051 de automobile au fost livrate clientilor din India. În comparatie cu intervalul precedent, s-a înregistrat o crestere de 31,9 % pe aceasta piata. Germania ramâne în continuare cea mai puternica piata din Europa de Vest pentru marca Škoda. În anul 2008, producatorul de automobile si-a majorat cota de piata la 3,9 %, iar acest rezultat a fost obtinut în contextul unui regres de 1,8% al pietei auto. Clientii germani au înmatriculat pe parcursul anului 2008 cu 2% mai multe masini Škoda comparativ cu 2007, ceea ce înseamna o cifra exacta de 121.277 automobile. Octavia a fost si în anul 2008 cel mai cautat model al marcii Škoda. În total au fost comercializate 344.857 de unitati ale modelului Octavia (Octavia si Octavia Tour), ceea ce înseamna o crestere cu 11,3 % în raport cu anul 2007. Cel de-al doilea model în ierarhie din punctul de vedere al numarului total de unitati vândute este Škoda Fabia. Producatorul de automobile a livrat 246.561 de unitati ale acestui model catre clientii din întreaga lume (ceea ce înseamna +5,9 %). Cea mai importanta crestere procentuala a înregistrat-o cel mai recent model, noua Škoda Superb. În anul 2008, au fost vândute cu 24,9 % mai multe unitati din acest model în comparatie cu anul precedent, ceea ce înseamna o cifra totala de 25.645 automobile. Mai mult, producatorul ceh a vândut 57.467 de unitati Škoda Roomster. „În ciuda problemelor actuale, reusim sa mentinem o tendinta pozitiva a vânzarilor pe anumite piete. Vom sustine procesul de dezvoltare în Rusia, China si India. Este dificil sa estimam evolutia vânzarilor companiei noastre, însa mizam pe un interes sporit la nivel mondial pentru automobilele de clasa mica, precum Škoda Fabia. Acest model nu reprezinta doar expresia unei dorinte de reducere a costurilor, ci si transpunerea în practica a unor initiative sporite de protectie a mediului. Speram într-o evolutie pozitiva, mai ales în contextul lansarii de noi modele în anul 2009“, a declarat Fred Kappler, membru al consiliului de administratie al Škoda Auto, responsabil pentru departamentul de vânzari.