VALVOLINE sustine piata auto din Romania
Incepand cu cea de-a VI-a editie a evenimentului “Piata Auto Romaneasca 2008”, Valtec Romania, parte a diviziei Valvoline CEE, a demarat un parteneriat de succes, alaturi de Dan Vardie, cunoscut analist al pietei auto romanesti si internationale. Reprezentand cu succes, de mai bine de 11 ani pe piata din Romania, marca si produsele Valvoline, Valtec Romania este recunoscuta ca o companie puternic conectata la dinamaca pietei auto romanesti, implicata in parteneriate solide cu cei ce activeaza pe aceasta piata si un “jucator” de marca a pietei de lubrifianti auto. Incepand de anul acesta, Valtec reprezinta pe piata din Romania si renumita marca de lubrifianti REPSOL, dezvoltand astfel o strategie multibrand. “Atat Valtec Romania cat si Dan Vardie sunt activi implicati de ani buni pe piata auto romaneasca, lucru ce confirma experienta si buna cunoastere a acesteia din partea amandorura. In acest context era normal sa ne asociem numele, in calitate de parteneri, cu evenimentele si manifestarile realizate Dan Vardie. Cand doi parteneri de valoare decid sa-si uneasca eforturile rezultatul trebuie sa fie unul demn de remarcat”, a declarat Codrin Adam, Director Marketing al Valtec Romania” Cu ocazia acestui eveniment, Dan Vardie a dat publicitatii un studiu elaborat impreuna cu cei mai importanti manageri din business-ul de automobile din Romania. Acest studiu analizeaza principalele evolutii ale pietei auto in 2008 asa cum sunt prefigurate de cei mai implicati jucatori din domeniu. “Compania Valtec Romania saluta initiativa lui Dan Vardie si a companiei Dan Vardie Consult de a incepe aceasta colaborare, prin invitatia de a participa in calitate de parteneri la acest eveniment si isi confirma interesul de a fi prezenti si la alte evenimente de acest gen” – declara in continuare Codrin Adam, Director Marketing al Valtec Romania Conform prognozei realizate de Dan Vardie: “Piata romaneasca de autoturisme va creste cu minim 20% in 2008”. Din acest studiu mai aflam ca importurile vor evolua cu minim 30% in timp ce atoturismele din productia autohtona vor inregistra o crestere modesta de pana la 3%. “Dupa ce anul trecut, piata romaneasca a depasit pentru prima data pragul istoric de 300.000 de autoturisme noi vandute, 2008 va fi sub semnul atingerii urmatorului prag de 400.000 de autoturisme noi vandute. Pentru prima data, prognoza noastra propune un scenariu minimal de 20% crestere, care ar duce la un volum de 380,000 de autoturisme vandute in 2008. Este un scenariu pe care l-am putea numi mai degraba conservator, care incearca sa tina cont de numeroasele imponderabile ale Romaniei in acest an electoral. Dar un scenariu optimist propune o crestere de 27% a pietei care s-ar traduce intr-un volum de 401.000 de autoturisme posibil de vandut in acest an!” a declarat Dan Vardie, in cadrul celei de-a 6-a prognoze pe care Dan Vardie Consult o da publicitatii. In ultimii ani, prognozele oferite la inceputul fiecarui an s-au dovedit cele mai aproapiate de realitatiile fiecarui sfarsit de an. Spre exemplificare, la inceputul anului 2006 Dan Vardie a prognozat o crestere a pietei de 20% in timp ce APIA, a prevazut o crestere de doar 5%. Statistica pe 2006 a inregistrat o crestere de 18,9%! Anul trecut, prognoza propusa de Dan Vardie Consult estima vanzarea a peste 305.000 de unitati. In realitate s-au inregistrat 315.000 de unitati. Toate aceste date confirma acuratetea prognozelor elaborate de compania de consultanta. “Anul 2007 a marcat evolutii importante pentru dinamica pietei romanesti de autoturisme noi in aceasta decada. Este pentru prima data cand segmentul SUV a depasit segmentul D, al limuzinelor de companie, foarte bine reprezentate de modele de succes precum VW Passat, Toyota Avensis sau Ford Mondeo. Masinile din import si-au continuat evolutia spectaculoasa ajungand la aproape 65% din total piata, dupa premiera din 2006 cand importurile au depasit jumatate din piata – mai exact 53,5%! In ambele scenarii ale prognozei, aceasta tendinta va continua ajungand la 70% din total piata la sfarsitul acestui an!” a comentat Dan Vardie. Ford va prelua chiar maine cheile de la fabrica din Craiova. Dar potrivit declaratiilor oficialilor Ford nu vom avea masini produse pana la sfarsitul acestui an care sa fie vandute pe piata locala. Productia Daewoo este foarte limitata si va inceta curand. In aceste conditii, cresterea vanzarii de autoturisme din productia locala se va datora exclusiv Daciei care va beneficia de venirea lui Sandero din luna iunie a acestui an. “Ofensiva motorinei inaugurata in 2006, cand practic, intreaga crestere a pietei s-a datorat vanzarii explozive a motorizarilor diesel a continuat in 2007. Masinile cu propulsor pe benzina au crescut doar cu 16 % in timp ce dieselul a crescut cu 33,7%” a adaugat Dan Vardie. In anul 2008, tendintele se vor perpetua, in ambele scenarii propuse, dieselul continuand sa creasca la o rata mai ridicata decat benzina. Este de asteptat in 2008 sa avem pentru prima data o cota de piata a dieselului de 44 – 45% ! “Segmentul SUV va inregistra cea mai importanta evolutie, cu o crestere prognozata de 65- 70%. Este probabil cel mai dinamic segment in Romania dar si pe multe alte piete europene. Dovada o reprezinta avalansa de noi crossovere ce vor fi lansate anul acesta. La inceputul acestei luni numai la Salonul de la Geneva au fost prezentate publicului trei noi modele Ford Kuga, Renault Koleos si Volvo XC 60 care vor fi comercializate si in Romania inca din acest an. Al doilea segment cu o crestere remarcabila este cel compact cu o prognoza de plus 30 – 40%” a comentat Dan Vardie. Segementele B, C, D si SUV domina copios, reprezentand 93- 94 % din toata piata. Este important de mentionat ca analiza pe segmente se refera eminamente la masinile noi venite din import.