Un nou podium pentru BMW la Brands Hatch
Un nou podium pentru BMW la Brands HatchBruno Spengler încheie pe locul al doilea cu BMW Bank M3 DTMBrands Hatch, 20 mai 2012. BMW Motorsport continua sa se bucure de succes în DTM: dupa victoria de la Lausitzring (Germania), în urma cu doua saptamâni, Bruno Spengler (Canada), pilot BMW Team Schnitzer, a avut noi motive de a sarbatori pe podium la finalul cursei de la Brands Hatch (Marea Britanie). Dupa 97 de tururi, canadianul în vârsta de 28 de ani a trecut linia de sosire pe locul al doilea, la comenzile BMW Bank M3 DTM. Victoria în cea de-a treia etapa a sezonului i-a revenit lui Gary Paffett (Mercedes / Marea Britanie), care a încheiat cu un avans de 2,7 secunde fata de Spengler.Spengler nu a fost singurul pilot BMW care si-a marit zestrea de puncte pe circuitul de la Brands Hatch, în lungime de 1,929 kilometri. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM) a încheiat pe locul al patrulea – cel mai bun rezultat al sau din acest an – si a parasit Marea Britanie cu 12 puncte în contul sau. De asemenea, Tomczyk a înregistrat cel mai bun timp pe un tur (42,138 secunde) în turul 57.Augusto Farfus (Brazilia), aflat la comenzile Castrol EDGE BMW M3 DTM, a încheiat al 11-lea. Joey Hand (SUA, SAMSUNG BMW M3 DTM) a fost al 13-lea, iar Dirk Werner (Germania) a terminat pe pozitia a 16-a, cu masina E-POSTBRIEF BMW M3 DTM. Andy Priaulx (Marea Britanie), care a concurat în fata propriilor spectatori cu modelul Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM, a fost obligat sa abandoneze la începutul cursei.Spengler a reusit sa ia un start foarte bun, de pe locul al treilea, si imediat a urcat o pozitie, dupa care l-a urmat la mica distanta pe Paffett de-a lungul întregii curse. Pe masura ce întrecerea se apropia de final, canadianul a trebuit sa acorde mai multa atentie la ceea ce se întâmpla în spatele lui. Spliterul frontal al masinii BMW Bank M3 DTM a fost afectat la trecerea peste un vibrator în virajul 1, ceea ce l-a împiedicat pe Spengler sa forteze masina la limita pe parcursul ultimelor tururi. Clasat pe locul al treilea, Mike Rockenfeller (Audi / Germania) a redus distanta cu fiecare tur parcurs, dar Spengler a avut capacitatea de a se mentine pe locul secund. Tomczyk a retrogradat doua locuri la start, dar a revenit rapid pe locul al cincilea, datorita manevrelor de depasire reusite în dauna lui Mattias Ekström (Suedia) si a lui Adrien Tambay (Franta). Pilotul BMW Team RMG a câstigat înca un loc pe parcursul cursei, totul gratie strategiei foarte bune si pit stopurilor rapide.Ca urmare a acestor rezultate, Spengler a urcat pe locul al doilea în clasamentul pilotilor din DTM, cu 43 de puncte, în urma lui Gary Paffett (68 de puncte). Cu 18 puncte, Tomczyk se afla acum pe locul al saptelea, urmat pe locurile al optulea si al noualea de Farfus (15 puncte), respectiv de Priaulx (8 puncte).Jens Marquardt (director BMW Motorsport):”Sunt foarte fericit de modul cum a decurs aceasta a treia aparitie a noastra în sezonul 2012. Aceasta a fost prima ocazie când am evoluat cu aceasta masina la Brands Hatch si ne-am simtit bine înca de la început. Pilotii nostri au fost capabili imediat sa ruleze în acelasi ritm cu adversarii. Locurile al doilea si al patrulea obtinute de Bruno si Martin sunt rezultate fantastice. Înca o data, Bruno a demonstrat ca are un psihic de exceptie, iar Martin a fost foarte rapid si a avut o evolutie fara greseala. Ultimele tururi au fost extrem de solicitante din punct de vedere al nervilor, dar pilotii si echipele noastre au facut o treaba excelenta si cu totii merita complimente. Pâna acum avem un record foarte bun, cu trei clasari pe podium în tot atâtea curse. Abia ce avem timp sa ne tragem sufletul si ne asteapta urmatoarea cursa, la Spielberg, peste 14 zile. Am gasit un ritm bun în DTM, asa ca trag speranta ca si în Austria vom fi la fel de rapizi pe cât am fost aici. Totusi, primele etape au demonstrat ca plutonul DTM din 2012 este bulversat la fiecare runda. Cei trei constructori sunt la acelasi nivel, ceea ce face si mai dificila misiunea de a previziona week-endurile de cursa. Acesta este cel mai bun scenariu posibil pentru fani, deoarece cursele cu greu pot fi mai interesante si mai echilibrate decât sunt în DTM.”