Top 5 cele mai rapide masini de serie

img
Home / Stiri si noutati auto / Top 5 cele mai rapide masini de serie

Nu exista nicio indoiala legata de faptul ca masinile de inalta performanta sunt un subiect foarte interesant, dar, este mai important faptul ca ele au devenit obiectul de concurenta pentru cateva companii ce se straduiesc sa doboare recordul mondial pentru cea mai rapida masina de serie. Mercedes, Bentley, Ferrari si Lamborghini sunt doar cateva exemple care confirma ca fiecare au urmarit, in trecut, sa creeze cea mai rapida masina din lume.Astazi va vom prezenta top 5 al celor mai rapide masini din toate timpurile, alaturi de o scurta descriere, de fotografii si alte cateva detalii referitoare la incercarile lor de a dobori precedentul record de viteza.Locul cinci – Jaguar XJ220, anul 1993 (349,4 KMH, 217 MPH)In 1992, Martin Brundel, celebrul pilot de Formula 1, a incercat sa doboare recordul stabilit la acea vreme de Bugatti EB110 SS, din anul 1992. Brundel a reusit, intr-adevar, sa doboare recordul mondial conducand un XJ220 cu 341.7 km/h (212.3 mph) in circuitul de la Nardo Ring, dar o poveste destul de interesanta se afla in spatele incercarii sale.Convertoarele catalitice instalate pe Jaguar XJ220 au limitat puterea masinii si in mod evident a reprezentat un dezavantaj major pentru persoanele care doreau sa doboare recordul mondial. In orice caz, inlaturand convertoarele catalitice, ei au reusit sa creasca limitatorul de viteza de la 7200 rpm la 7900 rpm si astfel, au imbunatatit viteza maxima.La o a doua incercare de a conduce Jaguar-ul cu o viteza chiar mai mare, folosind modificarile mentionate mai sus, Brundle a fortat masina pana la nu mai putin de 349.4 km/h (217.1 mph), stabilind un nou record mondial care a fost mentinut de XJ220 pentru aproape doi ani.Locul patru – McLaren F1, anul 1994 (386.7 KMH, 240.1 MPH)Cu siguranta, McLaren F1 a facut istorie, fiind unul dintre cele mai populare modele de masini de-a lungul timpului. Atata timp cat nu vom vorbi despre productia modelului, incercarea McLaren F1 de a dobori recordul mondial a fost, initial, impartita in doua parti diferite.Prima parte, cunoscuta si ca incercarea din 1995, a fost, de fapt, prima data cand o masina de curse ce poate fi considerata legala pe strazi, a reusit sa doboare recordul precedent, atins de Jaguar XJ220. Viteza maxima a McLaren F1 a fost aproximata la 372 km/h (231 mph), dar au fost cateva persoane care au sustinut ca putea atinge mult mai mult, daca limita de 7500 rpm ar fi fost inlaturata.Oricum, recordul pentru cea mai rapida masina a fost sustinut de McLaren F1 pe 31 martie 1998, cand pilotul de curse Andy Wallace a condus un F1 standard. Rezultatul a fost o viteza maxima de 386.7 km/h (240.1 mph), un record ce a fost mentinut pentru nu mai putin de 7 ani.Locul trei – Koenigsegg CCR (387.37 KMH, 240.1 MPH)Gloria McLaren-ului F1 a luat sfarsit pe 28 februarie 2005, cand Koenigsegg CCR a atins recordul pentru viteza cu 387.37 km/h (240.1 mph). Un model standard CCR a fost condus de Loris Bicocchi pe acelasi circuit Nardo, care a fost martorul a altor cateva incercari de a dobori recordul, inclusiv cele sustinute de Jaguar XJ220.Si cum vorbim despre un model standard Koenigsegg CCR din punct de vedere tehnic, merita sa mentinom faptul ca modelul are un motor de aluminiu Koenigsegg de 4.7 litri V8, cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte. Puterea maxima a fost aproximata la 806 CP (601 kW), la 6900 rpm si cuplajul de 680 lb-ft, la 5700 rpm. Pentru a atinge performante atat de ridicate, inginerii au instalat un compresor Lysholm, plus un sistem de evacuare de titaniu, capabil sa imbunatateasca puterea masinii.In concluzie, particularitatile acestei masini incredibil de rapide ce cuprind tot felul de componente aerodinamice, cum ar fi admisiunile de aer laterale, generoasele splittere frontale si spatele masinii modificat. De asemenea, au fost folosite cauciucuri Michelin Pilot Sport 2, cu dimensiuni de 255/35-19” in fata si de 335/30-20” in spate.Locul doi – Bugatti Veyron, anul 2005 (408.47 KMH, 253 MPH)Cu toate ca a reusit sa staileasca un nou record mondial, Bugatti Veyron este mai mult decat un model ce doboara recorduri, incat a devenit una dintre cele mai populare masini produse vreodata, cu zeci, daca nu chiar sute, de aparitii in reclame publicitare sau filme.Veyron-ul este alimentat de un motor de 8.0 litri, quad-turbocharge W16, care produce o putere maxima de 1.001 PS (987 CP si 736 kW) si atinge 100 km/h (62 mph) in 2.46 secunde. Mai mult, ajunge de la 0 la 160 km/h (99 mph) in 5.2 secunde si la 400 km/h (248 mph) in 50 secunde.Si dat fiind faptul ca discutam despre viteze maxime, Bugatti-ul a reusit sa atinga viteza maxima de 408.47 km/h (253 mph) pe aceeasi pista de teste, Ehra-Lessien. Acesta este exact locul unde McLaren F1 a stabilit precedentul record mondial pentru viteza in 1998.Locul intai – SSC Ultimate Aero, anul 2007 (412.28 KMH, 256.18 MPH)SSC Ultimate Aero este, momentan, cea mai rapida masina din lume, atingand o viteza maxima de 412.28 km/h (256.18 mph).Pentru a fi mai precisi, masina este alimentata de un motor de 6.35 litri, ce produce o putere extraordinara de 1,183 CP la 6075 rpm si un cuplaj de 1,094 lb-ft la 6150 rpm.Daca vorbim de doborarea recordurilor, masina ajunge de la 0 la 100 km/h (60 mph) in 2.78 secunde, reusind sa parcurga 400 m in 9.9 secunde, la 144 mph.  Viteza maxima a fost aproximata oficial la 414.31 km/h  (257.41 mph), cu o medie de 256.15 mph.Si in plus fata de aceste cifre impresionante, masina este cu adevarat o capodopera. Ea vine alaturi de tehnologii comune, plus echipament de inalta performanta, incluzand aer conditionat, geamuri electrice, oglinzi electrice, sistem de navigatie, sistem audio cu 10 boxe,  ecran LCD de 7.5 inch si camera retrovizoare.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *