Testul de impact confirma standardele inalte de siguranta ale modelelor SKODA

Testul de impact confirma standardele inalte de siguranta ale modelelor SKODA
Mladá Boleslav – În data de 7 septembrie 2010 a avut loc un test unic de impact la poligonul de teste al Skoda Auto din Úhelnice. Pentru prima data în Republica Ceha, a fost prezentat publicului de specialitate un crash-test frontal a doua masini Škoda. O Škoda Yeti care se deplasa cu o viteza de 90 km/h a intrat în coliziune frontala cu o Škoda Superb Combi care stationa. În fiecare masina se aflau câte patru manechine de test cu centuri de siguranta, fixate cu elemente de siguranta. În urma analizarii datelor, expertii tehnici au ajuns la concluzia clara ca, în cazul unei coliziuni reale la viteza de 90 km/h, ocupantii ambelor masini ar fi supravietuit fara leziuni în conditiile utilizarii corecte a accesoriilor de siguranta. Echipa de Cercetare pentru siguranta traficului a dovedit astfel standardele superioare de siguranta ale masinilor Škoda.
Testul de impact a fost inspirat dintr-un accident real de circulatie analizat de Echipa Škoda Auto pentru Cercetare în domeniul sigurantei traficului. Materialul foto a relevat ca întreaga energie a impactului care a avut loc la 90 km/h, a fost absorbita de partea frontala a masinii. Spatiul destinat ocupantilor masinii nu a fost deformat deloc. Examinând instantaneele camerelor de filmat de mare viteza, devine clar ca sistemele electronice care activeaza elementele de siguranta reactioneaza extrem de rapid. Înainte chiar ca manechinele de test din masina sa înceapa sa se miste, centurile de siguranta, precum si airbag-urile pentru genunchi si cele frontale au fost activate. La doar 45 de miimi de secunda în urma primei atingeri a barelor, airbag-urile au fost deja pregatite pentru a absorbi energia corpurilor umane. Toate imaginile arata cu certitudine, ca partile frontale ale ambelor masini s-au deformat în mod gradual si controlat.
Desi a fost un alt tip de impact si la o viteza mai mare, a fost utilizata metoda de evaluare a asociatiei Euro-NCAP pentru a compara influentele exercitate asupra ocupantilor în timpul impactului. Numeroasele imagini arata în mod clar câte puncte ar fi fost atribuite în cazul unei evaluari. Pentru pasagerii adulti aflati în Superb Combi s-ar fi obtinut 98,25% din punctajul maxim posibil. Iar pentru copiii din masina, punctajul ar fi fost maxim – adica 100%. Valorile pentru Skoda Yeti ar fi fost 99,94% pentru adulti si 93,19% pentru copii.
Rezultatele excelente au fost dovedite prin analizarea mai detaliata a anumitor masuratori, ca de exemplu sarcina exercitata asupra capului sau compresia toracelui pasagerilor. Directiva europeana ECE R 94, conform careia toate masinile destinate utilizarii pe soselele europene trebuie sa fie omologate, impune o valoare maxima de 80 G pentru influenta exercitata asupra capului pasagerului. Acesta este nivelul aceleratiei la care poate fi supus creierul uman, pentru scurt timp, fara a suferi afectiuni grave. Valoarea masurata pentru capul manechinului de pe locul soferului din Škoda Yeti a atins doar 44% din valoarea admisa conform directivei, adica nici macar jumatate din nivelul permis.
În ceea ce priveste compresia toracelui unui ocupant adult, sunt valabile concluzii similare, iar valoarea masurata este de circa 35,7 % din valoarea admisa. Valorile înregistrate pentru sarcina exercitata asupra femurului au atins doar 20% din maximul permis.