top banci online straine

Test drive Mercedes E 300 231 CP Avantgarde

img
Home / Drive test la toate modelele de masini / Test drive Mercedes E 300 231 CP Avantgarde

17 mai 2009
de Nelu Barbu
 
 
Test drive Mercedes E 300 231 CP Avantgarde
 
 
Excelenta si performanta
 
 
Un lucru e sigur: pentru inginerii din Stuttgart nu este criza. Ba mai mult, noul Merecedes Clasa E da impresia ca traim vremuri de mare prosperitate, in care primul lucru pe care il faci este sa uiti de taierile de bugete si costuri. Ca si in cazul ultimelor apritii din clasele C si S, prin Clasa E, nemtii revin la ceea ce iubitorii elegantei pe roti au apreciat intotdeauna la marca Mercedes: o masina foarte sigura, solida  si  confortabila, in care poti investi pe langa bani, multa incredere.
Aspectul masinii este puternic influentat de conceptul Fascination, pe care nemtii l-au aruncat pe  piata anul trecut, la salonul auto de la Paris. Imbinarea aceea intre sport si eleganta, ce parea putin ciudata la momentul aparitie vestii se dovedeste spectaculoasa la Clasa E.  Primul lucru pe care il observi este agresivitatea in comparatie cu generatia anterioara. Farurile sunt de mare efect, constructorul a optat pentru forma rectangulara in detrimentrul celei rotunde. In bara de protectie sunt inserate lumini diurne ceea ce da un efect de sportivitate masinii. In plus, se pot observa linii noi pe capota, continuitati line ale profilarilor ce se intind de pe o piesa pe alta a caroseriei si care ii redau masinii eleganta si supletea generala. De altfel cred ca aspectul mai sportiv al masinii in comparatie cu generatia anterioara este si cel care m-a atras cel mai mult. Nu stiu de ce dar nu sunt adeptul farurilor “pe rotund” la nicio masina. In plus, o masina mare trebuie sa arate agresiv si forma rotunda a farurilor,  ma duce cu gandul la personajele din desene animate. 😀
Interiorul este cel la care te astepti cand urci in cel mai popular sedan de lux. Nici nu avea cum sa fie altfel, doar vorbim despre clasa care abunda in eleganta indiferent de unghiul in care privesti masina. Pe consola centrala, nu mai exista de ceva vreme o manivela a cutiei de viteze, asta pentru ca  Mercedes-Benz pozitioneaza maneta transmisiilor automate in zona volanului, iar aceasta este actionata cu usurinta unui buton de telecomanda.  Clasa E este dotata cu  toate echipamentele posibile pentru sporirea confortului si sigurantei la volan, mare parte imprumutate de la Clasa S. Cum ar fi : Comanda  APS HDD,  asistenta  Nightview ce presupune adaptarea luminilor de drum, pe timp de noapte, in functie de automobilele ce vin din sens opus. Pe masura ce te apropii de automobilul ce ruleaza pe celalalt sens, unghiul de inidenta al farurilor se va inclina treptat, astfel incat lumina sa nu ii orbeasca pe ceilalti participanti la trafic, dar sa iti ofere o vizibilitate excelenta.
Din capitolul tehnologiilor menite sa sporeasca siguranta, trebuie precizat ca noua Clasa E  este o masina atenta, ce urmareste comportamentul soferului pe baza a catorva zeci de parametri, identificand starea de oboseala. Daca masina considera ca esti putin cam obosit pentru a conduce te va  atentiona ca ai nevoie de o pauza, printr-o vibratie in volan. Tot vibratii in volan apar si in momentul in care automobilul va identifica o abatere de la traiectoria normala de drum, cum ar fi devierea de pe banda pe care te deplasezi. O masura necesara dupa parerea mea pentru ca in momentul in care ma aflam la volan eram mai degraba atent la toate minunatiile  pe care le poate face o astfel de masina pentru mine, soferul, decat la drumul in sine. Si va spun cu mana pe inima ca la masajul pe care il fac scaunele aproape ca iti vine sa pui mainile pe ceafa si sa te lasi purtat in vise prin Thailanda.  Nici nu stiu daca are rost sa insist  prea mult pe scaunele incalzite/ventilate sau despre faptul ca aceastea se muleaza pe corpul pasagerului, in viraje, pentru a-i asigura stabilitatea.
Si pentru ca vorbim de genul de masina in care ideal ar fi ca pozitia sociala sa iti asigure locul din dreapta spate, am incercat si pozitia investitorului strain. Ma si vedeam cu asistenta in stanga mea dictandu-i ultimele indicatii pentru sedinta de a doua zi.
Am fost atat de incantat de luxul pe care il ofera Clasa E incat era gata sa imi scape comportamentul rutier al masinii. Sa nu uitam ca vorbim despre o masina educata de nemti, adica una care stie cum sa se comporte indiferent de cine este condusa. Motorul este suficient de puternic pentru a te face sa te simti regele soselelor. Si cata vreme ai tot felul de gadgeturi care calculeaza pentru tine daca ai timp sa depasesti, daca ar fi cazul sa franezi sau daca ar trebui sa te opresti sa bei o cafea, nici nu ai cum sa nu te simti un stapan care este servit de un majordom de incredere. In plus toate sistemele de avertizare te fac sa te foarte in siguranta, mai ales pe scaunul soferului. Mercedes E300 se prezinta  cu o tractiune pe puntea spate, insa beneficiaza si de pachetul AMG care include o suspensie intarita pentru un comportament rutier mai bun, asa ca nu simti mare diferenta intre autostrada si un drum facut fara prea mare simt de raspundere si fara multa responsabilitate, cum sunt cu sutele pe la noi.
Modelul testat de pilotii 123auto.ro este cel dotat cu un motor  V6 pe benzina, 231 cai-putere si un cuplu generos ce aduce aminte  de cilindrii amplasati in forma de V – 300 Nm, disponibili intre 2500 si 5000 rpm. E300 atinge o viteza maxima de 247 km/h si accelereaza pana la prima suta in numai 7.5 secunde.
Este foarte posibil ca in secolul urmator oamenii sa foloseasca alte metode de deplasare, cu mult diferite  de cele folosite in prezent. Asta e un lucru pe care inginerii de la Mercedes nu l-au luat in calcul si motivul pentru care ii poti certa cand vine vorba de noul E Class. Macar niste aripi puteau sa ii puna!
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *