Test drive Infiniti FX50S 390 CP
20 februarie 2010
de Batrinu Marius
Test drive Infiniti FX50S 390 CP
Modern, Spectaculos, Crossover, …
Inceputul de an ne-a pus fata in fata cu nava amiral a brandului de lux a celor de la Nissan, Infiniti FX50S.
Crossover-ul arata incredibil de bine si este singurul pe care il poti aseza langa un X6 pentru a te mai gandi o data înainte de a da un verdict asupra celui mai spectaculos SUV din lume.
La prima vedere se poate spune despre ea ca nu a fost modificata prea mult fata de generatia anterioara. Total gresit. Liniile caroseriei sunt intr-adevar asemanatoare, dar fata si spatele masinii sunt acum desenate spectaculos. Interiorul a fost schimbat complet, asa încat acum FX are un interior modern si premium, extreme elegant si cu materiale foarte luxoase. Tot interiorul masinii este imbracat in piele, iar confortul oferit de catre scaunele este maxim.
Scaunele fata sunt sport, mari si confortabile. Pielea ventilata este extrem de folositoare vara iar incalzirea in scaune ajuta iarna. Scaunul soferului este reglabil electric pe 14 directii, iar scaunul pasagerului este reglabil electric pe 4 directii. Ca dotari noi, exista de acum sistemul Parktronic ajutat de patru camere de luat vederi, in grila fata, spate si sub oglinzile retrovizoare, ce formeaza Monitor de vedere periferica (Around View Monitor – AVM) dar si un sistem audio Bose de top format din 11 difuzoare, in doratea standard doar pentru varianta FX50S. In mijlocul consolei centrale gasim Conectiviti+ system format din system de navigatie cu hard-disc de 30 GB cu RDS-TMC, ghiduri Michelin si continut 3D.
Sunetul noului propulsor V8 de 5.0 litri cu 390 CP si 500 razbate energic si agresiv de sub capota bombata puternic, iar evacuarea scoate un sunet imposibil de reprodus, sunet care întoarce toate capetele de pe strada si din masinile din jurul tau. Noul motor V8 este ajutat noua transmisie cu sapte rapoarte poate fi utilizata si in modul manual cu ajutorul padelelelor din spatele volanului.
FX50 este unul dintre SUV-urile foarte rapide, fiind ajutat de motorul V8 de 5.0 litri sa atinga o viteza maxima de 250 km/h si o accelereaza de la 0-100 km/h in doar 5.8 secunde. In dotarea standard se gasesc amortizoare controlate electronic, destul de rigide pentru drumurile din tara noastra.
Tinuta de drum este sportiva, confortul este maxim pe autostrada, masina fiind perfect echilibrata. Modelul dispune de suspensie cu control activ al ratei de amortizare „Continuous Damping Control” (CDC), care corecteaza tendintele de supravirare sau subvirare. Surprinzatoare este tabilitatea pe viraje. Dupa ce acceleratia te lipeste de scaun, masina se lipeste si ea de sosea.
FX50S are Directie Activa spate, rotile din spate bracheaza putin pentru a imbunatati traiectoria in virajele abordate cu viteza.
Vopseaua Infiniti FX este de tip Scratch Shield, ce repara automat micile zgarieturi atunci cand este expusa la caldura.
Modelul testat de noi, Infiniti FX50S, costa 61.000 euro fara TVA sau 73.000 euro cu TVA.
In concluzie Infiniti FX 50S este una din primele optiuni demne de luat in seama atunci cand se doreste achizitia unui SUV de lux, daca nu cumva chiar prima optiune …
Principalele dotari FX50S• V8 de 5,0 litri VVEL• Directie activa spate• Suspensie cu Control activ al ratei de amortizare, „Continuous Damping Control” (CDC)• Cruise Control inteligent, „Intelligent Cruise Control” (ICC)• Ecran color cu diagonala de 8″• Connectiviti+ system: – Sistem de navigatie cu hard-disc de 30 GB cu RDS-TMC (Traffic Message Channel), ghiduri Michelin si continut 3D cu punctele de interes- Consola centrala cu ecran touch screen de inalta rezolutie, cu sistem Infiniti Controller- 1 unitate CD/DVD cu compatibilitate MP3, WMA, Div X si dispozitiv Infiniti Music Box de 10 GB cu baza de date Gracenote®- Comanda vocala pentru sistemul de navigatie- Monitor vedere perimetrica (AVM – Around View Monitor) (disponibil numai cu Connectiviti+ system) – Scaune fata sport, cu suport lateral pentru coapse (numai sofer) si reglare latime spatar (numai sofer) actionate electric, extensie pentru coapse reglabila manual – Scaun sofer reglabil electric pe 14 directii (înlocuieste varianta standard, pe 10 directii), scaun pasager reglabil electric pe 4 directii – Emblema exterioara rosie „S” – Priza de aer exterioara si ornamente praguri de culoare negru cromat – Faruri fumurii – Jante de 21” din aliaj usor, cu 6 spite
Detalii tehnice Infiniti FX50 S Motor: 5.0 V8 benzinaTransmisie automata cu 7 treptePutere maxima: 390 CP/6.500 rpmCuplu maxim: 500 Nm/4.400 rpmViteza maxima: 250 km/hAcceleratie (0-100 km/h): 5,8 sConsum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 18,8/ 9,7/ 13Capacitate rezervor: 90 litriLungime: 4,86 metriLatime: 1,92 metriInaltime: 1,68 metriGarda la sol: 19 cmEmisii CO2 g/km: 310 g/kmMasa proprie (kg) 2.012
Infiniti a anuntat in aceasta luna ca va lansa anul acesta primul motor diesel din istoria de 20 de ani a marcii, motor ce a fost proiectat special pentru a oferi niveluri ridicate de performanta si rafinament, respectând filozofia Infiniti. Initial, acesta va echipa initial cele doua apreciate modele crossover EX si FX, dar si performantul sedan de lux Infiniti M, ceva mai târziu. Este vorba de un motor V6 de 3,0 litri, 238 CP si 550 Nm, cu norma de poluare Euro 5.
Pentru a incerca un automobil de exceptie nu trebuie decat sa mergeti la Infiniti Romania pentru un drive test.