Succesul MICHELIN in cursa de 24 de ore de la Le Mans 2013
Succesul MICHELIN in cursa de 24 de ore de la Le Mans 2013Editia din 2013 a cursei de 24 de ore de la Le Mans a oferit MICHELIN ocazia de a înregistra câteva rezultate remarcabile. Cifrele de mai jos justifica motivele acestui succes.• Pâna la 5 stinturi parcurse cu acelasi set de anvelope la clasa LMP1 de catre AUDI Sport Team Joest (stinturi de câte 10 sau 11 tururi de pista fiecare). Masinile implicate în cursa de TOYOTA Motorsport GmbH au acoperit patru stinturi de câte 12 tururi cu acelasi set de anvelope;• 3 stinturi cu aceleasi anvelope la clasele GTE Pro si AM (toti partenerii nostri). Pentru prima data în cursa de la Le Mans, masinile PORSCHE 911 GT3 RSR (991) au parcurs cu succes trei stinturi (stinturi de câte 14 tururi fiecare) pe durata diferitelor etape ale competitiei;• 2 strategii diferite pentru anvelopele utilizate de AUDI Sport Team Joest (anvelope cu compusi „soft”, pentru temperaturi ridicate, utilizate pe timpul zilei, si anvelope cu compusi „soft” pentru temperaturi scazute, utilizate pe timpul noptii) si TOYOTA Motorsport GmbH (anvelope cu compusi „soft”, pentru temperaturi scazute, utilizate pe toata durata competitiei);• 4 echipe… Toti partenerii MICHELIN de la clasa LMP1 au beneficiat de anvelopa MICHELIN „hibrid”: N°1 AUDI R18 e-tron quattro, N°7 TOYOTA TS030-Hybrid, N°12 REBELLION Racing LOLA-TOYOTA si STRAKKA Racing HPD ARX 03A au concurat cu aceste anvelope în diferite alte ocazii, atunci când pista era umeda;• MICHELIN înregistreaza acum cea de-a 16-a victorie consecutiva în cadrul cursei de la Le Mans din 1998 si pâna în prezent, si îsi atribuie totodata victoria cu numarul 23 de la primul sau succes, cel din 1923;• Editia din acest an a reprezentat pentru CORVETTE Racing competitia cu numarul 100 în care participa cu anvelope MICHELIN;• Împreuna, echipele partenere MICHELIN au totalizat peste 1.500.000 kilometri parcursi în cursa de la Le Mans, din 1998 si pâna în prezent;• 300 km/ora: viteza pe care si-a propus sa o atinga prototipul NISSAN ZEOD RC care a fost inclus în categoria „Garage 56” în cursa de la Le Mans din 2014. În cadrul acestui proiect, MICHELIN este partenerul pentru anvelope;• 25 metri: înaltimea noului MICHELIN Ranking Tower care a fost inaugurat în cadrul Zilei testelor la începutul lunii iunie. Acest turn permite spectatorilor sa afle cele mai recente pozitii din clasament atât în cadrul pregatirilor, cât si al competitiilor propriu-zise.Serge GRISIN, directorul departamentului de competitii din cadrul MICHELIN, a subliniat complexitatea si importanta editiei din acest an a cursei de 24 de ore de la Le Mans, care a avut loc în conditii meteo dificile: „Pentru aceasta competitie am pus la dispozitie întreaga noastra gama de anvelope de anduranta, concepute pentru un spectru larg de temperaturi si niveluri de umezeala ale pistei. Conditiile de rulare erau diferite de la zona la alta, iar acest lucru s-a dovedit extrem de solicitant pentru echipele noastre partenere!”„Dar, dincolo de aceasta, lectiile învatate în cadrul acestei competitii sunt deosebit de valoroase. Experienta acumulata va fi imediat aplicata în practica pentru a dezvolta noile noastre game de anvelope pentru 2014, si în special noile anvelope LMP1.”Pilotii se schimba, dar anvelopele ramân aceleasiÎntr-adevar. Acest lucru este posibil, asa cum s-a dovedit deja la clasa LMGTE Am în cursa de la Le Mans! Nicolas GOUBERT, director tehnic al departamentului motorsport din cadrul MICHELIN, confirma faptul ca nu de fiecare data când se schimba pilotii se schimba si anvelopele: „Parcurgerea a patru sau cinci stinturi este dificila pentru piloti atât din punct de vedere fizic, cât si psihic. Acesta este motivul pentru care timpul maxim pe care un pilot îl poate petrece în cursa nu trebuie sa depaseasca patru ore. Pentru MICHELIN, siguranta pilotilor reprezinta o prioritate, asa ca trebuie sa putem oferi anvelope care sa acopere cinci stinturi, echivalentul perioadei maxime permise de condus.”„Pentru a duce tehnologia si mai departe, am putea – în viitor – sa dezvoltam anvelope la fel de competitive ca si cele din prezent, dar care sa fie chiar si mai longevive. Astfel, echipele vor putea schimba pilotii, fara a fi necesar sa schimbe si anvelopele.”„Aceasta ar reprezenta un pas înainte în domeniul sporturilor cu motor, dar si o ilustrare a conceptului MICHELIN Total Performance, care consta în optimizarea simultana a tuturor factorilor care contribuie la performantele anvelopelor, inclusiv a celor care par ireconciliabili. Aceasta înseamna sa concentram si mai multe calitati în acelasi produs.”Spectacolul si tehnologia, o combinatie posibilaPascal COUASNON, director al departamentului motorsport din cadrul Grupului MICHELIN, a subliniat calitatea spectacolului pe care partenerii MICHELIN l-au oferit spectatorilor în cadrul editiei din acest an a cursei de 24 de ore de la Le Mans: „As dori sa îi felicit pe toti partenerii nostri, de la toate clasele. Au oferit un spectacol de o calitate exceptionala!”La clasa LMP1, AUDI Sport Team Joest si TOYOTA Motorsport GmbH s-au angajat într-o lupta captivanta pe pista de curse, care a inclus si câteva depasiri spectaculoase. Strategia aplicata anvelopelor a reprezentant unul dintre factorii importanti ai acestei lupte. AUDI Sport Team Joest N°2 R18 e-tron quattro, prin trio-ul DUVAL – KRISTENSEN – McNISH, a terminat pe prima treapta a podiumului, în fata N°8 TOYOTA TS030-Hybrid si a trio-ului BUEMI – DAVIDSON – SARRAZIN.Clasa LMGTE Pro a fost câstigata de PORSCHE AG Team Manthey care a ocupat primele doua locuri cu noua versiune 911 GT3 RSR (tip 991). O realizare remarcabila pentru echipa germana care, pe durata întregii curse de 24 de ore de la Le Mans, a dus o lupta strânsa cu remarcabila echipa ASTON MARTIN Racing.„Editia din acest an a cursei de 24 de ore de la Le Mans a demonstrat cât se poate de clar modul în care cursele de anduranta pot combina tehnologia de ultima ora cu spectacolul de înalta clasa. Editia cu numarul 90 a fost o editie aniversara remarcabila a acestei competitii auto franceze, reprezentând totodata o fundatie solida pentru activitatea din 2104, care se va concentra si mai mult pe promovarea mobilitatii,” a concluzionat Pascal COUASNON.