Succes pentru Citroen in Grecia
In urma succesului din Grecia, echipajul Sébastien Loeb/Daniel Elena a trecut pe primul loc in clasamentul general din Campionatul Mondial de Raliuri. In clasamentul constructorilor, Citroën s-a apropiat la doar doua puncte de prima pozitie. Echipa Citroën Total a inceput excelent Raliul Greciei, etapa a 7-a din actualul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri. Sébastien Loeb/Daniel Elena si Dani Sordo/Marc Martí au terminat, dupa cei 110,08 km de proba speciala, pe primele doua locuri din ierarhia generala.”Nu s-a pus niciodata in discutie sa facem o cursa tactica. Am mers, inca de la inceput, la limita si am reusit sa terminam ziua in avantaj. Raliul este insa departe de a se fi terminat”, a spus Sébastien Loeb, dupa prima zi din Raliul Acropolelor. Si ziua a doua din Raliul Greciei a fost un infern. Chiar daca echipa Citroën Total s-a confruntat cu unele probleme, la finalul zilei, a avut satisfactia sa vada echipajul Sébastien Loeb/Daniel Elena, la volanul unui Citroën C4 WRC, tot pe prima pozitie in clasamentul general. Campionul mondial en-titre a facut o cursa inteligenta reusind sa-si conserve pneurile perfect pe distanta celor aproape 120 km de probe speciale. „Am avut o zi teribila care a culminat cu o pana de cauciuc care ar fi putut sa ne scoata din lupta. Cred ca doar pe speciala a 10-a am mers fara probleme. Stiu, din experienta, ca aici trebuie sa ajungi cu toate rotile intregi la sosire pentru a castiga”, a spus Loeb, la finalul zilei secunde. Dani Sordo, care dupa pana colegilor de echipa s-a instalat pe prima pozitie, a avut ghinion in ultima parte a zilei. Tot din cauza unei pene de cauciuc, echipajul Dani Sordo/Marc Marti a pierdut peste cinci minute si a retrogradat pe pozitia a 7-a. Sébastien Loeb/Daniel Elena au trecut fara probleme si de cei 110,74 km de probe speciale din Raliul Acropolelor si si-au trecut in cont a 41-a victorie din cariera si a cincea, in sapte curse, in 2008. Dani Sordo/Marc Martí au reusit sa castige doua pozitii in clasament, terminand in final pe locul 5, adunand puncte importante pentru Citroën in clasamentul constructorilor. In urma acestui rezultat, Citroën s-a a apropiat la doar doua puncte de prima pozitie. Cele doua echipaje private compuse din Urmo Aava/Kuldar Sikk si Conrad Rautenbach/David Senior, care a luat startul cu doua modele Citroën C4 WRC preparate de echipa PH Sport cu ajutorul tehnicienilor de la Citroën Sport Technologies, au terminat pe locurile 4, respectiv 10, contribuind astfel la succesul marcii franceze pe taramul zeilor. „Nu am mai avut demult o duminica atat de linistita,” a glumit Sébastien, la finalul raliului. „Dupa specialele teribile de ieri, conditiile de azi pot spune ca au fost mult mai bune. Am mers suficient de repede pentru a ramane concentrati, dar in acelasi timp am facut totul pentru a ne menaja pneurile si pentru a ajunge la sosire. Este o victorie extrem de importanta pentru noi. Arata progresele pe care le-am facut pe macadam si modul in care tehnicienii nostri au reusit sa faca combinatia dintre Citroën C4 WRC si Pirelli sa functioneze pe orice fel de suprafata. Sunt foarte multumit de comportamentul masinii pe cele mai dure probe speciale din acest sezon. In urma rezultatelor din Grecia am reusit sa revenim pe prima pozitie in clasamentul pilotilor, iar la constructori ne-am apropiat foarte mult de prima pozitie.” „Obiectivul nostru a fost sa ajungem la sosire. Am mers mai prudenti in ultima zi, dar chiar si asa am mai castigat doua pozitii. Cu siguranta, ca daca nu ar fi aparut problemele din ziua a doua, am fi putut termina pe un loc mult mai bun, dar suntem multumiti pentru ca am adunat puncte importante pentru Citroën. Am reusit sa raman concentrat pe parcursul celor trei zile si cred ca in Turcia vom putea obtine un rezultat mai bun”, a spus si Dani Sordo, la finalul Raliului Greciei 2008. „Ar fi dificil sa nu fim multumiti cu deznodamantul acestui raliu care este cel mai dur din tot campionatul. In urma victoriei cu C4 WRC, Sébastien Loeb si Daniel Elena au revenit pe prima pozitie in clasamentul pilotilor, iar Citroën este pe drumul cel bun in ceea ce priveste titlul constructorilor. Dani si Marc au facut si ei o cursa buna, iar Urmo, care a terminat pe 4, si Conrad care a sosit pe 10, sunt tot atatea motive de satisfactie. Daca vom avea aceleasi rezultate si peste doua saptamani in Raliul Turciei, pot spune ca este modul cel mai placut sa intram in vacanta de vara”, a completat Olivier Quesnel, directorul Citroën Sport.