Spectacol Citroen pe gheata

img
Home / Stiri si noutati auto / Spectacol Citroen pe gheata
/
6 Views

Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au trecut in cont a 49-a victorie din cariera in Campionatul Mondial de Raliuri. Echipajul Citroën a castigat pentru prima oara pe zapada din Norvegia ajungand acum la 20 puncte in clasamentul general. Echipajul Dani Sordo – Marc Marti a terminat pe pozitia a cincea, iar Citroën si-a pastrat prima pozitie si in clasamentul constructorilor. Raliul Norvegiei, revenit dupa o pauza de un an in Campionatul Mondial de Raliuri, a inceput perfect pentru Sébastien Loeb si Daniel Elena. Prima zi a fost marcata de duelul dintre Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen, pilotul Citroën reusind sa castige intrecerea pe ultima speciala a zilei. „Organizatorii au trimis un plug pe probe, iar faptul ca am plecat primul nu a mai fost un handicap atat de mare. Am incredere in mine si in masina, iar in aceste conditii este o placere sa ma lupt cu Mikko. Nu stiu daca pe finalul ultimei probe a incetinit in mod voit pentru a-mi lasa mie prima pozitie, dar este important ca putem tine pasul cu pilotii nordici. Tinand cont ca avantajul este de doar trei secunde, as fi preferat sa plec maine al doilea pe probe, dar nu cred ca aceasta va fi o problema foarte mare. Vom vedea.”, spunea Loeb, la finalul primei zile din Raliul Norvegiei. Lideri dupa prima zi, Sébastien Loeb si Daniel Elena au mers in acelasi ritm si in ziua secunda, si, chiar daca au deschis drumul pentru celelalte echipaje , au castigat cinci probe speciale la volanul masinii Citroën C4 WRC si au incheiat ziua tot pe prima pozitie. „Stiam ca nu va fi un handicap foarte mare faptul ca plecam primii si am mers la limita pentru a incerca sa ne marim avantajul. Era singura noastra optiune. M-am simtit excelent si pot spune ca acesta este cel mai frumos raliu pe zapada la care am luat startul pana acum”, a adaugat Sebastien Loeb. Ultima zi a Raliului Norvegiei a fost si cea mai lunga, iar Sébastien Loeb si Mikko Hirvonen s-au luptat pe fiecare kilometru de proba speciala. Echipajul Citroën a plecat cu un avans de 15 secunde, dar a pierdut 5,3 secunde in prima speciala a zilei. Sébastien Loeb si-a revenit pe proba urmatoare si s-a intors in parcul de service aproape cu acelasi avans fata de Hirvonen ca la inceputul zilei. „Am reusit sa tinem pasul cu Mikko pe primele trei probe ale zilei ceea ce este perfect. Cu cat ne apropiem de finalul raliului, cu atat va fi mai greu pentru el sa recupereze timpul pierdut. Trebuie sa fim extrem de prudenti acum pe final”, a spus Loeb, in parcul de service. Dupa cele 30 de minute din parcul de service, lupta dintre cei doi a reinceput. Hirvonen a fost mai rapid pe urmatoarele speciale si s-a apropiat la 7,7 secunde de Loeb inaintea ultimei probe. Lupta decisiva s-a dat pe speciala Bodum, lunga de 19,74 km, proba renumita pentru vitezele de peste 200 km/h atinse aici. Sébastien Loeb si Daniel Elena au mers fara greseala pe ultimii kilometri si si-au trecut in cont prima victorie pe zapada din Norvegia cu un avans de aproape 10 secunde. „E foarte placut cand se termina totul. Din punct de vedere mental, acesta a fost un raliu foarte greu. Tensiunea a crescut foarte mult dupa ce am aflat ca Mikko a recuperat din diferenta pe primele probe ale zilei. Nu am redus insa ritmul si stiam ca cea mai mica greseala, pe ultima proba, va distruge tot ceea ce am construit pe parcursul acestui sfarsit de saptamana. Pana la urma totul s-a terminat cu bine si sunt foarte fericit ca am castigat, in premiera, acest raliu”, a mai spus Sébastien Loeb Dani Sordo si Marc Marti nu au avut deloc o misiune usoara, dar pana la urma au reusit sa termine raliul pe pozitia a cincea. „Obiectivul nostru a fost sa adunam cat mai multe puncte pentru Citroën in clasamentul constructorilor si aici nu puteam face mai mult. Am terminat pe pozitia a 5-a, ceea ce inseamna ca Citroën isi pastreaza cele 10 puncte avans in clasament”, a spus si Dani Sordo, la finalul Raliului Norvegiei. Dupa cea de-a doua victorie consecutiva din sezonul 2009, Olivier Quesnel a fost foarte multumit de performantele echipei sale. „Nu am fost favoriti aici, dar raliul a avut aceeasi desfasurare ca cel din Finlanda in 2008. Jos palaria pentru Mikko Hirvonen. A luptat excelent si cred ca cei doi piloti au fost la acelasi nivel in Norvegia. A fost o lupta foarte stransa. Castigand al 20-lea raliu diferit in WRC, Sébastien si Daniel si-au demonstrat inca o data capacitatea de adaptare la orice suprafata. Dani Sordo a facut si el un raliu bun, iar punctele adunate de el sunt foarte importante pentru Citroën”, a comentat si Olivier Quesnel, directorul Citroën Sport. Echipa Citroën Junior a adunat doua puncte in clasamentul constructorilor cu echipajul Evgeny Novikov/Dale Moscatt, iar Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat pe pozitia a 10-a. Conrad Rautenbach si Daniel Barritt, al doilea echipaj nominalizat sa puncteze in clasamentul constructorilor, nu a adunat niciun punct. Raliul Ciprului, urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, este programat in perioada 13 – 15 martie 2009.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *