Sistemul de propulsie Voltec ofera putere si rafinament
Sistemul de propulsie Voltec ofera putere si rafinament modelului Ampera Autonomia extinsa la mai mult de 500 km îndeparteaza „nelinistile provocate de autonomie” Geneva/Rüsselsheim. Revolutionarul Opel Ampera va fi primul autovehicul cu zero emisii si propulsie electrica din Europa, adecvat pentru conducerea zilnica. Datorita acceleratiei energice oferite de sistemul de propulsie electrica Voltec si nivelului ridicat de rafinament, modelul Ampera cu cinci usi poate transporta confortabil patru pasageri, ofera un portbagaj util pentru bagajele acestora si o autonomie extinsa de peste 500 de kilometri. „Propulsia electrica nu este impusa doar din considerente ecologice”, a declarat Frank Weber, directorul gamei globale de autovehicule si inginer sef. „Conducerea unui autovehicul electric este si foarte placuta. Cuplul instantaneu si silentios de 370 Nm obtinut la apasarea pedalei de acceleratie ofera o senzatie de plutire!” Rotile modelului Ampera sunt actionate electric în permanenta si la orice viteza de deplasare. La parcurgerea unei distante de pâna la 60 km (MVEG), autovehiculul este alimentat cu energie stocata în bateria litiu-ion de 16 kWh, de ultima generatie. Atât timp cât este utilizat motorul electric alimentat de baterii, emisiile CO2 sunt 0. Dupa consumarea energiei bateriei, un generator cu motor pe benzina/etanol E85 produce încontinuu energie electrica pentru actionarea unitatii de propulsie electrica, încarcând simultan si bateria. Acest mod de functionare extinde autonomia pâna la 500 de kilometri, pâna la încarcarea bateriei prin conectarea sistemului de încarcare încorporat la o priza menajera standard de 230 V. Ampera îi ofera soferului încredere si siguranta Spre deosebire de un autovehicul electric cu baterie obisnuit, modelul Ampera elimina „nelinistile provocate de autonomie”, soferul bucurându-se de încrederea si siguranta oferite de faptul ca autovehiculul nu se va opri la descarcarea bateriei. „Un sistem avansat cu baterie litiu-ion este principala metoda de atragere a clientilor în ceea ce priveste modelul Ampera”, a declarat Hans Demant, vice-presedintele departamentului de inginerie al GME. „Inginerii de la centrul nostru de cercetare si dezvoltare din Mainz-Kastel, în Germania, testeaza bateria în permanenta, 365 de zile pe an, pentru a se asigura ca aceasta îndeplineste asteptarile clientilor.” Pachetul de baterii al modelului Ampera va fi produs de GM în prima unitate de productie detinuta de un producator important din industria auto din Statele Unite. Cele peste 220 de celule litiu-ion din pachetul în forma de T ofera un nivel ridicat de putere. Motorul electric aproape silentios furnizeaza un cuplu instant de 370 Nm, echivalentul a 150 CP, accelerare de la zero la 100 km/h în aproximativ 9 secunde si o viteza maxima de deplasare de 161 km/h. Modelul Ampera va fi compatibil cu necesitatile programului de deplasare zilnica ale majoritatii clientilor din Europa. De exemplu, aproximativ 80% din soferii din Germania parcurg zilnic distante mai mici de 50 de km. Pretul unui kilometru parcurs cu autovehiculul Ampera cu propulsie electrica este estimat de Opel la doar o cincime din pretul parcurgerii unui kilometru cu un autovehicul obisnuit cu motor pe benzina, calculat la pretul actual al carburantului.