Sistemele Bosch de asistare a soferului
Sistemele Bosch de asistare a soferului vor fi montate si pe autovehiculele din clasa compactaDe acum vor fi disponibile pe noul Volkswagen GolfAutovehiculul se deplaseaza înainte, în timp ce soferul verifica ce se petrece în stânga lui. În acelasi moment, autovehiculul din fata se opreste brusc. Desi soferul nu observa pericolul iminent, sistemul Bosch de asistare la frânarea de urgenta identifica pericolul si opreste în timp util autovehiculul.Functia de frânare preventiva de urgenta este doar una dintre numeroasele tehnologii de asistare oferite de Bosch, unul dintre liderii mondiali de piata în domeniul furnizarii de componente auto. Sistemele electronice contribuie la mentinerea unei distante sigure între autovehicule. În situatiile critice, acestea pot avertiza soferii si pot actiona automat frâna. În timpul noptii, componentele electronice ale autovehiculului asigura o iluminare optima pe drumurile extraurbane – acest lucru având loc automat. Toate aceste aspecte transforma condusul într-o experienta mai sigura si mai placuta.Timp de multi ani, sistemele de asistare automate erau disponibile doar pentru modelele din segmentul premium. Totusi, tehnologia este disponibila acum si pentru clasa autovehiculelor compacte. De exemplu, Bosch a furnizat senzorii radar si video pentru noul Volkswagen Golf.„Prin intermediul sistemelor sale de asistare montate pe noul Golf, Bosch pune siguranta si confortul la dispozitia publicului larg”, declara Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de control al sasiului Bosch. Acest lucru reiese în mod clar din cifrele de vânzari corespunzatoare senzorilor de mediu moderni. Acesti senzori stau la baza sistemelor de asistare preventiva, monitorizând spatiul din jurul autovehiculului. Daca privim doar cifrele din perioada 2011 – 2012, putem observa ca vânzarile de senzori la nivel mondial au depasit dublul valorilor anterioare. Soferii beneficiaza de pe urma acestei tendinte: ca urmare a productiei de masa, preturile au scazut si mai multi cumparatori de autovehicule noi îsi permit aceste sisteme de asistare electronice. Pe masura ce senzorii devin din ce în ce mai raspânditi, riscul producerii de accidente va fi diminuat pentru toti participantii la trafic.Functionarea sistemelor de asistare este sesizabila în situatiile critice. De exemplu, sistemul de asistare la frânarea de urgenta Bosch avertizeaza soferul imediat ce observa pericolul. Daca soferul nu reactioneaza în urma avertizarii sonore, sistemul actioneaza scurt frânele, iar apoi frâneaza automat partial. Daca accidentul nu mai poate fi evitat, frânarea automata completa poate reduce viteza impactului. Datele primite de la senzor pot fi utilizate pentru a adapta cu precizie forta de frânare la pericolul respectiv. Totusi, strategia de frânare în mai multe etape nu este disponibila la vitezele sub 30 km/h. Astfel se poate economisi timp si se pot evita accidentele în mod activ.Un alt exemplu îl reprezinta tempomatul adaptiv Bosch. Ca de fiecare data, soferul regleaza viteza. Pe lânga mentinerea vitezei autovehiculului, frânarea si accelerarea au loc automat, autovehiculul putând fi chiar oprit complet. Autovehiculele echipate cu transmisie automata pot chiar porni de pe loc singure, dupa o oprire scurta. Datorita tempomatului adaptiv, tot ce trebuie sa faca soferul este sa mentina directia corespunzatoare. Toate aceste lucruri pot avea loc datorita unui senzor radar care monitorizeaza cu exactitate distanta pâna la autovehiculele din fata.Camera video multifunctionala reprezinta un alt furnizor de informatii decisive. Aceasta filmeaza pe o distanta de 120 de metri în fata autovehiculului. Un software puternic analizeaza extrem de rapid imaginile. De exemplu, recunoaste marcajele rutiere relevante pentru sistemul de asistare la parasirea benzii de circulatie. Daca un autovehicul se apropie de bordura, directia poate fi corectata usor pentru a ghida automat autovehiculul înapoi catre mijlocul benzii. Functiile de recunoastere a indicatoarelor rutiere pot utiliza datele înregistrate de senzorul video. Comparând aceste date cu informatiile sistemului de navigatie al autovehiculului, soferul poate fi avertizat cu privire la limitele de viteza si zonele unde depasirea este interzisa. Asistentul pentru faza lunga si controlul iluminarii dinamice utilizeaza, de asemenea, datele de la camera video Bosch, care le asigura informatiile necesare pentru a oferi cel mai bun nivel de vizibilitate, fara a orbi soferii care se deplaseaza din sens opus.