top banci online straine

Sistem hibrid hidraulic Bosch reduce consumul de carburant cu pana la 45%

img
Home / Stiri si noutati auto / Sistem hibrid hidraulic Bosch reduce consumul de carburant cu pana la 45%

Noul sistem hibrid hidraulic de la Bosch reduce consumul de carburant cu pana la 45 la suta Bosch si PSA Peugeot Citroen au dezvoltat tehnologia hibrid hidraulic, care, comparativ cu un motor cu ardere interna obisnuit, reduce consumul de carburant cu pâna la 45 la suta în cazul conducerii exclusiv în mediul urban. Obiectivele tehnologiei dezvoltate de Bosch împreuna cu PSA Peugeot Citroën au fost clare: asigurarea unui sistem de propulsie hidraulica hibrida care va reduce în mod semnificativ consumul de carburant si emisiile de CO2 în cazul autovehiculelor compacte. Sistemul este compatibil si cu autoturismele din alte segmente, precum si cu camioanele usoare pentru transportul de marfa în orase. Mai mult, sistemul hibrid utilizeaza energia care, în conditii normale, ar fi irosita. Acest ansamblu mecanic-hidraulic asigura un sistem de propulsie hibrida low-cost, solid si usor de reparat. Mai mult, acest sistem nu necesita o infrastructura specializata, lucru care îi permite sa fie utilizat la scara larga, la nivel global.Hibridul hidraulic este proiectat pentru a permite un efect de amplificare care ar fi asigurat, în mod normal, doar de sistemele complexe de propulsie electrica. În acest caz, un motor obisnuit cu ardere interna în combinatie cu unitatile hidraulice si cu un acumulator de presiune cu azot asigura o amplificare scurta a acceleratiei. Sistemul hibrid poate sustine motoarele cu aprindere prin scânteie si pe cele diesel la gamele de turatii în care nu functioneaza la un nivel optim de eficienta.Conceptul power-split asigura mai multe posibilitati de propulsie. Pentru calatoriile scurte, energia stocata poate fi utilizata pentru o functionare exclusiv pe baza de putere generata hidraulic, motorul cu ardere interna ramânând inactiv, iar autovehiculul neproducând emisii. Pentru calatoriile mai lungi sau când vitezele cu care se conduce sunt mai ridicate, forta de acceleratie este asigurata de motorul cu ardere interna. Alternativ, cele doua tipuri de propulsie pot fi combinate. În aceasta situatie, energia stocata în sistemul hidraulic si carburantul ars în motorul cu ardere interna asigura împreuna deplasarea autovehiculului si ofera  un efect de amplificare pe termen scurt.Mai mult, sistemul hibrid utilizeaza energia care, în conditii normale, ar fi irosita. La frânare, de exemplu, acumulatorul hidraulic este alimentat rapid: energia cinetica acumulata în timpul frânarii este transformata în energie hidraulica si stocata în acumulatorul de presiune. În mod normal, aceasta energie ar fi pierduta, transformându-se în caldura la nivelul garniturilor de frecare ale frânelor. Avantajele sistemului de propulsie hibrida sunt la fel de evidente atunci când autovehiculul se deplaseaza cu o viteza constanta. În aceasta situatie, motorul poate functiona la o gama de turatii eficienta, alimentând în acelasi timp acumulatorul de energie hidraulica. Pentru Bosch si PSA Peugeot Citroën, tehnologia hibrid hidraulic are un potential enorm. În noul ciclu european de conducere, noua tehnologie are capacitatea de a reduce consumul de carburant cu pâna la 30 la suta, comparativ cu un motor cu ardere interna obisnuit. În cazul conducerii exclusiv în mediul urban, acest procent creste pâna la 45 la suta. Drept urmare, autonomia unui autovehicul compact poate creste considerabil la utilizarea acestui sistem de propulsie alternativa. Optimizarea eficientei se datoreaza configurarii atente a celor doua componente de propulsie. Descrierea tehnica detaliata a functionariiPe lânga motorul cu ardere interna obisnuit, un sistem de propulsie hidraulica hibrida include si un acumulator de presiune si un rezervor. Unitatile hidraulice comprima o perna de gaz cu ajutorul fluidului hidraulic. Fluidul si gazul sunt depozitate separat. Perna de gaz stocheaza energia prin intermediul gazului comprimat, într-un mod asemanator unui arc spiralat. În acest moment, presiunea din sistem este de peste 300 de bari. Cantitatea de energie care poate fi stocata în acumulatorul de presiune depinde de dimensiunea sistemului. Odata ce presiunea din acumulator este eliberata, sistemul functioneaza în sens invers. Gazul se extinde din nou, actionând cu o forta de compresie asupra fluidului hidraulic si activând un motor hidraulic. Acest motor preia energia stocata si o furnizeaza din nou autovehiculului, prin intermediul transmisiei. Chiar daca acumulatorul de presiune are capacitatea si autonomia mai mici decât acumulatorii litiu-ion ai autovehiculelor electrice, încarcarea acestuia este mult mai rapida si poate utiliza mai eficient energia suplimentara furnizata de motorul cu ardere interna.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *