Sebastien Loeb si Daniel Elena Campioni Mondiali 2007

img
Home / Stiri si noutati auto / Sebastien Loeb si Daniel Elena Campioni Mondiali 2007
/
19 Views

Locul 3 din Raliul Marii Britanii, ultima etapa a Campionatului Mondial de Raliuri FIA, a fost suficient pentru Sebastien Loeb si Daniel Elena sa obtina, pentru a patra oara consecutiv, titlurile de campioni mondiali la piloti si copiloti. Sebastien Loeb si Daniel Elena au inceput sezonul 2007 cu o victorie in Raliul Monte Carlo la chiar prima participare cu noul model Citroen C4 WRC. Cei doi au mai triumfat si in Mexic, Portugalia, Argentina, Germania, Catalunia, Corsica si Irlanda, fiind astfel echipajul cu cele mai multe victorii din acest sezon in Campionatul Mondial de Raliuri. La finalul sezonului 2007, dupa 16 etape, Sebastien Loeb si Daniel Elena au adunat 116 puncte, cu patru mai mult decat Marcus Gronholm si Timo Rautianen, asigurandu-si astfel cel de-al patrulea titlu mondial consecutiv. „Stiam ca la ultima etapa, cea decisiva din acest sezon, programata in Tara Galilor conditiile meteo vor fi extrem de dificile… si asa a si fost. Sebastien si Daniel au abordat specialele din aceasta etapa mai prudent si si-au atins obiectivul. Acela de a castiga titlurile mondiale cu Citroën pentru a patra oara consecutiv. E adevarat, norocul s-a intors in favoarea noastra inaintea acestei etape, dar a fost imposibil pentru mine sa stau linistit. Se puteau intampla atat de multe. Mi-a fost foarte teama, poate mai teama ca niciodata, insa acest succes ma umple de bucurie. Este o recompensa pe masura talentului celor doi, Sebastien si Daniel, dar si a pasiunii tuturor celor de la Citroën Sport. Faptul ca dupa un an de pauza am revenit in mondialul de raliuri cu o masina complet noua si am reusit sa castigam titlul mondial la piloti este extrem de satisfacator pentru mine”, a spus Guy Frequelin zambind, figura sa exprimand in acelasi timp usurarea, bucuria si mandria cuceririi unui nou titlu. ”Este fantastic! Ultima treapta a podiumului, dupa un raliu atat de frustrant, semnifica totusi al patrulea titlu mondial consecutiv. Poate de pe margine a parut simplu, dar nu a fost asa. Am luptat sa revenim pe prima pozitie dupa iesirea in decor din Sardinia si am crezut intotdeauna ca vom reusi. Potentialul noului model Citroen C4 WRC pe orice suprafata si munca excelenta depusa de toti cei de la Citroën Sport ne-au pastrat in lupta pentru titlu si ma bucur foarte mult ca am reusit sa ne atingem obiectivul la final de sezon. Dintre toate cele patru titluri, cu siguranta acesta a fost cel mai disputat. Faptul ca am triumfat dupa o lupta atat de disputata, pe specialele din intreaga lume, cu Marcus Gronholm, da acestui titlu o savoare si mai mare. Sunt sigur ca Marcus si-ar fi dorit sa se retraga cu titlul de campion mondial in buzunar, dar sunt doar pe jumatate suparat cu nu a reusit asta. De cealalta jumatate sunt bucuros ca am reusit sa-i fac cadou acest titlu lui Guy Frequelin, la ultimul sau raliu in calitate de director al departamentului Citroën Sport, a spus Sebastien Leob, mai mult decat incantat de performanta din Marea Britanie. Gilles Michel, director general Automobiles Citroën, a fost prezent la ultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA pentru a felicita intreaga echipa. „Castigand acest titlu mondial, Sébastien Loeb si Daniel Elena reflecta ceea ce Citroën vrea sa spuna despre sine. Si anume ca o combinatie intre un talent uluitor, un angajement remarcabil si simplitate pot duce la rezultate exceptionale. Echipa pe care o formeaza si performantele pe care le-au obtinut in acest an, performante care au dus la cucerirea celui de-al patrulea titlu mondial, onoreaza marca Citroën.” Sebastien Loeb este omul recordurilor. Francezul este pilotul cu cele mai multe victorii, un total de 36, din Campionatul Mondial de Raliuri FIA, are cele mai multe victorii intr-un singur sezon si are cel mai mare numar de probe speciale castigate consecutiv. Cu cel de-al patrulea titlu mondial, Loeb a egalat recordul detinut de Juha Kankkunen si Tomi Mäkinen, si imparte, cu ultimul, performanta de a fi reusit acest lucru de patru ori consecutiv. Daniel Elena este in schimb copilotul cu cele mai multe titluri mondiale din istoria Campionatului Mondial de Raliuri FIA. BFGoodrich, Magneti-Marelli, NGK, OZ, Luhta, Sabelt, Transalliance, Nikko si Eurodatacar sunt partenerii Citroen Total World Rally Team in Campionatul Mondial de Raliuri FIA. Rezultate finale Raliul Marii Britanii (editia nr. 75) 1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3h 22 min 50,9 s 2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 15,2 s 3. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 1 min 33 s 4. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 57,3 s 5. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 3 min 14,3 s 6. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 7 min 32,9 s 7. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 8 min 29,5 s 8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 8 min 54,6 s 9. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 9 min 48,8 s 10. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 10 min 42,4 s Clasament general FIA – Piloti (dupa 16 din 16 etape) 1. Sebastien Loeb 116 puncte – 2. M. Grönholm 112 p – 3. M. Hirvonen 99 p – 4. Dani Sordo 65 p – 5. P. Solberg 47 p – 6. H. Solberg 34 p – 7. C. Atkinson 31 pts – 8. JM. Latvala 30 p – 9. M. Stohl 13 p – 10. F. Duval 12 p Clasament general FIA – Constructori (dupa 16 din 16 etape) 1. Ford 212 puncte – 2. Citroën Total 183 puncte – 3. Subaru, 87 puncte – 4. Stobart 81 p – 5. OMV Kronos Citroën 45 puncte – 6. Munchis 14 puncte.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *