top banci online straine

Saab 9-3 ePower – Primul Saab cu propulsie electrica

img
Home / Stiri si noutati auto / Saab 9-3 ePower – Primul Saab cu propulsie electrica

Saab 9-3 ePower – Primul Saab cu propulsie electrica
• Saab 9-3 SportCombi cu propulsie complet electrica• Autonomie estimata de cca 200 km• Setul de baterii electrice folosite defineste un nou reper din punct de vedere al densitatii de înmagazinare al energiei• Testele cu utilizatori încep anul viitor, cu o flota de peste 70 de unitati
Trollhättan, Suedia: Cu Saab 9-3 ePower, Saab Automobile face primii pasi în directia dezvoltarii unui vehicul electric .
Saab 9-3 ePower va fi prezentat la Paris Motor Show în finalul aceastei luni si reprezinta prototipul aflat la baza primei flote de 70 de asemenea vehicule care vor intra în teste intense în Suedia, la începutul anului viitor.
Performanta masinilor va fi evaluata în cadrul unor teste de utilizare în viata reala, ca parte a programului de dezvoltare a unui vehicul electric de serie. Una din obiectivele urmarite este asigurarea unei autonomii de circa 200 km prin utilizarea unor baterii electrice litiu-ion cu mare densitate de stocare a energiei.
Saab ePower este primul vehicul electric de la Saab si este rezultatul cooperarii dintre Saab Automobile, Boston Power (baterii electrice), Electroengine in Sweden AB (propulsia electrica), Innovatum (management de proiect) si Power Circle (Forul Suedez al Industriei Energetice).
Un combi sport cu emisii zero
Saab 9-3 ePower este primul vehicul complet electric care ofera ocupantilor sai comfortul si dimensiunile unui combi. Inginerii Saab au integrat o arhitectura electrica în forma si dimensiunile unui “conventional” 9-3 SportCombi.
Sub capota se gaseste un motor electric de 184 CP/135kW cuplat printr-o transmisie la puntea fata. Cuplul instantaneu permite o accelerare de la 0 la 100km/h în doar 8,5 secunde si o viteza maxima de 150km/h.
Puternicul si compactul set de baterii electrice litiu-ion de 35kW este asezat într-o podea modificata, în principal în spatiul lasat liber de sistemul de evacuare si rezervorul de combustibil al masinii. Aceasta permite o distributie optima a greutatii si o dinamica excelenta, similara cu cea a unui SportCombi standard.
În interiorul cabinei, o maneta similara unui schimbator de viteze automat conventional permite selectarea uneia din pozitiile “Drive”, “Neutral”, “Park” si “Reverse”. Indicatoarele de turatii, consum de combustibil si functionare al unitatii  turbo sunt înlocuite cu indicatoare ale starii bateriilor, al consumului de putere si al autonomiei, toate printr-o iluminare verde. Pentru optimizarea spatiului, a fost montata. o frâna de parcare electrica.
Este folosita o directie electro-hidraulica, iar clima din interior este asigurata de un sistem de aer conditionat alimentat de la setul de baterii electrice. O baterie separata de 12V asigura iluminarea interioara si exterioara, fiind alimentata de la setul de baterii printr-un transformator de curent.
Sistemul de propulsie este controlat de o versiune a propriului sistem de management al motorului de la Saab, Trionic 8, folosind un nou software scris pentru motoare electrice.
Autonomie mare cu excelenta durabilitate
Autonomia proiectata a noului Saab ePower este de circa 200km, depasind limitele prezente ale performantelor vehiculelor electrice. Cheia acestui succes sta în spatele  bateriilor electrice care au o densitate de înmagazinare a energiei electrice substantial mai mare decât cele mai bune baterii folosite în prezent în vehiculele electrice.
Setul de baterii are o capacitate de 35kW/h si este conceput a opera la putere maxima si în medii reci de pâna la -30ºC, o temperatura cu cel putin 10ºC mai joasa decât nivelul de functionare al bateriilor disponibile pe piata în prezent. Un alt beneficiu cheie este folosirea aerului ca agent de racire în locul lichidului, reducând costurile si greutatea totala.
Pachetul de baterii este conceput a suporta un numar de cicluri de reîncarcare echivalente cu o folosire medie de 10 ani. Poate fi complet încarcat de la reteaua electrica casnica în trei pâna la sase ore, functie de gradul de descarcare. Timpul de încarcare poate redus mult daca se creste tensiunea de încarcare, neexistând o limita a bateriilor în aceste sens.
Se asteapta ca testele ce urmeaza sa valideze performanta acestor baterii avansate, concepute a putea functiona normal chiar si la un grad de descarcare de 12%, o valoare mult mai joasa decât valorile uzuale ale altor sisteme de baterii.
Aceste pachete de baterii electrice litiu-ion sunt primele care primesc o acreditare “Nordic Ecolabel” pentru siguranta si sustenabilitatea fata de mediul înconjurator, aici incluzând si procesul de fabricatie.
Saab ePower respecta toate standardele de siguranta si securitate pe care Saab le aplica în toate vehiculele sale. Blocul de baterii este locat în afara zonei compartimentului ocupantilor, într-o zona nedeformabila, bine protejata si încapsulata. Sistemul de management si monitorizare al bateriilor asigura performanta sigura si în conditii de condus normal si în conditiile unui accident.
Teste intesive cu utilizatori
Sute de soferi împreuna cu familiile lor vor fi înscrisi de Saab si de partenerii sai de dezvoltare într-un program de test drive-uri  si evaluari, implicând peste 70 de unitati Saab 9-3 ePower, în centrul, vestul si estul Suediei, în 2011-12.
Echipa proiectului Saab ePower din Trollhättan va monitoriza performanta vehiculelor în cadrul unei palete largi de moduri si conditii de utilizare. Pentru a înregistra datele esentiale, toate vehiculele vor fi echipate cu aparate de înregistrare similare celor folosite în aviatie (“cutii negre”).
“Acest program este conceput a evalua potentialul dezvoltarii unui vehicul electric de mare performanta, cu emisii zero si este un pas important în extinderea strategiei noastre de propulsii EcoPower”, afirma Mats Fägerhag, Director Executiv în departamentul Dezvoltare Vehicule al Saab Automobile.
“Aceasta include dimensionarea corecta a motoarelor, exploatând expertiza Saab în domeniul turbo cât si cea din domeniul combustibililor alternativi, cum ar fi bioetanolul si tehnologia SaabBioPower”.
  Jan Åke Jonsson, CEO al Saab Automobile adauga : “ Pâna în 2015, vânzarile globale anuale de vehicule electrice sunt asteptate sa atinga cifra de 500,000 unitati iar Saab este hotarât sa fie prezent în acest segment important si în crestere”.
“Programul 9-3 ePower este primul nostru pas în dezvoltarea unui potential vehicul electric de serie care sa livreze genul de performanta avansata pe care clientii nostrii îl asteapta. Suntem încântati sa colaboram cu partenerii nostrii în dezvoltarea unui asemenea produs”.
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *