SKODA YETI

img

 
 
 
 
Exista oameni care povestesc mereu cu placere despre personajele de legenda acoperite cu blana alba si cu dinti ascutiti care traiau în pesterile înghetate din munti. Exista povesti cu locuitori binevoitori ai acestor înaltimi care le aratau calatorilor rataciti drumul pentru a iesi din zonele gheturilor vesnice si a ajunge în vaile sigure. Si regele alpinistilor, Reinhold Messner, a vorbit în toate prezentarile calatoriilor sale despre întâlnirea sa cu Yeti.
Škoda Auto sarbatoreste extinderea gamei de produse cu noul model care poarta numele legendarului om al zapezilor: Škoda Yeti. Numele ales are o semnificatie deosebita. Yeti este puternic, pregatit sa se deplaseze în conditii dificile, si îsi conduce pasagerii acolo unde alte modele sunt obligate sa capituleze. Reuseste sa se impuna si în fata personajului care i-a dat numele. Dar, spre deosebire de acesta, se simte foarte bine si în zonele mai calde si nu se remarca numai pe terenuri dificile si în conditii de off-road, ci, în aceeasi masura, si pe drumurile publice.
Acestea au fost obiectivele urmarite de creatorii modelului Škoda Yeti: cea de-a cincea serie a gamei de modele trebuia sa concentreze toate trasaturile transpuse în realitate numai de autovehicule provenind din categorii complet diferite, nu însa de un singur model. Cu o manevrabilitate si un confort de rulare demne de limuzinele obisnuite din clasa medie, combinate cu compatibilitatea nelimitata la rularea pe teren accidentat. Faptul ca un asemenea automobil trebuia sa asigure si o oferta de spatiu peste medie, capacitati ridicate de încarcare si, nu în ultimul rând, o sarcina de remorcare semnificativa, nu a facut decât sa sporeasca exigentele impuse acestui proiect.
Rezultatul reprezinta o noua etapa în istoria marcata de evenimente parcursa de Škoda. Este adevarat ca au existat si vehicule de teren care purtau marca producatorului traditional, dar acestea nu au fost concepute niciodata fara restrictii pentru a permite rularea si pe drumurile publice obisnuite.
Primul model demn de mentionat, compatibil pentru rularea pe teren accidentat, care facea fata bine si pe suprafetele asfaltate, a fost un prototip al modelului Škoda Superb 3000 – auto 15 (tip 956). Între 1942 si 1943 a fost creat modelul Škoda Superb 3000 – o limuzina cu un motor de 3,1 litri cu sase cilindri în serie si tractiune integrala. Autovehiculul de teren de tip 973 a fost produs între 1952 si 1956 si a impresionat înca din acele vremuri prin capacitatea de rulare pe teren accidentat, o adâncime de trecere prin vad de 600 mm  si o capacitate de a urca rampele de 85%, precum si o manevrabilitate ireprosabila pe drumurile publice.
La realizarea modelului Yeti este valorificata experienta acumulata în peste 100 de ani de productie a automobilelor, concentrata si accentuata prin intermediul unui model pe cât de confortabil, pe atât de performant, care impune noi standarde la clasa SUV-urilor compacte. Yeti se prezinta concurentei ca un model în cinci usi cu unghi larg de deschidere, care asigura un acces facil în habitaclu, precum si depozitarea fara probleme a bagajelor, cu o tractiune integrala permanenta care asigura o distributie inteligenta a fortei si cu garda la sol compatibila pentru suprafete offroad de 180 mm .
Lungimea sa totala de 4223 mm  permite parcarea si în spatii mai putin generoase. Latimea autovehiculului de 1793 mm  garanteaza posibilitatea unei deschideri suficiente a portierelor si în spatii reduse de parcare. La rularea pe teren neconsolidat si mai dificil, un avantaj suplimentar este oferit de silueta modelului Yeti. Înaltimea de 1691 de mm , masa proprie cu sofer de 1520 kg(1,8 TSI 4×4) si o capacitate de încarcare de minimum 545 kg permit o valorificare generoasa a volumului portbagajului, cuprins între 416 litri si 1760 litri. O sarcina de remorcare de pâna la 1800 kg transforma modelul Yeti într-un vehicul sigur si eficient de tractiune.
La clasa SUV-urilor compacte, Škoda Yeti concureaza cu modele bine definite pe piata precum Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai si Suzuki Grand Vitara. Noul Škoda Yeti intentioneaza sa se plaseze pe primele locuri la aceasta clasa foarte iubita de public si dominata de numeroase modele. În plus fata de performantele sale remarcabile atât în regim off-road, cât si pe drumuri nationale si autostrazi, comparabile fara probleme cu cele oferite de o limuzina compacta, noul model Škoda dispune de cea mai noua gama de motorizare pentru acest segment si, prin aceasta, de un nivel maxim de economie de carburant si de valori minime de emisii de noxe. În opinia proiectantilor acestui model – clasa SUV-urilor se va bucura de succes pe termen lung numai în baza unei strategii cu propulsoare ecologice si rentabile. Din acest motiv, gama de propulsoare pentru Škoda Yeti se bazeaza pe strategia de downsizing, reprezentând reducerea capacitatii cilindrice cu cresterea simultana a puterii, gratie tehnicii moderne de supraalimentare. Cuplul motor ridicat disponibil si la un nivel redus de turatii reprezinta rezultatul acestor eforturi inovatoare pentru perfectionarea propulsoarelor. În acelasi timp, scade si consumul, un efect benefic pentru soferii de Yeti, dar si pentru nivelul de noxe produse de motor. Emisiile de CO2, NOx, precum si de HC sunt simtitor reduse, ceea ce ajuta la protectia mediului. Pentru soferii care nu sunt atrasi de avantajele oferite de tractiunea integrala, Škoda Auto ofera modelul Yeti cu o versiune exclusiv cu tractiune frontala. Cu toate acestea, garda generoasa la sol a noului SUV compact garanteaza o deplasare mai facila si mai sigura pe drumuri neconsolidate si neîntretinute.
DESIGNUL NOULUI YETI
Yeti este gata sa intre în competitie. Caracteristicile sale specifice pentru designul offroad transforma acest model într-un însotitor sigur de sine si se impune în conditii cotidiene si la rezolvarea de sarcini speciale. Cu toate acestea, cea de-a cincea serie de modele creata de Škoda se remarca prin caracteristicile specifice ale marcii, conferind noului SUV compact identitatea clara a familiei conturate înca din anul 2005 prin conceptul cu acelasi nume. În acest context, este evidentiata în primul rând grila expresiva a radiatorului cu insertia cromata bine conturata si emblema marcii, dispusa la nivel central. Liniile care pornesc din acest punct, de-a lungul capotei, îmblânzesc suprafata si îsi regasesc echivalentul vizual în consola centrala a plansei de bord din habitaclu. În stânga si în dreapta, farurile amplasate la un nivel ridicat, cu dimensiuni generoase, confera o personalitate aparte modelului Yeti. Sectiunea laterala este dominata de linii clare si bine conturate, iar pasajele pronuntate ale rotilor si aripile confera un caracter inovativ modelului SUV compact. Pragurile din plastic în sectiunea inferioara a caroseriei reprezinta caracteristici clasice pentru un autovehicul compatibil cu suprafetele off-road. Montantii posteriori sunt mascati de suprafete vitrate de culoare neagra, iar barele suport montate pe plafon disponibile în serie întregesc conturul marcat de linii drepte.
La fel de simplu este realizata si sectiunea posterioara. Un element tipic sunt stopurile cu o suprafata luminoasa în forma de C. Hayonul drept si perpendicular se ridica usor si creeaza un unghi generos de deschidere. Nici soferii înalti nu vor avea probleme cu hayonul deschis. Geamul hayonului care poate fi deplasat lateral, de-a lungul caroseriei, da impresia unei suprafete vitrate continue catre fata, pâna la montantul central. Aceasta caracteristica aminteste de aspectul deschis care s-a impus de multa vreme ca element de identificare a clasei compacte la Škoda. În fata si în spate, scuturile de protectie demonstreaza capacitatea de rulare pe teren accidentat asigurata de modelul Yeti. Proiectoarele de ceata de mari dimensiuni contribuie la îmbunatatirea aspectului frontal.
Designul functional al caroseriei cu lungime de 4223 mm si latime de 1793 mm confera o nota de suplete. Desi sectiunea laterala, cu aripi proeminente, jante din aliaj usor cu dimensiuni de pâna la 17 toli si garda la sol de 180 mm confera un aspect robust modelului Yeti, acesta nu poate fi considerat greoi. Afirmatia este confirmata prin consultarea tabelelor de date tehnice. Masa modelului Yeti 1,8 TSI 4×4 este de numai 1520 kg, inclusiv sofer. Varianta cu propulsor diesel cu o putere de 103 kW (140 CP) cântareste cu numai 25 kg mai mult.
VERSATIL SI ATRACTIV: HABITACLUL
Un asa-numit „Packaging“ inteligent (configuratia habitaclului si dispunerea elementelor sau a componentelor individuale) asigura modelului Yeti, în conditiile unei înaltimi totale de 1691 mm si a unui ampatament de 2578 mm, o oferta foarte generoasa de spatiu. Astfel sunt asigurate conditii optime pentru o deplasare confortabila si o sedere placuta la bord. Atmosfera de calitate este subliniata si prin alegerea foarte inspirata a materialelor. Butoanele si tastele placute la atingere, tapiteriile si capitonajele care încânta simtul tactil la fiecare contact sunt doar câteva caracteristici care asigura modelului Yeti un plus în fata concurentei. Formele si culorile sunt adaptate cu atentie. Comenzile au fost realizate în baza designului specific Škoda: se vede clar din ce familie face parte acest SUV compact.
Scaunele fata ofera suporturi generoase pentru umeri si o buna stabilitate laterala pentru o deplasare relaxata. În versiunea de echipare Experience este disponibil si un suport lombar si un sistem de reglare electrica a scaunului pentru sofer, la cerere. Volanul poate fi reglat axial si vertical. Indiferent de statura soferului de Yeti, acesta va beneficia de o pozitie confortabila si, mai ales, sigura la volan. Pozitia ridicata a scaunului care ofera o vizibilitate mai buna asupra caroseriei si a traficului faciliteaza urcarea si coborârea comoda la bord. Pasagerii de pe locurile din spate beneficiaza de o pozitie înaltata cu doi centimetri fata de cei din fata. Astfel se creeaza un „efect de tribuna“: la fel ca într-un cinematograf, persoanele de pe locurile din spate se bucura de o vizibilitate optima, peste capul soferului si al pasagerului din dreapta. Versatilitatea si confortul de rulare pentru locurile din spate sunt îmbunatatite de conceptul de VarioFlex. Gratie sistemului de scaune spate preluat de la Roomster, modelul Yeti asigura o versatilitate a habitaclului unica pâna în prezent la categoria SUV-urilor compacte. Cele trei scaune spate separate pot fi rabatate sau demontate individual, scaunele exterioare sunt reglabile pe lungime si – în cazul demontarii scaunului central – pot fi împinse cu 80 mm  catre interior. Astfel, Yeti se transforma dintr-un model cu cinci locuri în unul cu patru locuri, dar se îmbunatateste libertatea de miscare pentru pasagerii din spate la un nivel specific clasei superioare.
Gratie acestui concept de habitaclu versatil, Yeti este pregatit si pentru sarcini complexe de transport. Cu scaunele spate demontate, portbagajul ofera o capacitate pentru pâna la 1760 de litri. Din echiparea de serie nu poate lipsi de la Škoda prelata pentru portbagaj, cârligele de fixare, precum si un set de plase pentru asigurarea bagajelor. Pentru nivelul de echipare Active cu set de remediere în caz de pana, setul de plase este disponibil la cerere. În plus, Yeti ofera o serie de solutii inteligente care îmbunatatesc simplu, dar eficient, confortul cotidian si siguranta de operare. De exemplu, sistemul de fixare din portbagaj cu cârlige mobile reduce timpul necesar la încarcare si previne alunecarea bagajelor în timpul deplasarii.
MODERN, SIMPLU SI PUTERNIC. DOUA PROPULSOARE PE BENZINA SI TREI DIESEL
Gama de propulsoare disponibila pentru Yeti ofera cinci motoare în patru cilindri cu o putere cuprinsa între 77 kW si 125 kW (105 CP pâna la 170 CP). Aceasta include doua motoare pe benzina si trei diesel, toate respectând cerintele impuse de normele EU 5.
Baza este reprezentata de motorul TSI de 1,2 litri pe benzina, disponibil pentru prima data la bordul unui model Škoda. Acest propulsor complet nou dezvolta 77 kW (105 CP) si ofera un cuplu motor maxim de 175 Nm între 1500-3500 min-1. Optional este montata si cutia manuala de viteze cu sase trepte sau cutia inovatoare în sapte trepte DSG.
Cel de-al doilea motor pe benzina pentru modelul Yeti este puternicul propulsor în patru cilindri 1,8 TSI, care dezvolta 118 kW (160 CP). Acesta atinge cuplul motor maxim de 250 Nm de asemenea la un nivel foarte redus de turatii. Puterea maxima este disponibila între 1500-4500 min-1. Consumul acestei versiuni cu tractiune integrala permanenta este în medie de numai 8,0 litri la 100 de km (189 g/km emisii de CO2). Consumul redus de carburant se datoreaza unor masuri precum pompa de ulei în doua trepte, care necesita pâna la 3500 min-1 o presiune de 1,8 bar si care functioneaza la o presiune de 3,3 bar cu o cantitate mai mare de ulei pentru lubrifiere. O a doua sonda lambda asigura îmbunatatirea calitatii gazelor de ardere, având în vedere ca, prin intermediul acestui sistem, este posibil un control mai precis asupra secventelor de injectie si a cantitatilor. În plus, au fost optimizate si îmbunatatite pentru functionarea în regim de frecare lagarul principal al arborelui cotit, inelele de piston si alte componente mobile ale motorului.
Un alt element de noutate este si propulsorul 2,0 TDI disponibil pentru Yeti, oferit la trei trepte de putere, în toate cazurile cu injectie directa Common-Rail, precum si un filtru de particule diesel(DPF) în echiparea de serie. Versiunea de baza este reprezentata de motorul cu 81 kW (110 CP), urmat de cel cu 103 kW (140 CP). Cuplul motor maxim este de 250 Nm, respectiv 320 Nm, fiind disponibil între 1500-2500 min-1 si 1750-2500 min-1. Consumul în regim combinat al motorului 2.0 TDI cu 103 kW si tractiune integrala permanenta este de 6,1 litri diesel, ceea ce înseamna 159 g/km emisii de CO2. Motorul de top din seria celor trei propulsoare cu autoaprindere este cel în patru cilindri de 125 kW (170 CP) cu un cuplu motor impresionant de 350 Nm, atins între 1750-2500 min-1. Recircularea gazelor de evacuare, care, în functie de turatie si de sarcina la care este expus motorul, amesteca o cota de pâna la 60% din amestecul la aerul de ardere, precum si un catalizator de oxidare garanteaza valori minime de noxe. Pentru toate versiunile de motorizare cu tractiune integrala sunt utilizate cutii manuale în sase trepte, numai pentru motorul 2,0 TDI CR DPF cu 81 kW si tractiune frontala este disponibila o cutie în cinci trepte.
Prezentare generala a gamei de motorizare a modelului Yeti:
Motoare pe benzina:    1,2 TSI/77 kW (tractiune frontala) – cutie manuala în 6 trepte / 7° DSG1,8 TSI/118 kW (4×4) – cutie manuala în 6 trepte
Motoare diesel:   2,0 TDI CR DPF/81 kW (tractiune frontala) – cutie manuala 5 în trepte 2,0 TDI CR DPF/81 kW (4×4) – cutie manuala în 6 trepte 2,0 TDI CR DPF/103 kW (4×4) – cutie manuala în 6 trepte 2,0 TDI CR DPF/125 kW (4×4) – cutie manuala în 6 trepte
PLACEREA CONDUSULUI SI DINAMICA: TREN DE RULARE
Conceptul de baza pentru trenul de rulare garanteaza placerea condusului si dinamismul. Model Yeti se remarca prin caracteristici de rulare care impresioneaza prin agilitate si ofera cele mai înalte standarde de siguranta. O constructie inteligenta pentru puntea fata si o punte fata realizata sub forma de constructie usoara, cu stabilitate de rulare, confera soferului si pasagerilor o senzatie de siguranta, asociata cu un nivel ridicat de confort la rulare.
Trenul de rulare al modelului Yeti valorifica tehnologia utilizata si la modelele Octavia si Octavia Scout. Puntea fata este realizata conform principiului McPherson, combinând amortizoarele cu suspensiile care antreneaza rotile împreuna cu balansierele transversale. Osia spate cu antrenare multipla a fost modificata în comparatie cu Octavia. Ecartamentul este mai lat cu 30 mm. Un avantaj pentru un automobil compatibil pentru rularea în regim off-road, reducând semnificativ ruliul caroseriei în curbe, împreuna cu un stabilizator de torsiune cu un diametru de 23 mm montat la nivelul puntii fata. Aceasta configuratie este identica la ambele versiuni – Yeti cu tractiune frontala, precum si varianta cu tractiune integrala permanenta. Pentru reducerea volumului de vibratii transmise, puntea spate este montata pe un cadru auxiliar, fixat la nivelul caroseriei cu ajutorul unui numar de patru rulmenti flexibili care atenueaza transferul acustic si vibratiile. Rezervorul modelului Yeti prezinta o capacitate de 60 de litri, ceea ce permite parcurgerea unor distante lungi.
Jantele de 16 toli si pneurile cu dimensiunea de 215/60 R16, care fac parte din echiparea versiunii de baza a modelului Yeti, asigura o traiectorie perfecta în linie dreapta, precum si un confort ridicat al suspensiilor. Pentru toate nivelele de echipare sunt disponibile jante din aliaj usor de 17 toli si pneuri de 225/50 R17. Dimensiunile pneurilor au fost selectate tinând cont atât de un confort de rulare cât mai ridicat si de o tractiune puternica pe teren accidentat, cât si de performantele deosebite de rulare pe suprafete consolidate. Structura profilurilor si dimensiunile pneurilor nu contribuie doar la majorarea garzii la sol, ci asigura si un nivel superior de confort si siguranta în caz de pana pentru toate tipurile de suprafete de rulare.
VERSIUNEA CU TRACTIUNE INTEGRALA
Škoda Yeti respecta cele mai ridicate exigente si în afara suprafetelor consolidate, nu doar prin garda sa ridicata la sol de 180 mm, ci în special prin tractiunea integrala cu un cuplaj haldex din cea de-a patra generatie. Motorul se bazeaza pe tehnologia modelelor Octavia Combi 4×4 si Superb 4×4. Cuplajul multilamelar Haldex controlat electrohidraulic este montat la nivelul puntii spate într-o carcasa comuna cu angrenajele osiilor si un diferential pentru puntea spate. În conditii bune de tractiune – de exemplu pe carosabil uscat – 96% din cuplul motor sunt transmise asupra rotilor fata. În functie de situatia de rulare, sistemul electronic de comanda al cuplajului Haldex poate transfera pâna la 90% din putere catre puntea spate. Un diferential automat de blocare previne patinarea unei roti spate cu un nivel redus de tractiune. Astfel este garantata permanent stabilitatea optima a directiei si un control perfect asupra modelului Yeti atât pe suprafete accidentate, cât si pe sosele acoperite de polei.
Pentru controlarea puntii spate, sistemul de comanda al cuplajului haldex apeleaza la numeroase date transmise de senzori:•   de la sistemul de comanda al motorului (senzor de turatie si senzorul pentru pozitia pedalei de acceleratie), sistemul de comanda ABS/ESP (senzori pentru turatia rotilor, comutator pentru stopurile de frâna, senzorii de acceleratie transversala si longitudinala),•   senzorul de rotatie a volanului.
Sistemul de tractiune integrala, cu nivel ridicat de sensibilitate, este compatibil 100% cu sistemele electronice pentru stabilitatea de rulare (ABS, ESP). La actionarea sistemului ESP, disponibil în echiparea de serie pentru versiunile 4×4, controlul cuplajului haldex este preluat de sistemul de comanda pentru ABS/ESP. La actionarea sistemului ABS, cuplajul Haldex este activat automat.
Pentru deplasarile pe suprafete neconsolidate, Yeti 4×4 îsi modifica semnificativ caracterul. O simpla apasare a butonului cu inscriptia „Off-Road“ de pe plansa de bord este suficienta pentru ca sistemele de asistenta precum ABS, ASR si EDS sa treaca în regimul de rulare pe teren accidentat. Pedala de acceleratie reactioneaza mai sensibil si permite astfel un demaraj mai bine controlat pe teren neconsolidat. Sistemul de asistenta la pornire cu reducerea turatiei si sistemul de asistenta la coborârea în panta sunt pregatite sa actioneze imediat. Prin interventii sensibile asupra sistemului de frânare, sistemul de asistenta la coborârea în panta mentine o viteza constata de rulare în pante pronuntate, iar soferul se poate concentra deplin asupra selectarii traiectoriei în conditiile unui teren dificil.
SIGURANTA IREPROSABILA A MODELULUI YETI
Unul dintre cele mai importante obiective la proiectarea modelului Yeti a fost acela de a îmbina caracteristicile impresionate ale unui SUV cu performantele remarcabile oferite de o limuzina. Si la acest capitol sunt asigurate în mod esential toate aspectele de siguranta. În ciuda unei mase reduse în comparatie cu alte modele din clasa sa, Yeti este robust si îmbina performantele exemplare în caz de impact cu rezervele maxime de siguranta la capitolul protectia pietonilor. Constructia caroseriei a fost adaptata consecvent la cerintele impuse de testele exigente de impact Euro-NCAP. În acelasi timp, Yeti respecta numeroasele cerinte de siguranta impuse de pietele mondiale pe care urmeaza a fi comercializat acest model. Prin utilizarea de oteluri foarte rezistente pentru celula pasagerilor, aceasta formeaza un spatiu vital de supravietuire a pasagerilor în cazul unor accidente grave. Prin intermediul unor elemente de preluare a sarcinilor, energiile survenite sunt deviate pe lânga aceasta celula, fara deformarea periculoasa a acesteia. ABS cu sistemul de asistenta la frânare si sistemul de reglare a momentului de rotatie a motorului (MSR) reprezinta numai câteva dintre dotarile de serie ale modelului Yeti. ESP este disponibil în principiu la toate versiunile 4×4. În plus, în caz de impact, masina este prevazuta cu pâna la noul airbaguri ce ofera protectie maxima pasagerilor. Din aceasta categorie face parte si un airbag în zona genunchilor pentru sofer, precum si airbaguri laterale pentru locurile din spate.
La declansarea airbagurilor, Yeti ofera masuri preventive pentru situatii de urgenta. Alimentarea cu carburant si cu energie electrica a motorului sunt întrerupte automat, masura care reduce pericolul unui incendiu. Închiderea centralizata si sistemul de iluminat în habitaclu sunt activate automat pentru a facilita eventuale masuri de salvare în caz de întuneric.
În cazul unei coliziuni din spate, tetierele active fata (WOKS) previn o trauma în zona cervicala pentru sofer si pasagerul din dreapta. Tetiera cu forma perfecta previne miscarea de pendulare a capului si, prin aceasta, o hiperextensie a vertebrelor. În cazul unei frânari de urgenta la o viteza de rulare de peste 60 km/h, la modelul Yeti se activeaza automat stopurile pentru a indica participantilor la trafic din spate, precis si evident, existenta unei situatii de pericol. La oprirea autovehiculului, se aprind automat luminile de avarie. Pentru locurile din spate sunt disponibile elemente de ancorare Isofix pentru scaunele pentru copii, la cerere sistemul Isofix este disponibil si pentru scaunul pentru pasagerul din dreapta. În cazul în care copiii sunt transferati într-un scaun special pe acest loc, airbagul pentru pasager poate fi dezactivat din motive de siguranta. Din perspectiva tuturor dotarilor de siguranta, Yeti este unul dintre cele mai sigure modele din clasa din care face parte.
Un câstig semnificativ la capitolul siguranta este oferit de Yeti gratie trenului de rulare reglat perfect si, în special, capacitatii de tractiune oferite de sistemul de tractiune integrala. Acesta garanteaza o traiectorie sigura si în conditii dificile ale carosabilului, nu doar în cazul suprafetelor acoperite de polei si zapada, garantând astfel controlul asupra autovehiculului. Chiar si la viteze ridicate, Yeti îsi mentine traiectoria în siguranta si stabilitatea în viraje. Pe teren accidentat, precum si pe suprafete cu conditii limitate pentru tractiune, SUV-ul compact se impune cu un „pas sigur”. Distributia variabila a fortei si blocajul electronic al diferentialului confera modelului Yeti caracteristici de tractiune si de rulare pe teren accidentat care ies în evidenta la clasa din care face parte.
O vizibilitate îmbunatatita în raport cu alti participanti la trafic este asigurata de luminile de drum disponibile în echiparea de serie.
În cazul unei coliziuni cu participantii la trafic mai expusi – este vorba despre pietoni – masurile suplimentare, de exemplu sectiunea frontala mai moale si zona de siguranta între tabla dintre capota si elementele dure ale motorului, reduc riscul de ranire în cazul unui impact în zona capului sau al toracelui.
Un imobilizator pentru motor disponibil în echiparea de serie previne accesul hotilor; la cerere poate fi comandata o protectie suplimentara împotriva furtului.
Numeroase detalii de echipare garanteaza un nivel ridicat de siguranta:• luminile de drum,• proiectoarele de ceata cu functie de viraj,• farurile bi-xenon rabatabile,• suprafetele generoase ale semnalizatoarelor,• catadioptri suplimentari în bara de protectie spate,• Light-Check (verificarea functionarii luminilor de drum),• afisaj pentru presiunea din pneuri.
PENTRU CELE MAI ÎNALTE EXIGENTE: ECHIPAREA DE SERIE DOTARILE SPECIALE
Echiparea de serie a modelului Yeti corespunde în cazul modelelor produse de Škoda nivelului ridicat obisnuit. Chiar si versiunea Yeti Active se remarca prin dotarile extinse la capitolul confort. Linia superioara de echipare Ambition ofera în special detalii functionale suplimentare, în nivelul de echipare Experience, numeroase solutii de design contribuie la o noua îmbunatatire a imaginii modelului Yeti.
Active ofera, printre altele (în specificatia pentru tarile UE):
• Airbag pentru sofer si pasager,• Airbag pentru pasager cu optiune de dezactivare,• Airbaguri laterale fata (la cerere),• ABS inclusiv EBV+MBA+MSR+ASR,• Volan cu patru spite (reglabil pe înaltime si lungime),• Lumini de zi,• Suporturi pentru bauturi în compartimentele de depozitare ale capitonajelor portierelor fata si spate,• Afisaj al temperaturii exterioare,• Light-Check (verificarea functionala a sistemului exterior de lumini),• Sistem VarioFlex,• Cotiera centrala rabatabila pentru locurile din spate cu deschidere pentru încarcare,• Bare suport plafon,• Închiderea centralizata,• Scaun pentru sofer si pasager reglabil pe înaltime,• Geamuri actionate electric fata,• Oglinzi exterioare reglabile electric,• Jante de otel Rif 7J×16’’.
În nivelul de echipare Ambition, Yeti ofera optional:
• Airbaguri cortina,• Airbag în zona genunchilor pentru sofer,• Proiectoare de ceata,• Reglare a intensitatii luminozitatii instrumentelor de bord,• Plansa de bord MFA cu afisaj multifunctional (computer de bord),• Masa rabatabila în spatarul scaunului central,• Sistem de fixare în portbagaj cu cârlige mobile,• Set de plase pentru fixarea încarcaturii (trei plase),• Instalatie de climatizare Climatic cu reglare automata a filtrului combi,• Oglinzi exterioare reglabile electric si încalzite,• Geamuri fumurii,• Jante din aliaj usor Moon 7J×16’’• Oglinzi exterioare si mânerele portierelor în culoarea caroseriei,• Bandouri laterale de protectie,• Mânere interioare cromate ale portierelor.
Yeti Experience ofera optional:
• Tasta Off-road – asistenta la rulare Off-Road (numai pentru 4×4),• Proiectoare de ceata cu functie de viraj,• Pachet mic de piele (volanul, schimbator de viteza, frâna de mâna),• Compartiment de depozitare sub scaunul pasagerului din dreapta,• Compartiment de depozitare Jumbo Box cu cotiera centrala reglabila fata,• Suport pentru ochelari,• Afisaj Maxi DOT,• Închiderea centralizata cu telecomanda (doua chei),• Instalatie de climatizare cu doua zone Climatronic cu reglare electronic, filtru de miros si control automat al recirculatiei,• Suporturi lombare în spatarele fata,• Geamuri actionate electric fata si spate cu siguranta pentru copii,• Sistem de iluminat în zona de acces cu Boarding Spots (integrate în oglinzile exterioare),• Jante din aliaj usor Dolomite 7J×17″.
Lista de dotari optionale include numeroase sisteme electronice de asistenta care, prin manevrabilitatea facila si integrarea atenta în reteaua de date a modelului Yeti, asigura un confort si o siguranta sporite. Capacitatea sa de rulare pe teren accidentat este subliniata prin functiile sistemului de navigatie Columbus adaptate special. Acesta permite înregistrarea si memorarea traseului parcurs si în afara hartii digitale a drumurilor. Firimiturile de pâine pe care le lasa sa cada Gretel în basmul fratilor Grimm pentru a putea gasi drumul de iesire din padure sunt înregistrate de modelul Yeti în format digital. Din echiparea de serie a versiunilor Yeti cu tractiune integrala face parte ESP cu EDS. În regim urban, este disponibil la cerere – în plus fata de senzorii de parcare fata si spate – sistemul de asistenta la parcare ce faciliteaza parcarea autovehiculului într-un spatiu restrâns. Un nou sistem de comanda permite si valorificarea cursei de înainte la efectuarea manevrei de parcare, fiind posibila ocuparea unor spatii mai reduse decât pâna în prezent. Câstigul de spatiu este decisiv: pentru Yeti sunt suficiente locuri cu o lungime care corespunde lungimii autovehiculului, la care se adauga un plus de 80 cm.
Instalatia de climatizare Climatronic cu sistem inteligent de comanda cu doua zone, precum si un senzor pentru calitatea aerului, asigura o atmosfera optima în habitaclul modelului Yeti. În cazul în care calitatea aerului din exterior scade sub valorile programate, de exemplu la rularea printr-un tunel sau în traficul aglomerat la orele de vârf, sistemul automat activeaza functia de recirculare pâna când este aspirata o cantitate suficienta de aer curat.
Afisajul pentru presiunea din pneuri, farurile bi-xenon cu module rabatabile sau trapa panoramica reprezinta alte dotari optionale. Printre altele, Yeti poate fi individualizat cu urmatoarele dotari optionale:
• Airbaguri laterale spate,• Sistem de asistenta la pornirea în rampa,• Light Assistent (Coming home, Leaving home, Tunnel light),• Platforma centrala în portbagaj,• Bare suport plafon, argintii,• Pachet de drumuri grele (protectia motorului si a transmisie, capac de protectie pentru conductele de carburant si de frâna, sistem întarit pentru frâna de mâna),• Roata de rezerva de otel de 16’’, compartimente de depozitare în capitonajele exterioare sub  platforma rabatabila,• Încalzire stationara,• Sisteme radio Blues, Swing si Bolero si sisteme de navigatie Amundsen si Columbus,• MDI (Mobile Device Interface),• Sistem de sonorizare (12 difuzoare, egalizator digital),• Sistem de asistenta la parcare,• Sistem handsfree GSM II cu bluetooth,• Scaune fata încalzite,• Scaun reglabil electric pentru sofer cu functie de memorare,• Jante din aliaj usor Spitzberg sau Annapurna (7J×17’’),• Interior Antilope (Alcantara/piele/piele sintetica),• Interior Lynx (piele/piele sintetica),• Decor Boreal Wood.
Yeti, produs împreuna cu modelele Superb si Roomster la fabrica Škoda din Kvasiny, va ajunge la primii clienti la începutul celei de-a doua parti a anului 2009. Performantele remarcabile de rulare, agilitatea remarcabila, precum si compatibilitatea deosebita de rulare pe teren accidentat si puterea ridicata de antrenare a versiunilor 4×4 îndeplinesc toate conditiile pentru o cariera de succes. Prin consumul sau foarte rentabil si prin valorile remarcabile ale emisiilor de noxe, Yeti este ideal pentru acceptarea pe termen lung a segmentului SUV, mai ales în contextul economic actual.
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *