SKODA FABIA S2000 la Raliul Sibiului 2010
SKODA FABIA S2000 la Raliul Sibiului 2010
O masina de prima mâna, un pilot de top, un capriciu al raliurilor – asa poate fi rezumata prima participare a Skoda Fabia S2000 într-un raliu din România. Bolidul pilotat de Adrian Raspopa, triplu Campion National la Grupa A, a avut o evolutie spectaculoasa la raliul Sibiului: a iesit “în decor”, a revenit spectaculos, s-a confruntat cu probleme tehnice si cu praful din atmosfera. Pe scurt, Raliul Sibiului 2010 a oferit momente de neuitat.
Adi Raspopa a început raliul în forta si a mers “cu gazul la maxim”, încercând sa-si tina promisiunea facuta fanilor si partenerilor sai, care au facut posibila participarea la Raliul Sibiului cu Škoda Fabia S2000. Ín prima zi, pilotul Adi Raspopa a intrat foarte tare pe o “saritoare”, iar în urmatorul viraj de stânga a alunecat în sant, ramânând suspendat “pe burta”, ceea ce l-a costat sase minute din timpul cursei – lupta parea ca se va sfârsi înainte de a începe cu adevarat. A revenit spectaculos pe Gâtul Berbecului, dar timpul lasat de oficiali între masinile ce luau startul s-a dovedit dezavantajos: Adi Raspopa a reusit sa ajunga din urma pilotul ce luase startul înaintea lui, dar faptul ca nu l-a putut depasi, l-a întârziat cu 35 de secunde. Pilotul Fabiei S2000 a terminat proba speciala pe locul al patrulea, la 12,8 secunde de prima pozitie.
“Am evoluat în forta si dupa acest incident, iar la timpul intermediar de pe Santa eram din nou pe prima pozitie. Apoi însa, din cauza traseului extrem de “bolovanos” si a ritmului de parcurgere foarte alert, am facut pana. S-a spart janta, discul de frâna, iar amortizorul s-a fisurat. Am terminat proba în ritm de avarie, urmând ca în service sa remediem problemele survenite. Pe etapa a continuat seria problemelor, iar surubul care tine bratul în versou s-a rupt, rotile s-au deschis si nu am mai putut pleca de pe loc, fiind nevoiti sa abandonam. Vroiam sa demonstram ca avem potential, ca ne simtim foarte bine cu masina si ca o evolutie completa cu aceasta masina ne poate aduce primul podium la grupa N. Speram sa realizam acest lucru la Raliul Iasului, iar în 2011 sa avem un sezon complet cu Škoda Fabia S2000 si sa ne atingem obiectivul”, a declarat Adrian Raspopa.
A doua jumatate a sezonului 2010 pare o copie fidela a începutului acestui sezon. Desi s-a confruntat cu probleme tehnice si abandonuri, Adi Raspopa va lupta pâna în ultimul minut de proba speciala, aceasta lupta fiind si un antrenament special pentru sezonul 2011. Raliul Sibiului a demonstrat înca o data ca un pilot de top are nevoie, pe lânga talent si munca, si de un echilibru mental foarte puternic.
“Cu toate dificultatile întâmpinate la Raliul Sibiului, recunoscut ca cea mai dura etapa din CNR, Škoda Fabia S2000 a avut o evolutie spectaculoasa. Adi Raspopa a demonstrat din nou potentialul pe care îl are, mergând la maxim, platind însa tributul acestui raliu necrutator. Am vazut ca masina poate concura de la egal la egal cu celalalte masini din campionatul nostru, asa cum se întâmpla si în campionatele externe. Parteneriatul cu Adi a fost unul foarte bun, el fiind un luptator pe care o iesire în decor sau probleme tehnice nu l-au speriat. Speram sa putem lucra si pe viitor împreuna, iar cu o pregatire mai minutioasa si mai multe antrenamente pe aceasta masina sa ne clasam pe podium”, a declarat Vlad Rusu, Brand Manager Škoda România.