SKODA AUTO un succes in RUSIA
Modelul Octavia a Škoda Auto va fi produs integral în Rusia, în ciuda crizei actuale, sustinând astfel trendul ascendent al marcii Škoda în aceasta tara. Productia completa a început cu 11 luni înainte de data planificata initial.
Cota de piata a marcii Škoda în Rusia a crescut la 2.5 %, vânzarile acestei marci fiind într-o depreciere mult mai mica decât în întreaga piata interna de automobile. În primele 3 trimestre ale anului, piata auto a scazut cu 51% comparativ cu perioada similara a anului trecut. În primele 9 luni ale acestui an, Škoda Auto a comercializat 25.345 de unitati pe piata ruseasca.
Škoda Auto a demarat productia de automobile în Rusia în anul 2007 la uzina din Kaluga, printr-un joint venture cu grupul VW. Astfel, începând cu octombrie 2007, sunt produse modelele Škoda Octavia Tour (liftback, Combi în august 2008) si Škoda Octavia (liftback, Combi în august 2008). Asamblarea modelului Fabia a început în ianuarie 2008 (hatchback, Combi în ianuarie 2009). Anul acesta a început la Kaluga si asamblarea modelelor Superb în luna aprilie si Roomster în luna mai. Majoritatea modelelor sunt dotate exclusiv cu motoare pe benzina.
Începând cu luna octombrie, uzina din Kaluga, Rusia, este complet operationala, dispune pe lânga linia de asamblare, si de o linie de tinichigerie si una de vopsire, permitând productia completa si nu doar asamblarea masinii. Primul model Škoda ce urmeaza a fi produs în Rusia este Škoda Octavia, fiind urmat îndeaproape si de celalalte modele precum Superb si Yeti.
Uzina de la Kaluga va ajunge la o capacitate de productie de 150.000 de masini în 2010. Numarul curent de angajati, 1800, va creste pâna la 3000 anul viitor.
“Piata ruseasca de automobile a fost puternic afectata de actuala criza economica. În ciuda acestui fapt, ea ramâne o piata foarte atractiva pentru noi, cu un potential urias. Alaturi de India si China, consideram Rusia o piata dinamica, cu o perspectiva pozitiva în ceea ce priveste viitorul ei. Unii experti considera ca în momentul de fata am ajuns la punctul minim al actualei crizei economice. Noi folosim întreaga capacitate de productie a fabricii din Kaluga în vederea întaririi pozitiei brandului Škoda pe piata”, afirma Reinhard Jung, presedinte al Bordului Director Škoda Auto.
“Obiectivul vânzarilor marcii Škoda pentru anul în curs este de 35.000 de masini. În conditiile actuale ale industriei auto, scopul nostru este sa întarim pozitia marcii, prin cresterea cotei de piata, ajungând la 2.5% anul acesta fata de 1.9% anul trecut. În prezent, cele mai populare modele Škoda în Rusia sunt Fabia, Octavia Tour si Octavia. Contrar problemelor actuale, modelul Superb a avut parte de o primire foarte buna din partea potentialilor clienti si din partea presei”, a adaugat Petr Janeba, director al Škoda Auto Rusia.
Si în România marca îsi întareste pozitia. „Škoda îsi demonstreaza puterea si succesul ca marca printr-o tendinta de crestere în contextul crizei actuale. Pe lânga numarul record de vânzari internationale din toata istoria Škoda, luna septembrie a adus si un procent de 10,9 din totalul de înmatriculari de masini noi în România, comparativ cu o medie de 7,5% în perioada ianuarie – august. Introducerea pe piata a noului model Yeti, cu care Škoda debuteaza în clasa SUV-urilor compacte, aduce un plus de imagine si de încredere marcii cehe, ea fiind acum prezenta în toate segmentele care se bucura de interesul majoritatii clientilor auto“, afirma Vlad Rusu, Director de Marca Škoda România.