SKODA AUTO a inregistrat un record de livrari in anul 2008

SKODA AUTO a inregistrat un record de livrari in anul 2008
Rezultatele generale obtinute de grupul Škoda Auto, calculate conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS – International Financial Reporting Standards) pentru anul 2008, au fost publicate la începutul saptamânii acesteia cu ocazia conferintei de presa de prezentare a bilantului anual sustinute la Praga.
Grupul Škoda Auto este alcatuit din societatea principala ŠKODA AUTO a.s. si din filialele acesteia, incluse integral în bilantul concernului: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., Škoda Auto Polska S.A., Škoda Auto India Private Ltd. si firma OOO VOLKSWAGEN Rus.
De-a lungul anului precedent, în ciuda deteriorarii semnificative a conditiilor cadru, volumul livrarilor realizate de Škoda Auto a continuat sa creasca. „În anul 2008 am obtinut un nou record de vânzari si am reusit sa ne extindem pozitia de piata“, a declarat Reinhard Jung, presedintele Consiliului Administrativ al Škoda Auto. Volumul livrarilor, de 674.530 de automobile, a înregistrat o crestere cu 44.498 de automobile, respectiv 7,1% în comparatie cu anul 2007. Regiunile si pietele care au înregistrat cele mai mari cresteri au fost Europa Centrala si de Est, precum si Asia: China (+117%), Rusia (+84,2%), India (+31,9%) si Ucraina (+25,2%).
Cea mai semnificativa crestere a fost semnalata la modelele Octavia (inclusiv Octavia Tour) cu 344.857 de unitati (+11,3%) si Fabia cu 246.561 de unitati (+5,9%). Cea mai importanta crestere a vânzarilor comparativ cu anul precedent a fost de 24,9%, la 25.645 de unitati pentru Superb. Škoda Auto a lansat în anul 2008 cea de-a doua generatie a modelului Superb, acesta fiind cea mai importanta noutate pe piata.
Criza financiara survenita la nivel mondial, scaderile înregistrate pe toate pietele si, în special, evolutia negativa a cursului de schimb al coroanei cehesti în raport cu toate valutele importante (euro, USD, rubla ruseasca, lira britanica) au influentat semnificativ evolutia rezultatelor înregistrate de Škoda Auto în anul 2008. Astfel, indicatorii financiari s-au situat sub nivelul anului precedent, fapt care nu a împiedicat însa o evolutie pozitiva a volumului de vânzari.
Rentabilitatea investitiilor de capital de 15,1 procente a acoperit cheltuielile de capital si a depasit astfel semnificativ cota minima de rentabilitate de 9 procente. Cu toate acestea, în comparatie cu anul 2007, cînd rentabilitatea investitiilor de capital a atins o cota de 22,5 procente, se înregistreaza astfel o scadere cu 7,4 puncte procentuale. Profitul operational a înregistrat o scadere atingând cfira de aproximativ 226.000.000 € (-31,2%) în raport cu nivelul de anul trecut. Rezultatul anterior impozitarii, având valoarea de aproximativ 488.000.000 €, a înregistrat de asemenea o scadere de 32,6%, pâna la nivelul de 237.000.000 €). Veniturile din vânzari de aproximativ 7,2 mld € au înregistrat de asemenea o scadere în raport cu anul precedent aproximativ 8,08 mld €( -9,8%). Veniturile din vânzari se prezinta în felul urmator: automobile (87,7%), piese originale si accesorii (7,4%), livrari de piese în cadrul companiilor ce apartin concernului Volkswagen (3,2%) si venituri pentru alte produse si servicii (1,7%). Si în anul 2008, Škoda Auto a ramas cel mai important exportator din Republica Ceha, cu o cota de 6,7% din volumul total al exporturilor nationale.
În anul 2008 Škoda Auto a investit in total aproximativ 425 de milioane de € în modernizarea si extinderea gamei de produse (Superb, Octavia, Yeti si gama de modele GreenLine), precum si finalizarea noului centru tehnologic din Mlada Boleslav.
„2008 a fost un an foarte dificil pentru Škoda Auto. Numai evolutia negativa a coroanei cehesti în comparatie cu toate valutele relevante, în special în raport cu euro si USD, a afectat profitul nostru operational cu aproximativ 229,3 milioane de € în comparatie cu anul 2007. Altfel spus, se poate afirma ca Škoda Auto, în ciuda efectelor produse de criza financiara asupra pietelor de ansamblu si a altor factori macroeconomici negativi, a obtinut în 2008 un rezultat mai bun în comparatie cu 2007, în conditiile în care coroana ceheasca s-ar fi mentinut la nivelul mediu al anului 2007. Reactia noastra rapida la diminuarea cererii si, în special, disciplina noastra consecventa în domeniul costurilor ne-au ajutat sa ne mentinem stabilitatea financiara“, a afirmat Holger Kintscher, membru al consiliului administrativ al Škoda Auto, responsabil pentru sectorul comercial, cu privire la situatia si cauzele pentru evolutia rezultatelor financiare. Pentru anul 2009, perspectivele economice sunt în continuare marcate de incertitudini si riscuri semnificative. Ca urmare a contextului economic actual este aproape imposibila formularea unei prognoze realiste pentru anul 2009. Ne vom confrunta cu o perioada extrem de dificila“, a subliniat Holger Kintscher.
„Pe lânga numeroasele provocari, noul an 2009 va oferi si o serie de oportunitati pentru marca Škoda. Prin introducerea SUV-ului Yeti, am prezentat cea de-a cincea serie de modele a marcii. Cu alte produse, cum ar fi Superb Combi, vom extinde si vom consolida gama actuala pe parcursul acestui an. De asemenea, vom continua procesul de internationalizare a Škoda Auto si ne vom extinde concentrat activitatile. Un semnal pozitiv este succesul de care se bucura în prezent modelul Fabia, precum si nivelul comenzilor noastre care depasesc volumul din anul precedent“, a declarat Reinhard Jung referitor la evolutia actuala a marcii Skoda.
În România, marca Škoda a obtinut rezultate spectaculoase, reusind sa se pozitioneze în fruntea clasamentului de import de anul precedent.
Reteaua de distribuitori a marcii Škoda, a carei dezvoltare a continuat în mod consecvent, a contribuit la cresterea volumelor, atât prin activitatile post-vânzare, cât mai ales prin accentul pus pe calitatea serviciilor. În 2008 au avut loc evenimente de inaugurare a trei locatii noi în orasele Focsani, Târgu Jiu si Deva, în prezent atingându-se un numar total de 31 de centre de distributie Škoda la nivel national.
Liderul de import a livrat în anul care tocmai s-a încheiat un total de 23.189 de autovehicule, dintre care 129 de unitati din autoutilitara usoara, Škoda Praktik. Modelele care s-au bucurat de cel mai mare succes au fost Octavia, livrata în 2008 catre 9.332 de clienti, Octavia Tour, care a figurat cu 6.318 de unitati, precum si noua Fabia, cu 5.257 de masini.