SKODA AUTO INREGISTREAZA REZULTATE RECORD
• cele mai bune rezultate din istorie • crestere a veniturilor cu 9,0%, la aproximativ 8,80 miliarde de Euro • în premiera peste 600.000 de unitati livrate în 2007 • prezenta pe 100 de piete, inclusiv în Australia • 2,2% cota de piata în Europa Occidentala Skoda Auto si-a anuntat rezultatele financiare în cadrul conferintei de presa anuale care a avut loc pe 13 martie la Mladá Boleslav. Škoda a continuat sa se extinda reusind înainte de sfârsitul anului sa cucereasca piata cu numarul o suta si înregistrând totodata cele mai bune vânzari si rezultate financiare din istorie. Astfel, veniturile Grupului Škoda Auto au crescut cu 9,0% ajungând pâna la 8,80 miliarde de Euro. Profitul operational s-a majorat anul trecut cu 35,5%, la 790 de milioane de Euro, iar profitul înainte de impozitare a crescut cu aproape 40%, la 794 milioane de Euro. Cu o crestere de 29,5%, lichiditatile nete au atins la 31 decembrie 2007 valoarea de 1,08 miliarde de Euro. Comentând rezultatele record obtinute în 2007, Holger Kintscher, membru al Consiliului de Administratie si responsabil financiar Škoda Auto, a afirmat: „Anul 2007 nu a fost unul usor în privinta conditiilor economice externe. A trebuit sa facem fata unor factori negativi, în special aprecierii continue a coroanei cehesti în raport cu moneda euopeana, cresterilor de salarii, precum si schimbarilor înregistrate pe piata materiilor prime, în primul rând a otelului si a materialelor sintetice. De aceea, suntem foarte multumiti ca Grupul Škoda Auto a reusit sa obtina cele mai bune rezultate din toata istoria sa”. Škoda Auto a exportat automobile, piese de schimb si alte componente, inclusiv accesorii, în valoare de 7,3 miliarde de Euro, numai în 2007, ceea ce reprezinta 7,5% din totalul de exporturi al Republicii Cehe. În consecinta, Škoda Auto si-a aparat pozitia de lider national al exporturilor. La obtinerea acestor rezultate exceptionale au contribuit în total 29.141 de angajati ai Grupului Škoda Auto. Numarul angajatilor cu norma întreaga ai companiei mama a crescut cu 2,3 %, pâna la 23.559. Numarul de angajati furnizati de agentii a crescut cu 13,2 %, pâna la 4.194. De la sfârsitul anului, sucursalele companiei au angajat 1.388 de persoane, inclusiv personalul furnizat de agentii (+47,3% în comparatie cu anul precedent). Într-o declaratie despre succesul Grupului Škoda Auto, precum si viitorul companiei, Presedintele Consiliului de Administratie, Reinhard Jung, a afirmat: „Piatra de hotar pentru anul 2007 a fost lansarea noii generatii de modele Fabia, care s-a bucurat de o primire foarte buna din partea clientilor. Pentru prima data în istorie, am produs si vândut peste 600.000 de unitati si, odata cu intrarea pe piata australiana, am atins cifra magica de 100 de tari în care ne vindem automobilele. Rezultatele financiare dovedesc ca strategia noastra bazata pe o calitate superioara a produselor, serviciilor si proceselor, precum si motivarea individuala a angajatilor, este una înteleapta. 2008 va fi anul unei noi generatii de Škoda Superb, modelul amiral al marcii. Noua versiune are dimensiuni generoase, oferind câteva solutii tehnologice unice si asigurând o valoare excelenta în schimbul pretului propus”. Anul trecut, compania a oferit clientilor sai un total de 630.032 de automobile. Škoda Octavia si-a aparat titlul de cel mai bine vândut model (237.422 de unitati, +18,1% fata de anul trecut). În ciuda schimbului de generatie si a constrângerilor aferente privind disponibilitatea, si Škoda Fabia a obtinut rezultate foarte bune. (232.890 de unitati). Modelul Roomster continua sa fie primit foarte bine (62.527), în timp ce modelul Škoda Superb a reprezentat alegerea a 20.530 dintre clienti. Grupul Škoda Auto si-a sporit cota de piata în Europa Occidentala cu 2,2%, cu 8,9% mai mult decât anul precedent. Compania a comercializat în total 327.222 de automobile pe piata unde are cea mai puternica pozitie. Vânzarile din Europa de Est au crescut cu 33,9 % (95.032 de unitati), iar cele din zona Asia/Pacific s-au majorat cu 78,7 %, ridicându-se la 65.295 de unitati. Cu o crestere de 1,2% (142.483 de unitati), Grupul Škoda Auto si-a confirmat pozitia puternica în Europa Centrala. Ca si în anul anterior, cele mai multe vânzari au fost înregistrate în Germania (112.452 de unitati , +8,2%). Cu cele 66.806 de automobile livrate (+2,5%), Škoda si-a aparat pozitia de lider de piata si în Republica Ceha. În anul 2007, marca Škoda a obtinut o serie întreaga de premii, unul dintre cele mai prestigioase fiind Volanul de Aur acordat de publicatia Bild am Sonntag noii generatii de modele Škoda Fabia. Luna trecuta Škoda Auto si-a continuat tendinta ascendenta pe toate pietele importante din lume. În Europa de Vest, vânzarile au înregistrat o crestere de 2,4 %, atingând cifra de 24.957 de automobile, iar în Europa de Est de 44,6 %, ceea ce înseamna un numar de 9.548 de automobile. Comparativ cu luna februarie a anului 2007, compania a livrat în Republica Ceha cu 8,2 % mai multe automobile (în total, 4.780 de automobile). În luna februarie, Škoda Auto a vândut 52.916 de automobile, cu 19,4 % mai mult decât în aceeasi perioada a anului 2007. Vânzarile companiei de la începutul anului au atins pragul de 105.179 de unitati (+17,8 % comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut). Constructorul ceh a raportat 8.583 de noi înmatriculari în Germania, cea mai puternica piata a sa. Printre pietele cheie din Europa de Est se numara Rusia (3.055 de automobile livrate în total, cu 62,6 % mai mult comparativ cu luna februarie 2007), Ucraina (2.616 de automobile livrate, +71 %) si România (2.212 de automobile livrate, +20,4 %). Škoda Octavia si-a aparat titlul de cel mai bine vândut model (în total, 27.012 de unitati, din care 20.954 de automobile Škoda Octavia si 6.058 de automobile Škoda Octavia Tour). Vânzarile modelului Fabia au crescut cu 9,1 % fata de anul trecut (18.701 de automobile), iar vânzarile modelului Roomster au crescut cu 25,8% (5.829 de automobile). Compania Škoda Auto a totalizat 1.374 de modele Superb vândute în luna februarie. În România au fost livrate în luna februarie nu mai putin de 2.197 de autoturisme Škoda. În clasamentul modelelor preferate de clientii români, Škoda Octavia ramâne cel mai vândut automobil de import în primele doua luni ale anului 2008, cu 1831 de unitati (versiunile de caroserie limuzina si Combi), dintre care 813 au fost livrate luna trecuta. Predecesorul sau, Škoda Octavia Tour, se mentine si el în top atingând în februarie pragul de 550 de unitati (limuzina si Combi), în timp ce noua Fabia înregistreaza în aceeasi perioada 360 de masini livrate (atât varianta limuzina, cât si cea Combi).