SEAT a investit 510 milioane euro in 2009

img
Home / Stiri si noutati auto / SEAT a investit 510 milioane euro in 2009

SEAT a investit 510 milioane euro in 2009
• Criza economica din Spania a afectat rezultatele companiei (-187 milioane euro)• SEAT  raporteaza o valoare pozitiva a EBITDA de 16 milioane euro• Noutatile anului 2010 sunt lansarile Ibiza ST si Noua Alhambra
Criza economica din 2009, care a socat piata spaniola nu a împiedicat SEAT în stabilirea obiectivelor pentru viitor. Pâna la sfârsitul anului trecut, s-au investit aproape 510 milioane euro (incluzând 110 milioane euro în cercetare-dezvoltare), iar compania a reusit anul trecut sa consolideze bilantul. Ca rezultat al efortului depus, rezultatul net a fost -187 milioane euro, în comparatie cu +44 milioane euro din anul anterior. Cu toate acestea, SEAT a reusit sa genereze resurse prin activitatea sa principala de productie si de vânzare a masinilor, dupa cum arata si rezultatele EBITDA (câstigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere si amortizare ) de 16 milioane euro.
Profitul operational a fost -391 milioane euro (-141 milioane euro în 2008), conform Spanish Accounting Plan. Compania a fost afectata în mod direct de scaderea economica din Spania, tara care asigura 34% din veniturile sale. Din acest motiv, în 2009 SEAT a facturat cu 15% mai putin, suma totala de 4.101 milioane euro. Fabrica a livrat cu 8.5% mai putine masini decât în anul precedent (337,000 unitati) dar vânzarile au crescut în Marea Britanie, Franta si Germania. În Europa, piata principala SEAT, succesul marcii s-a tradus prin cresterea cotei de piata.
Anul 2009 a adus o ofensiva majora a produselor, ceea ce a însemnat aparitia mai multor noutati importante în liniile de echipare. Câteva exemple includ lansarea Exeo si Exeo ST si extinderea gamei ECOMOTIVE cu Altea si Altea XL. Gama Ibiza s-a completat cu versiunile sportive FR, CUPRA si Bocanegra; LEON FR, CUPRA si CUPRA R s-au reînnoit si mai multe modele au fost dotate cu variante noi de motorizari. În prezent, gama SEAT întruneste cele mai moderne caracteristici disponibile pe piata.
În 2010, familia SEAT continua sa creasca, cu doua lansari importante pe lânga noile motorizari –  aparitia noului Ibiza ST, care se va lansa pe piata la începutul verii si noua Alhambra,  disponibila din toamna.
În timpul conferintei de presa în care s-au prezentat rezultatele companiei, James Muir, Presedintele SEAT a declarat “SEAT va experimenta o imbunatatire semnificativa în ceea ce priveste vânzarile. Însa 2010 va fi un an dificil daca privim situatia economica. Vom munci foarte mult în acest an pentru a câstiga o pozitionare mai buna a marcii si cresterea notorietatii, ne vom pregati pentru ofensiva de produse planuite pentru anul 2012 având ca obiectiv principal rentabilizarea capacitatilor fabricii din Martorell si transformarea SEAT într-o companie profitabila.”
Muir a subliniat, de asemenea si preocuparea marcii SEAT pentru mediul înconjurator.
Compania este prima din topul înmatricularilor de masini cu emisii CO2 mai mici de 120 g/km, înregistrând astfel o crestere de aproximativ 12% fata de anul precedent. Ibiza a fost modelul cel mai bine vândut din acest segment.
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *