SEAT IBE
SEAT IBE
Masina sport pentru tineri cu varsta electica
• Concept dinamic pentru mobilitate urbana• Evolutie incredibila a ADN-ului designului• Motor electric 75 kW (102 CP) si zero emisii CO2 • Continuarea strategiei de eficientizare• Dezvoltarea expertizei masinii electrice în Spania sub conducerea companiei SEAT
SEAT face o declaratie puternica cu sport coupe-ul compact care are un design uimitor si emana placerea de a conduce în era motorului electric. SEAT IBE prefigureaza viitorul prin zero emisii CO2 si un concept sportiv si dinamic de mobilitate urbana.
În timp ce stilul atletic al conceptului IBE ofera o perspectiva incitanta în dezvoltarea generatiei viitoare a designului SEAT, proportiile puternice si precise demonstreaza continua evolutie a marcii.
Mica si puternica, la prima vedere SEAT IBE afiseaza proportiile unei masini sport clasice. Cu toate acestea, modelul este definit printr-un stil unic si inovator, masina ideala pentru tinerii care traiesc în mediul urban.
“Împreuna cu IBE, SEAT demonstreaza ca mobilitatea electrica va fi întotdeauna îmbinata cu un design extraordinar si o placere nebuneasca de a conduce”, declara James Muir, Presedinte SEAT S.A. “IBE este cel mai bun exemplu al traditiei SEAT de a oferi în permanenta cel mai îndraznet si tineresc model din clasa sa. Mai presus de asta, primul concept al masinii electrice reprezinta continuarea strategiei noastre pentru viitor; dupa succesul urias pe care l-au avut modelele ECOMOTIVE, acum lucram intens asupra conceptului de mobilitate electrica ce include modelul hibrid, dar si masina electrica.”
Design-ul
Conceptul IBE transmite perspectiva ispititoare a dezvoltarii desing-ului SEAT. Formele clare, liniile precise si suprafata exacta înfatiseaza într-un mod unic desing-ul care sustine identitatea SEAT în toata splendoarea sa. “ IBE contine gena urmatoarei generatii de modele SEAT. Va avea un impact puternic asupra tuturor modelelor noastre,” declara Directorul de Design SEAT, Luc Donckerwolke. “De asemenea reprezinta o promisiune pentru viitorul automobilelor- chiar cu motor electric, design-ul va ramâne incitant iar conducerea sa va fi în continuare distractiva; cel putin, cu SEAT.”
SEAT IBE are 3.78 metri lungime, cu 25 centimetri mai putin decât Ibiza- latimea neobisnuita de 1.80 metri si înaltimea totala de numai 122 centimetri redau proportiile clasice ale masinii sport. O alta caracteristica tipica pentru modelele sport este capota extrem de joasa si linia lunga a plafonului. Consola fata scurta si partea din spate extrem de robusta impreuna cu rotile de 19 inch subliniaza aspectul compact si puternic al masinii.
Partea frontala se distinge prin farurile cu LED-uri, designul sofisticat si exclusivist, care sustin V-ul tipic SEAT ce se prelungeste pe capota, cunoscut ca “arrow design”. Prizele de aer din fata sunt largi pentru necesitatea relativ scazuta a racirii motorului electric.
Profilul modelului IBE scoate în evidenta statutul puternic – umerii largi, flancurile sculptate cu profil distinct în spatele rotilor din fata si rotile mari cu jante aerodinamice optimizeaza aspectul dinamic. Anvelopele, pe de alta parte, cu dimensiunea de 175, sunt departe de extrem – cu rezistenta redusa la rulare, contribuie la sporirea eficientei conceptului masinii electrice. Linia plafonului coboara catre spatele masinii, reducând suprafata vitrata.
Partea din spate a masinii preia formele caracteristice ale celei frontale într-o alta interpretare. Stopurile sunt cu LED-uri iar forma lor sugereaza “arrow design”. Modelul nu are niciun ornament – un design de exceptie nu necesita decor. Fiecare detaliu are rolul de a scoate în evidenta latura sportiva a masinii. Reducerea dimensiunii si precizia fiecarui detaliu sunt elemente de baza ale strategiei SEAT care vor fi evidentiate mult mai bine in viitor.
Conceptul
Cu noua dimensiune, agilitate si dinamica, SEAT IBE este masina perfecta pentru oras.
Având un spatiu interior restrâns 2+2 locuri, este conceput pentru un stil de viata tineresc. Spatiul este din belsug pentru un cuplu dar încap lejer si patru persoane. Plafonul lung asigura suficient spatiu în interior, lasând loc si pentru bagaje.
“SEAT si-a atins scopul de a crea noi concepte atat de necesare marilor orase”, declara Frank Bekemeier, Vice Presedinte Executiv pentru Cercetare si Dezvoltare SEAT. “ IBE este un vehicul cu zero emisii CO2, lucru care devine atat de important în diferite domenii si este optimizat pentru sistemele informatice ale viitorului. Având dimensiuni compacte, este usor de utilizat si se incadreaza perfect cerintelor grupului tinta”
SEAT IBE este masina electica cu zero emisii CO2. Motorul si sistemele electice sunt situate sub capota extrem de plata iar bateria Li-ion este pozitionata în spatele masinii. Cu o capacitate de 75 kW ( 102 CP ) si un cuplu de 200 Nm, motorul ofera exact dinamica sugerata de designul exterior al masinii. În doar 3.4 secunde ajunge de la 0 la 50 km iar dupa doar 9.4 secunde atinge 100 km/ora. Aceasta performanta impresionanta este data atat de motorul electric cat si de greutatea scazuta a SEAT IBE, de doar 1000 kg.
Viteza maxima este de 160 km/ora- o cifra impresionanta chiar si pentru autostrazi. Capacitatea bateriei este de 18 kWh, suficienta pentru a acoperi cerintele zilnice ale vietii urbane. Este de la sine înteles faptul ca SEAT IBE este echipat cu cele mai noi sisteme de siguranta si de comunicare, iar în particular este pregatit pentru comunicarea masina-x. În cadrul retelei de informare a viitorului, SEAT IBE poate alerta sau face schimb de informatii cu alte vehicule sau cu sisteme aviatice.
Expertiza
SEAT este un producator de vehicule cu un înalt grad de expertiza în tehnologii ecologice. Consumul de conbustibil s-a redus sistematic în ultimii ani iar gama ECOMOTIVE a avut un succes urias pe piata demonstrând înca o data ca SEAT este o marca care produce vehicule de înalta eficienta. Apogeul a fost atins de Ibiza ECOMOTIVE care, desi are capacitatea de 59 kW ( 80 CP ) consuma doar 3.7 l/ 100 km si 98 g CO2/km. SEAT continua sa îsi extinda gama ECOMOTIVE cu Leon, Altea, Altea XL si Alhambra reusind sa obtina consumuri foarte mici pentru variantele diesel.
Urmatorul pas al strategiei SEAT este Leon Twin Drive ECOMOTIVE. Este o combinatie dintre motorul cu ardere interna si motorul electric. În acest moment este mai mult decât un hibrid conventional. Bateria cu Li-ion se poate încarca la orice priza electrica si are autonomie de 50 km. Pentru drumuri mai lungi, motorul cu ardere interna preia controlul. Prima serie a versiunii Leon Twin ECOMOTIVE este planificata pentru 2014.
Obiectivul de dezvoltare este vehiculul electric, iar conceptul SEAT IBE reprezinta începutul. În acelasi timp, IBE marcheaza startul unui nou proiect care vizeaza dezvoltarea si promovarea masinii electrice în Spania. Initiativa Cenit VERDE aduce împreuna abilitatile a 16 companii de vârf si a16 universitati de cercetare de elita.
Cu expertizele sale de cercetare, dezvoltare si productie, SEAT a preluat pozitia de lider industrial al acestui proiect. Sprijinit de Spanish Ministry for Science and Innovation (CDTI), compania va explora, va dezvolta si va stabili elementele fundamentale a motoarelor electrice. Obiectivul este de a explora tehnologii pentru productia de vehicule electrice în Spania precum si pentru crearea infrastructurii asociate.
“Acest proiect este foarte important pentru Spania, pentru dezvoltarea sa tehnologica, a perspectivelor viitoare si a retelei industriale,” a declarat Frank Bekemeier, Vice Presedinte Executiv pentru Cercetare si Dezvoltare SEAT. ”Initiativa este una dintre provocarile cele mai ambitioase cu care se confrunta aceasta tara. Alaturi de conceptul SEAT IBE, sustinem acest proces cu un impuls foarte clar.”